handdator

Visa fullstĂ€ndig version : Märkliga bokstäver



Christer
2011-10-14, 08:58
Nćgon mer en jag som har problem med att bokstäverna ć, ä och ö blir konstiga inne pć forumet?
Kanske nćgon form av inställning som jag missat?

Hagis
2011-10-14, 09:38
Inte vad jag vet! Du Àr den förste som jag ser har sÄna bokstÀver! Jag tror jag ska lÄta admin svara pÄ ev instÀllningar, men sÄ vitt jag vet sÄ ska man inte behöva göra nÄgra sÄna instÀllningar!
Btw, gillar din avatar, hade en sÄn runt halsen pÄ gÀvle city fest för nÄgot Är sen :D

DeaDSexY
2011-10-14, 21:43
har du svensk version pÄ operativsystemet/weblÀsare?? ...borde vara nÄgon instÀllning i den annars...
jag har samma problem med en mail jag har pÄ en utlÀndsk server... fast jag kan skriva Ä À ö... men nÀr jag tar emot mail pÄ den mailen sÄ blir alla Ä À ö som folk skrivit exakt samma symboler som du har pÄ dina Ä À ö nÀr du skriver... den servern jag har den mailen pÄ Àr amerikansk med amerikanskt operativsystem (tror jag) och dÄ kan den inte hantera svenska tecken... det Àr dÀrför jag undrar om du har svenskt operativsystem...
kör du tex linux sÄ hanterar det juh dom flesta sprÄk och dÄ Àr det bara att göra instÀllningen för svenska tecken... men det rÀcker inte att göra det för teckenuppsÀttning utan du mÄste Àven stÀlla in bÄde sprÄk och region för att det ska bli rÀtt i alla lÀgen...

Elexem
2011-10-14, 21:46
Jag loggade ut för att sedan logga in igen, dÄ försvann problemet ÄtminstÄnde för mig.

Christer
2011-10-15, 21:23
Jag loggade ut för att sedan logga in igen, dÄ försvann problemet ÄtminstÄnde för mig.

Tack, det löste problemet thb;

Viljar
2011-10-15, 21:38
ïŁż ïŁż ïŁż

indy 500
2011-10-15, 23:24
SjÀlv har jag mest problem med konsonanternaha;