handdator

Visa fullständig version : Färsk som en nöt!



Ozzy
2011-10-12, 21:19
Min text försvann så här kommer ett nytt försök!

Ny på forumet, så här kommer lite info!

Fredrik, 36 år bosatt i Borlänge.

Har kört 2 hjuligt med motor sedan 6 års ålder men av någon anledning jag inte själv förstår så har jag inte tagit A kort än.. Har sedan 15 års ålder ungefär tänkt och drömt om en egen Harley, men har väl aldrig gjort riktigt slag i saken innan. Men för några veckor sen flög f*n i mig och jag köpte en! Nu är det kanske lite bakvänt att skaffa hojen före kortet, men det blir en bra motivation att sätta fart till våren:) Var ute och körde den på riktigt första gången igår i form av övningskörning med svärfar på hans Superglide 73:a som han importerade ny, dvs jag körde min och svärfar på sin. Förbannat trevligt att få brumma, och jag hoppas vintern går riktigt fort nu! Har läst lite här på forumet och det verkar trevligt oavsett vilka frågor som ställs, och det passar mig fint eftersom att meka är inte min starka sida, trots ett stort antal demonterade (demolerade) crossar, Gilera´s och Zündapp´s i ungdomen. Jag kommer säkert ställa dumma frågor, men tänker inte sitta och låtsas att jag kan nåt jag inte kan:)

Hojen jag köpt då, en Dyna Superglide av 98 års modell. Det som jag vet är gjort på den är breddad gaffel med Tolle kronor (krona?), dragbarstyre (tror jag det heter), ställbara fjädrar, miniblinkers, luft och buller från V&H, och andra lampor fram och bak. Jag har även fått tag i en solo sadel från Le Pera, och har en extra original bakskärm som jag funderar på att kapa lite och spackla igen lite hål om jag ska dra på solo sadeln. Jag fick ett förslag av en mycket kunnig herre här att låta rejka och förlänga gaffeln med 4", dvs han gör jobbet. Det låter väldigt lockande men funderar lite på hur väghållningen blir. Visst har jag kört mycket lättare cyklar, men är inte erfaren på tung cykel och har noll erfarenhet av att köra något med längre gaffel, men det kanske inte märks så mycket med 4"? I vilket fall som helst så är kontona tomma så jag måste prioritera att knega ihop pengar till kortet i första hand, men som sagt det låter ju trevligt med liite längre gaffel!

ViLa
2011-10-12, 21:24
Välkommen in i värmen Ozzy!!!

Ozzy
2011-10-12, 21:40
Tack tack!

Hagis
2011-10-12, 22:05
Varmt välkommen!
Tror inte du är den första som skaffat hoj före kort party
Ett tips, om texten försvann så kryssa i "kom ihåg mig" rutan när du loggar in så bör ditt bekymmer inte upprepas!

admin
2011-10-12, 22:10
Hej och välkommen hit!
Det springer snabbt i väg i pengar med H-D, var så säker! ;)

oggy69
2011-10-12, 22:17
Lägg pengarna på kortet och kör en säsong sedan så är det bara börja meka....... men det är min åsikt...... har du ingen bild på hojen ??

Ozzy
2011-10-12, 22:28
Hehe tackar! Ja planerna är större än plånboken kan jag ju lugnt säga, men är väl fint att ha ideér! Får jag bara klara av den där detaljen med kortet så kan jag börja slösa mina surt förvärvade ordentligt på att göra den som jag vill. Blir så lätt att det drar iväg på massa lull nu i kylan:) Här är en bild på åbäket, och hojen också:

http://i51.tinypic.com/21bt5ph.png

Ja Oggy, är nog den metoden det får bli, vill ju bara ut och åka så fort som möjligt! Ska ta mer bilder sen. Var ju tvungen att dokumentera när svendomen rök! Nej ingen Sons of Anarchy logga eller reklampelare heller;)

oggy69
2011-10-12, 22:56
Ser helt å-kej ut och välkommen hit ......

Bikebandit
2011-10-12, 23:01
Välkommen till forumet Ozzy ro;

Ozzy
2011-10-12, 23:09
Tack! Ja jag är nöjd med den hittills om man nu kan säga så efter några veckor! Men den är bra i skicket så det känns som ett bra första objekt! Ska låta herr Hurtig här uppe gå igenom den ordentligt till våren, så ska jag kolla på och försöka lära mig en del själv. Ska dock höja styret nån tum nu, inte tokmycket men beställt 6.5" risers, kändes lite lågt. Sen är placeringen av hastighetsmätaren nåt jag ska försöka göra något bättre av..

robbbull
2011-10-13, 07:24
Välkommen!

Ozzy
2011-10-13, 11:53
Tack!

Orx
2011-10-13, 11:58
Välkommen!.

Pontus
2011-10-13, 12:12
Välkommen!

Ozzy
2011-10-13, 17:53
Danke!