handdator

Visa fullständig version : skoj annons



Lars Nilsson
2011-10-11, 23:54
http://www.blocket.se/ostergotland/Chopper___bobberdelar__11_man_crush_36595803.htm?c a=23_9&w=3

Min kompis Henr.. (vi kan kalla honom Jonas) kör med raka rör och trumpetändar på sin Triumph. Han kallar sina avgasrör för loud ass pipes.
I´m a bad boy with my loud ass pipes sjunger han när vi startar våra motorcyklar. Och visst är han tuff Jonas. Han låter både högt och farligt.
Tuffheten har dock ett pris. Det verkar som om Jonas på sista tiden blivit lite lomhörd pga sin avgas setup. Rent av hörselskadad.
I garaget i onsdags t.ex. fick jag för mig att vi skulle göra en topp-5 lista över de snyggaste motorcykelbyggena. Han peppade på iden och vi skred till verket. Jonas var först med att läsa upp sin lista.

Plats 5: Chopper-Dave
Motivering: Grå tinningar, stark, väktarskägg åldrad/patina.
Plats 4: Yaniv Evans
Motivering: Spänstig, korpsvart hår, lång men inte jänglig, ögonen.

Här var jag tvungen att avbryta Jonas.
-Vad är det för j***a lista du skrivit?
-Men men vadå, vi skulle ju lista de snyggaste motorcykelbyggarna. Du sa ju det, stammade Jonas fram med darrande underläpp.
-De snyggaste motorcykelbyggena, inte motorcykelbyggarna. Är du akterskytt Jonas?
Nu brast det, hans kinder blossade upp och jag såg hur han klippte med ögonen för att hålla tårarna borta. Han reste sig så våldsamt att sadeln han hade i knäet (Bild 2) flög i golvet.
-Åh näe, jag har ju tjej, gnydde han medan han snyftandes sprang in på toaletten. I sin framfart sparkade hat till ett lyse (Bild 3) .

Efter en stund gick jag bort till toaletten. Den var fortfarande låst. Jag var orolig för Jonas. Hans flickvän hade varnat mig, att när han blev uppjagad kunde hans astma förvärras.
Jag knackade ömt på dörren. Det hördes svaga snyftningar.
-Jonas ska du inte komma ut snart.
-Kom ut nu, jag behöver svetshjälp. Du vet ju att jag inte kan hantera svetsdjuret. Det är ju bara du som lyckats tämja eld-oxen. Jag behöver hjälp med fästen på min tank (Bild 4). Kom ut och titta hur bra den passar på min HD.

Lars Nilsson
2011-10-11, 23:57
http://www.blocket.se/ostergotland/Chopper___bobberdelar___12_36595137.htm?ca=23_9&w=3

Min garagevän Jesper har problem med att meka i handskar. Han säger att huden blir alldeles narig av materialet i handskarna. Enligt honom, torkar de ut hans händer så till den grad att de blir fnasiga och ibland t.o.m. flagar.
I måndags stod vinkelslipning på schemat och för att kunna garantera säkerheten krävdes handskar. Efteråt smorde Jesper omsorgsfullt in händerna med en ekoligisk PH-neutral hudkräm från Rosen-serien. På de värst utsatta områdena kompletterade han även med ett tunt lager Inotyol-salva.
Jag tycker han går till överdrift med sina krämer, men låter honom hållas. Det doftar alltid ljuvligt gott av Ringblomma (Calendula) och Sheasmör i garaget när Jesper mekat.
Jag höll på med en grov mock up av min Harley. Jag bad Jesper hålla lyset vid framgaffeln så kunde se om det passade. Plötsligt hör jag ett schlupp. Jag ser hur lyset flyger ur Jespers händer, för att sedan landa på det hårda betonggolvet. Frustrerad inspekterar jag lyset. Det har en liten buckla i sargen. Jesper tittar ner i golvet med ledsna hundögon. Han ber om ursäkt och ger mig en klapp på axeln med sin lena baby-mjuka hand. Doften av ringblomma gör mig lugn och irritation lägger sig. Nu har jag i alla fall bestämt mig för att inte använda lyset, det passade ändå inget vidare på min hoj.

Hagis
2011-10-12, 12:15
:) det här gillade jag! Rolig läsning till en annons, klart bästa annonserna so far jag tagit del av! :)