handdator

Visa fullständig version : Vulkan Engineering Company



xbones
2011-10-02, 14:17
Tjena! Är det nån på forat som har erfarenhet av o handla från ovannämnda firma? Är ute efter springer rake kitet.

Pulare
2011-10-02, 16:30
Har köpt ett par av deras pysventiler till mina Tc toppar och det var bra grejor.
Fan nu satte du griller i huvudet på en. Ett sådant måste man ju bara ha. D;

xbones
2011-10-02, 16:42
Har köpt ett par av deras pysventiler till mina Tc toppar och det var bra grejor.
Fan nu satte du griller i huvudet på en. Ett sådant måste man ju bara ha. D; Heheh! Fick faktiskt tips från Onatop här på forat. Tråden var väl militärlackerad crossbones. Onekligen så ser springern bättre ut med detta kitet. Vad har du för hoj? Det var faktiskt IDI som tipsade dettaso;

Pulare
2011-10-02, 16:47
Beställt

1648 SEK med frakt

Nu kommer det att bli låg markfrigång

Jag har ju med en Springer -00:a syns på bilden i min AVATAR

xbones
2011-10-02, 16:53
[QUOTE=Pulare;15503]Beställt

1648 SEK med frakt

Nu kommer det att bli låg markfrigång

Jag har ju med en Springer -00:a synd på bilden i min AVATAR[/QUOTE Ok,nice bikethb; Hur gör du med betalningen? Med visat rätt av? Hur lång leverans brukar dom ha? Det var sjysst pris!

admin
2011-10-02, 16:57
De är kanon vad gäller leveranser m.m, MEN svarar ALDRIG På mail gällande support ag;

Pulare
2011-10-02, 17:02
Sist jag handla av dom så gick det väldigt fort, ett par pysventiler i ett kuvert går på en vecka.
Jag betalade via mitt Paypal konto. Väldigt billigt med $12 för frakten till Sverige

xbones
2011-10-02, 17:05
De är kanon vad gäller leveranser m.m, MEN svarar ALDRIG På mail gällande support ag; Ok, men du menar att dom är seriösa o bra att handla med. Dom har ju en del artiklar. Nu börjar väl ombyggandet lite smått:D

xbones
2011-10-02, 17:22
Sist jag handla av dom så gick det väldigt fort, ett par pysventiler i ett kuvert går på en vecka.
Jag betalade via mitt Paypal konto. Väldigt billigt med $12 för frakten till Sverige Ursäkta ha;en mindre vetande men hur fixar man Paypalkonto?

Pulare
2011-10-02, 17:28
www.paypal.se och registrera dig med ditt Visa kort där. Den du köper grejor av ser aldrig ditt kort utan får pengarna överförda via Paypal. Det är ett väldigt säkert sätt att betala utan att lämna ut sitt Visa kort nummmer. Det är den som säljer som får betala för tjänsten.
DVS det är gratis för köparen.

xbones
2011-10-02, 17:33
Ok Pularethx; Ska genast göra det och beställa grejerna!

admin
2011-10-02, 17:55
Ok, men du menar att dom är seriösa o bra att handla med. Dom har ju en del artiklar. Nu börjar väl ombyggandet lite smått:D

Precis. :)

admin
2011-10-02, 17:55
www.paypal.se (http://www.paypal.se) och registrera dig med ditt Visa kort där. Den du köper grejor av ser aldrig ditt kort utan får pengarna överförda via Paypal. Det är ett väldigt säkert sätt att betala utan att lämna ut sitt Visa kort nummmer. Det är den som säljer som får betala för tjänsten.
DVS det är gratis för köparen.

Exakt och PayPal är ALLTID på köparens sida= om nåt strular med lev får du pengarna tillbaka.

xbones
2011-10-02, 18:15
Precis. :) Så, nu är det gjort! Då blir det rake, framflytt o lägre styre(tror jag) i vinter.

admin
2011-10-02, 18:17
Så, nu är det gjort! Då blir det rake, framflytt o lägre styre(tror jag) i vinter.

KUL! Jag vet inte vilket kitt du köpt, men var beredd på att styrlåset ev. ej funkar efteråt! (På Dyna är det så med deras rake-kitt)

Pulare
2011-10-02, 18:26
Detta rejk kitet till springern
http://vulcanworks.net/store_4/product.php?productid=17153&cat=0&page=1

xbones
2011-10-02, 18:27
KUL! Jag vet inte vilket kitt du köpt, men var beredd på att styrlåset ev. ej funkar efteråt! (På Dyna är det så med deras rake-kitt) 4,5 graders rakekit. Det är ju inte bra om styrlåset inte funkar. Det står inget om det på deras sida.Angående sänkning så sjunker väl inte fronten något nämnvärt av 4,5 grader? Om man ser på bilderna som IDI har lagt in(om dom är realistiska) så är inte skillnaden så stor om man jämför bakkanten på skärmen o bromspedalens höjd.

Pulare
2011-10-02, 18:30
Det tråkiga med en springer det finns inte så mycket styre att välja mellan om man vill ha grövre som 1 1/4" styre. tror även det är lite tunt med 1" styre också då det skiljer på c/c måtten mellan risersen på en vanlig krona och springerns krona.

xbones
2011-10-02, 18:47
Det tråkiga med en springer det finns inte så mycket styre att välja mellan om man vill ha grövre som 1 1/4" styre. tror även det är lite tunt med 1" styre också då det skiljer på c/c måtten mellan risersen på en vanlig krona och springerns krona. Bikebandit har lagt in ett foto från en tysk kompis med moddad xbones. Jag tycker den ser sjysst ut så jag ska skriva till Bikebandit o se om han kan få nån uppgift på styret.Jag mailade Vulkans support och frågade angående styrlåset så får väl se om dom svarar.

admin
2011-10-02, 18:56
Jag mailade Vulkans support och frågade angående styrlåset så får väl se om dom svarar.

LOL...PS: Se mitt tidigare inlägg: De svarar aldrig på mail :D (men jag håller tummarna).

admin
2011-10-02, 18:59
Det tråkiga med en springer det finns inte så mycket styre att välja mellan om man vill ha grövre som 1 1/4" styre. tror även det är lite tunt med 1" styre också då det skiljer på c/c måtten mellan risersen på en vanlig krona och springerns krona.

Har du möjlighet att lägga ut Springer CC-måttet? 5" ? (Så kan man se vad man behöver i mått på undre "pinnen" på styret)

xbones
2011-10-02, 19:01
LOL...PS: Se mitt tidigare inlägg: De svarar aldrig på mail :D (men jag håller tummarna).

Jag såg det men man kan ju alltid hoppaspl; Annars kan man ju ringa dom.

admin
2011-10-02, 19:06
Du vet att du EGENTLIGEN måste regbes. om hojen va efter detta va? Eftersom du ändrar hjulbasen... ;)

xbones
2011-10-02, 19:13
Du vet att du EGENTLIGEN måste regbes. om hojen va efter detta va? Eftersom du ändrar hjulbasen... ;) Undrar om dom lägger märke till det? Tror inte att dom håller på o mäter nya originalhojar? Men jag ska inte besiktiga än på 3 år.Den besiktningsmannen måste ju vara väldigt insatt och intresserad om han märker sånt eller?

Pulare
2011-10-02, 19:20
Har du möjlighet att lägga ut Springer CC-måttet? 5" ? (Så kan man se vad man behöver i mått på undre "pinnen" på styret)

4 3/4" c/c

xbones
2011-10-03, 19:25
LOL...PS: Se mitt tidigare inlägg: De svarar aldrig på mail :D (men jag håller tummarna). Hehehnh; Admin! Fick mail från dom idag! Har skickat bevismaterialet till dej!

admin
2011-10-03, 19:37
Hehehnh; Admin! Fick mail från dom idag! Har skickat bevismaterialet till dej!

Dajmkryss i taket.. men klart, innan de sålt svarar de nog, men sen när du inte får på skiten, DÅ funkar helt plötsligt inte deras mail ;)

xbones
2011-10-03, 19:43
Dajmkryss i taket.. men klart, innan de sålt svarar de nog, men sen när du inte får på skiten, DÅ funkar helt plötsligt inte deras mail ;) Det var betalt o klart men jag maila dom igår om dom hade den i svart för det nämnde dom inte på sin sida.Så det var ju jävla sjysst av dom för hade ju inte monterat en kromad! Menar du om inte grejerna passar? Då får man justera skiten! Har som tur är tillgång till en maskinverkstad här i stavanger.Kopiera o sälja billigare kansk:D

Pulare
2011-10-12, 18:50
Jag har mailat dom i förrgår och frågat om dom har skickat grejorna men har ej fått något svar ännu.ak47

admin
2011-10-12, 19:10
Jag har mailat dom i förrgår och frågat om dom har skickat grejorna men har ej fått något svar ännu.ak47

Tror du kan logga in på deras sida och kolla status på din leverans. Inte 100 dock. Testa

Pulare
2011-10-12, 19:42
Fick faktiskt svar för 5 minuter sen att det var skickat. Det visar endast proceeded på deras hemsida under orderhistorik men det menas kanske att det är skickat när det står så.

Charles_
2011-10-12, 20:25
Länk till denna sida tack?

Pulare
2011-10-12, 20:29
http://vulcanworks.net/store_4/home.php

DeaDSexY
2011-10-12, 22:09
Exakt och PayPal är ALLTID på köparens sida= om nåt strular med lev får du pengarna tillbaka.

njae... jag beställde grejjer för några år sen från tyskland... inte något dyrt... grejjer till hemmet var det som sammanlagt kostade lite under tusenlappen... men jag fick aldrig grejjerna och pengarna var dragna... tog kontakt med både firman som sålde och paypal... firman sa först att grejjerna var restade... men efter otaliga mail fram och tillbaka så slutade firman svara... å paypal sa att dom kunde inget göra... så säkert är paypal... jag skulle inte beställa något dyrt via paypal längre... men småsaker kan man väl beställa när det handlar om pengar man både kan ha och vara utan...

Pulare
2011-10-14, 09:19
Fick faktiskt svar för 5 minuter sen att det var skickat. Det visar endast proceeded på deras hemsida under orderhistorik men det menas kanske att det är skickat när det står så.


Fick idag ett trackingnummer från dom idag och det visar att det är inlämnat på posten i USA igår så det var alltså inte skickat som dom sa i förrgår.
frv;

TCKalle
2011-10-14, 10:22
Det där kitet är ju rena drömmen ,vips så är den krockade looken borta men vad händer med försprånget. Risken är väl att hojen blir lika stabil som en kundvagn på ICA.

Pulare
2011-10-14, 13:29
Blir väl som om du monterar en rejkad krona på en annan orginal hoj. Det knycker till lite vid en viss vridning av styret sen faller den väldigt snabbt åt sidan, men det går som på räls när det går rakt fram.

TCKalle
2011-10-14, 17:02
Jo, men försprånget minskar och därmed "falltendensen" och stabiliteten i högre farter. Det är alla fall vad jag tror, men det kanske är ett mer akademiskt än praktisk problem.

Pulare
2011-10-14, 17:25
Ja det stämmer att man får ett kortare försprång men har man en kraftigt sänkning av hojens bak så får man ju även ett längre försprång som man kan kompensera med en rajkad krona för att hamna rätt. Tolle hade ett mått på försprånget som var ok att köra med, men sidan finns ju ej kvar efter konkursen. Har för mig det var mellan 70-120mm som var riktmärket.

Lindblom
2011-10-14, 17:48
2665
Har sparat undan detta från Tolles sida sen tidigare.

Pulare
2011-10-14, 18:52
Precis det jag sökte. Då var jag nästan rätt med måttet som gäller på standard hojar. ro;

Pulare
2011-10-18, 15:57
Idag låg prylarna i brevlådan då jag kom hem. Ser väldigt bra ut nu ska det bara på plats också.

TCKalle
2011-10-18, 16:04
Vågar man hoppas på en bild när det är klart?

Pulare
2011-10-18, 17:32
Självklart. En bild med orginal gaffel och en med den rejkade gafflen.

xbones
2011-10-18, 19:07
Fick idag ett trackingnummer från dom idag och det visar att det är inlämnat på posten i USA igår så det var alltså inte skickat som dom sa i förrgår.
frv; Tjena! Fick också ett trackingnummer i förra veckan så grejerna är väl runt hörnet om dom inte har kommit idag. Är på jobb så jag vet inte.

Pulare
2011-10-18, 21:11
Ska bli spännande och se hur hårt orginalstolpen sitter i den undre kronan. Den rejkade ska ju låsas med en låsskruv som följer med i satsen, så det blir till att borra och gänga ett hål i undre kronan för den. Sen är det ingen presspassning utan man får en bult som man ska dra i från undersidan av kronan och spänna ihop stolpen med den. Låsskruven är för att förhindra att stolpen ska vrida sig.

xbones
2011-10-18, 22:18
Ska bli spännande och se hur hårt orginalstolpen sitter i den undre kronan. Den rejkade ska ju låsas med en låsskruv som följer med i satsen, så det blir till att borra och gänga ett hål i undre kronan för den. Sen är det ingen presspassning utan man får en bult som man ska dra i från undersidan av kronan och spänna ihop stolpen med den. Låsskruven är för att förhindra att stolpen ska vrida sig. Ok,så det är ingen större mekanisk bedrift att få till det antar jag. Sen får man ju se om det håller i längden o inte blir glapp o skit i grejerna.

xbones
2011-10-18, 23:17
Tjena! Fick också ett trackingnummer i förra veckan så grejerna är väl runt hörnet om dom inte har kommit idag. Är på jobb så jag vet inte. Jepp,grejorna kom idag!

Pulare
2011-10-20, 20:09
Har börjat och riva gafflen får ej ut axlen ur den undre kronan med min 10 tons press så det blir till att ta med den till jobbets 40 tonnar i morgon.
Såg också att där är inte kört ett spår för styrlåset på den rejkade axlen så det blir till att fräsa dit ett sådant också.

xbones
2011-10-20, 20:49
Har börjat och riva gafflen får ej ut axlen ur den undre kronan med min 10 tons press så det blir till att ta med den till jobbets 40 tonnar i morgon.
Såg också att där är inte kört ett spår för styrlåset på den rejkade axlen så det blir till att fräsa dit ett sådant också. Åfan, sitter den så jävligt? Har en press i garaget så får bara hoppas att den räcker.Det var nån som skrev här på forat att styrlåset inte funkar med rakeaxeln. Ok,det är ju inget problem men tycker ju att Vulkan kunde ju göra jobbet färdigt när dom tillverkar axelnrnt;

Pulare
2011-10-21, 18:50
Ett tips pressa ur styrstolpen neråt från undre kronan och inte som jag gjorde då jag tog bort låsringen och pressade uppåt. Låsringsspåret vill gärna hyvla med lite material med sig på vägen ut, nu var det ingen fara utan det blev bara några grader som jag brotchade bort så den rejkade stolpen gled på plats. Ett problem till kom fram när jag spännde dit den övre kronan med styret eller som det är orginal så blir det med riser skruvarna så spänner detta den övre biten på springern rakt in i styrhuvudet så det blir till att lossa den igen och slipa lite där det tar emot.

2703

En bild på hojen före
2704

efter rejkningen
2705

rejkad styrstolpe jämförd med orginal jag fick ju fräsa ett eget spår för styrlåset på den rejkade och det lyckade i första försöket.ro;
2706

den rejkade stolpen monterad i styrhuvudet med de nya lagren som följde med
2707

xbones
2011-10-21, 20:04
Tackar för tips o informationen Pulare GP;. Det är ju gott att det finns pionjärer,så blir det lättare för nästa man!Får lämna in axeln till en maskinverkstad för fräsning. Ska väl få till detta.Faktum är att det gör skillnad på utseende!Tack IDI för ideen!

Pulare
2011-10-23, 00:33
Detta är svaret
Yes its close, we had one that hit, we ground a little off the springer

On 10/21/11 1:08 PM, Christer Lind wrote:
> Hello
>
> I have a question about the top tree. The set screw should face
> against the gas tank? I have problem when I tighten the bolts for the
> risers the forged part of the springer fork is hitting the steering
> head. Is it a machining fault or I have to grind away some material on
> the steering head? I attaché a picture so you can see my problem.
>
> Regards Christer

Pulare
2011-10-23, 14:58
Då var det klart.

2723

TCKalle
2011-10-23, 15:57
Tjusigt.
Märks det nån skillnad i vägegenskaper?

xbones
2011-10-23, 19:42
Då var det klart.

2723 Sjysst! Det lilla gör så mycket! Ja,har du hunnit testa på vägen? Nån skillnad?

Pulare
2011-10-23, 20:17
Jag ville inte ut och köra idag. Har varit lite seg efter lördagens kalas. Ska ta en liten sväng nu i veckan och testa hur den känns, så jag återkommer med resultatet.Sjuk

xbones
2011-10-23, 20:34
Jag ville inte ut och köra idag. Har varit lite seg efter lördagens kalas. Ska ta en liten sväng nu i veckan och testa hur den känns, så jag återkommer med resultatet.Sjuk Ookidookithb;

Bikebandit
2011-10-23, 21:30
Looks good thb;

ViLa
2011-10-23, 22:46
Blev riktigt vacker

Pulare
2011-10-25, 16:16
Resultatet av provkörning är att jag märker ingen skillnad mot innan men och andra sidan så var jag ju max uppe i 100km och på rak väg och den känns stabil. Har ju frugans Sportster att jämföra med då den har en Järnhästens breddade och 4gr rake påkronan och den vill gärna tippa över lite snabbare.D;

xbones
2011-10-25, 18:16
Resultatet av provkörning är att jag märker ingen skillnad mot innan men och andra sidan så var jag ju max uppe i 100km och på rak väg och den känns stabil. Har ju frugans Sportster att jämföra med då den har en Järnhästens breddade och 4gr rake påkronan och den vill gärna tippa över lite snabbare.D; Tjena! Ok, bra o veta. Trodde faktiskt inte att det påverkar nämnvärt. Hur mycket sjönk fronten? Kan ju inte vara många mm.?

Pulare
2011-10-25, 20:52
Ärligt talat så i min iver att få dit grejorna så glömde jag att mäta den med orginalrejket. Men det är inte så mycket som den har sjunkt. Jag har ju luftfjädring så jag kan ju justera ner den lite till om jag vill.

xbones
2011-10-25, 20:59
Ärligt talat så i min iver att få dit grejorna så glömde jag att mäta den med orginalrejket. Men det är inte så mycket som den har sjunkt. Jag har ju luftfjädring så jag kan ju justera ner den lite till om jag vill. Heheh ok,men den står ju inte på näsan iaf.Det kan ju inte vara mer än 1-2cm eller vad tror du? Jag har originalhöjd bak och behöver väl inte sänka med kitet.

Pulare
2011-10-25, 21:17
Du kan ju montera på ett sänkkit bak i värsta fall. Med dom kan du ju få ner bakänden ca 2". Var och tittade på hojen nu och den verkar till att ligga i våg efter rejkningen. Jag har ju byggt min egen baksving och då la jag in en sänkning på 2" redan när jag tillverkade den, men jag har inte tryck ner den mer med luftdämparna så den motsvarar en standard hoj med 2" sänkning.

xbones
2011-10-25, 22:41
Du kan ju montera på ett sänkkit bak i värsta fall. Med dom kan du ju få ner bakänden ca 2". Var och tittade på hojen nu och den verkar till att ligga i våg efter rejkningen. Jag har ju byggt min egen baksving och då la jag in en sänkning på 2" redan när jag tillverkade den, men jag har inte tryck ner den mer med luftdämparna så den motsvarar en standard hoj med 2" sänkning. Hojen är ju inte helt i våg original så det finns ju lite o spela på tills den är det. Men har funderat på o sänka bak tidigare så kanske jag gör det.Sjysst o få info o såthb;

Pulare
2011-10-28, 20:13
Kolla här dom tyckte hojen såg bra ut och ville ha den i sin katalog.

http://vulcanworks.net/store_4/product.php?productid=17153&cat=28&page=1

Benny
2011-10-28, 20:42
grattis, innerst inne är vi alla bekräftelse-narkomaner ,alltid gott att få egot kittlat.Banana

Pulare
2011-10-28, 21:15
Instämmer till fulloD;

xbones
2011-10-29, 10:11
Kolla här dom tyckte hojen såg bra ut och ville ha den i sin katalog.

http://vulcanworks.net/store_4/product.php?productid=17153&cat=28&page=1 Grattis! Fan vad sjysstvic;!