handdator

Visa fullständig version : Custom Bike Show Lördag 4 Juni 2011 Norrtälje



Macke
2011-03-08, 21:41
Tid: Lördag 4 Juni kl 11:00-17:00

Plats: Societetsparken, Norrtälje, Sweden

För mer info: www:Custom Bike Show (www.custombikeshow.se)

admin
2011-03-08, 22:34
http://www.custombikeshow.se/head/head.jpg

admin
2011-03-08, 22:34
Bra Macke!

Macke
2011-03-09, 06:06
Bra Macke!

Man måste ju ha med den "träffen", där man kan få en massa tips på hur man kan förändra sin egen hoj. Bara att gå på hoj-parkeringen är ju en riktigt kul upplevelse! :) Vi kanske ses där!

robbbull
2011-03-19, 17:08
Skulle nog vara trevligt att se alla byggen,MEN för mycket snutar!!!Det blir strul mcc:s swap på söndagen istället.

Macke
2011-03-19, 19:57
Skulle nog vara trevligt att se alla byggen,MEN för mycket snutar!!!Det blir strul mcc:s swap på söndagen istället.

Jo, jag har hört det. Men jag har alltid varit uppe i god tid. Jag har en polare där, så jag brukar åka upp i mitten av veckan, då brukar man slippa dom. Dom brukar börja häcka på infarterna dagen innan CBS startar.

Hagis
2011-03-22, 15:26
Jag tror det kommer bli en trevlig dag även i år! För er som ska dit så tveka inte på o kom fram o säg hej om ni springer på oss! Försten fram bjuder jag på en öl ;)

ETER242
2011-03-22, 16:53
Vad är problemet med snutar?

robbbull
2011-03-22, 17:36
Jaaaaaaa!Det är mycket det,har ingen lust o komma hem med böter för man inte bla har ljuddämmpare fel hjälm mmm!O så gillar jag inte dom det är ju faktiskt så att dom tar ORDER o det går helt bort i min värld.

robbbull
2011-03-22, 17:43
Och så är det ju så att dom passar på att r*nka böter på såna tillställningar där det inte är så många svennehojar.

Macke
2011-03-23, 02:08
Jag tror det kommer bli en trevlig dag även i år! För er som ska dit så tveka inte på o kom fram o säg hej om ni springer på oss! Försten fram bjuder jag på en öl ;)

Jag glömmer aldrig förra året, det var den bästa veckan någon sin. På torsdagen spelade AC/DC på stadion och sen var det CBS! Hoppas att det blir samma väder som 2008, då var det varmt och väldigt behagligt! Och vi kanske springer på varandra, klubben kommer tälta hos Twin Club, precis utanför festområdet.

Angående bla böter på ljuddämpare, så kan dom aldrig döma ut det. Så vidare att dom inte har korrekt utrustning med sig, och det tror jag inte dom har. Så de kan bara kräva ombesiktning.

ETER242
2011-03-23, 11:27
Håller med om att det är tråkigt när någon får böter bara för att man har en hoj som brötar lite. Det hör ju IMHO lixom ihop med att åka hoj överhuvudtaget. Polisen tar order av sina chefer och punktmarkerar på sånna här tillställningar för att visa 'farmor Agda' som ringer och klagar över hur mycket oväsen det är i hamnen att de faktiskt gör något. Jag menar, det är ju inte många som klarar decibelkraven på CBS. Snutarna finns ju även på andra delar av hojkulturen där sporthojsfånarna kör med knäskrap, tex bogesund och bulten. Sen är de naturligtvis med i bakgrunden hela tiden såfort det är större folksamlingar. Bikers är ju av naturen inte enbart schackspelare som skriver poesi och virkar grytlappar. När det blir fylla senare på kvällen händer det ju faktiskt grejjer. Men vafan, jag har polare som är snutar. De kör hoj och super minst lika hårt som andra.

robbbull
2011-03-23, 16:38
Ja det ska jag väll erkänna att jag träffat normala snutar också,men alldeles för många svin som tar sitt yrke på alldeles för stort allvar.

Hagis
2011-03-24, 06:52
Ja, snutar hit o snutar dit! Vissa gånger är dom rätt bra att ha tyvärr! Inte för att jag personligen sprungit på ett sådant tillfälle men det låter bra o säga :cool:

Oavsett vilket, dom kommer vara där! Det är lika säkert som att björnar bajsar i skogen! Så man får väll göra det bästa av det hela! Black out brigade, we wont remember anything LM;

Trevlig morgon och en underbar dag till er alla! Här skiner solen och fåglarna kvittrar utanför, det är fucking vår thb;

stefangranath
2011-04-26, 20:58
Är det säkert som amen i kyrkan att man åker på böter? Vi är några från klubben som ska ner till Norrtälje och de vore bra att veta om man kallt ska räkna med böter så att man kan lägga in det i planeringen för resten av sommaren. Självklart åker man med ryggmärke, högt ljud, liten felplacerad skylt och icke godkänd hjälm. Hur mycket dollars snackar vi??vkg;

Henrik Forslund
2011-04-26, 21:57
Jag har fått höra och kanske läst om man väljer att tolka det så. Följande
Att om du har med dig originalskylten i t.ex din sidoväska, och kan visa upp den vid eventuellt kontroll så är det OK eftersom du faktiskt kan identifiera fordonet med korrekt av transportstyrelsen utställd registreringsskylt.

(Du kan ju så att säga precis ha tappat skylten och "är på väg", därför la du den i väskan).

Någon som håller med?

valdemarsson
2011-05-10, 20:53
Jag och några till kör från Halmstad på fredag morgon:D

Hagis
2011-05-10, 21:52
Ligger i kalendern med! Så får vi börja använda den ;)
Ses som sagt där så ser ni mig så kom gärna fram o säg hej!

Janne
2011-05-10, 22:14
Skiter nog personligen i Norrtälje eftersom jag i nuläget inte har råd med böter. Och att farbor blå står och väntar på BÅDA sidor vägen kan vi vara övertygade om. För några år sedan när jag kom norrifrån och bara passerade Norrtälje så klarade jag mig på fitthåret. Men kön jag såg söderifrån beroende på kontrollen var beklämmande att se. Bra inkomstkälla för staten det där .....

robbbull
2011-05-10, 22:40
Vad FAN är det för fel i skallen på dom där snut jävlarnawa;

Nightster
2011-05-10, 22:42
Det är ju som att sno godis från ett barn, Klart att man gör det om man kan.. Därför står polisen där...

Ratko
2011-05-16, 23:55
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/photos-ak-snc1/v4402/243/35/1375362010/n1375362010_30255336_3876020.jpg

Bifogar en stämningsbild från Norrtälje 2009 :-(

Macke
2011-05-17, 01:50
Ett tips, åk upp på torsdagen!

ETER242
2011-05-17, 10:29
dämn coppers! wa;

Hagis
2011-05-17, 11:59
Cops are great targets ;)
en rätt rolig skiva om inte annat haha....

robbbull
2011-05-17, 17:50
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/photos-ak-snc1/v4402/243/35/1375362010/n1375362010_30255336_3876020.jpg

Bifogar en stämningsbild från Norrtälje 2009 :-(
FY FAN!ak47

Json
2011-05-17, 19:50
Till stora delar handlar det väl om att inte skaffa nyare moppe än 2006 så att man slipper helfordonsgodkännandet. Ställer bara till problem ifall sheriffen vill visa sig på styva linan. Jag ha en polare som fick böter för att han demonterat passagerardynan på sin Streetbob. Det hjälpte inte att han hade en dyna med sugproppar i packväskan. Var det inte orginaldyna så var det bara att betala och se glad ut. Tur att man inte har så gott om pengar att man har råd att köpa ny moppe ;-)

//magnus

Ratko
2011-05-17, 23:18
Till stora delar handlar det väl om att inte skaffa nyare moppe än 2006 så att man slipper helfordonsgodkännandet. Ställer bara till problem ifall sheriffen vill visa sig på styva linan. Jag ha en polare som fick böter för att han demonterat passagerardynan på sin Streetbob. Det hjälpte inte att han hade en dyna med sugproppar i packväskan. Var det inte orginaldyna så var det bara att betala och se glad ut. Tur att man inte har så gott om pengar att man har råd att köpa ny moppe ;-)

//magnus

Det som nästan mest stör med sånna här ingripanden är att det helt och hållet saknar relevans för trafiksäkerhet. Istället handlar det helt och hållet om paragrafrytteri och trakaserier från enskilda polismän. Man kan nästan vara säker på att samma polis som stoppar samma person i en vanlig svenssonbil uppvisar en helt annan attityd, och det är fördjävligt!

xbones
2011-05-17, 23:29
Jag har monterat passagerarsäte på crossbonesen utan att regga den för två. Det blir väl böter om jag blirc0p även om jag inte skjutsarwa;

Bikebandit
2011-05-18, 16:27
Lärdomar kan dras från detta !!!! På 80-talet i England stora Rave Partys var alltid fucked up från massa polisens närvaro..tills arrangörerna lärt sig, alla visste det var en fest vid ett datum .. men platsen var hemlig och ges ut en dag innan..Polisen kunde inte organisera sig i tid haha..Fuk u Bobby !

henketh
2011-06-01, 19:03
Men va FAEN! Det låter ju som 100% säkert att man kommer åka på böter, och ännu värre ombesiktning, då måste man ju bygga om halva hojen igen.. nähää.. det lutar åt Skodan dit... surt..

Bikebandit
2011-06-01, 19:52
Swedish Bike Meet var samma .. polisen gav arrangörerna räkningen för deras övertid tror jag så det slutade .. nu kallas det *Till minne av Swedish Bike Meet*...Jag har varit där några gånger nu .. minimal polisiär närvaro .. hoppas det är så i helgen thb;

henketh
2011-06-03, 00:52
Ok, synd att det är så förbannat långt från Stockholm bara..man har ju amatörbikerröv ännu, och en Bare Bones.. :-)

Bikebandit
2011-06-03, 01:16
Inte så långt egentligen och SBM är fyra dagar,köra ner fredag ​​morgon och hem måndag :cool:

henketh
2011-06-05, 01:25
Jaha, hemkommen från CBS kan jag konstatera att polisnärvaron var ungefär lika med noll, såg ingen kontroll och knappt några poliser alls :-) Så mina farhågor var helt ogrundade, skönt!! Fint väder, fina hojar, allt toppen!

TCKalle
2011-06-05, 12:03
Och jag kan konstarera att det var gott om poliser och att dom hade en kontroll (vid 11-tiden på lördag) där dom plockat in ganska många hojar men de flesta hojar, inkl undertecknad, fick passera utan att vinkas in. Det verkade som dom vinkade in de hojar där det kunde ifrågasättas om det var besiktigat överhuvudtaget.

henketh
2011-06-06, 22:05
Aha? Vilken tid var det? Jag kom rätt sent, ca 14 på lör, åkte ca 18, såg två polisbilar och ingen kontroll..

valdemarsson
2011-06-07, 00:59
Polisen hade en blåskontroll vid nio snåret precis utanför Pizzeria Knuten(?) det var den ända närvaro på hela helgen jag såg.
Fruktansvärt rolig helg måste jag säga.

Macke
2011-06-07, 11:40
Det var en kanon helg i Norrtälje! Massa snygga hojjar och himmla massa trevliga bikers! Vi åkte in från Rånäs på fredag eftermiddag och vi såg inte en enda blåvit folksnappare. Men det kanske var för att vi åkte in på fredagen. Sen var vi innanför stadsgränsen till söndagen.

På Twin Club´s camp så fanns det som vanligt några som skulle tokvarva med hojjarna när dom fått i sig lite starkvaror.


http://www.youtube.com/watch?v=LQlo37ZOceA