handdator

Visa fullständig version : Biker utan taskig attityd



Venomed
2011-09-21, 02:17
Jag är en 37-årig 3 barnsfarsa som lever ett så ganska typiskt svenssonliv bortsett att jag lever ut mina rebelliska lustar genom hojåkning och allt runtomkring det. All min fritid utöver familjeangelägenheter går till det mesta som kretsar kring de fantastiska tvåhjulingarna. Är idag involverad i klubbsvängen och trivs som fisken i vattnet. Och trots att jag omger mig med konservativa Harley gubbar så har jag medvetet valt att åka på en Night Rod. Jag har väl ingen speciell anledning förutom att jag ville ha lite mer pulver än vad de mer traditionella modellerna kunde erbjuda. Finns dock dagar jag sitter och svär över de begränsade möjligheterna att modifiera och personifiera hojen. Utbudet är rätt smalt i jämförelse med andra Harley modeller. Är just nu på jakt efter en till hoj där jag kan mätta även den biten. :)

robbbull
2011-09-21, 06:59
Välkommen!

Norrland
2011-09-21, 07:56
Välkommen hit :)

Tundra Trotter
2011-09-21, 09:34
Fram med kapen . Go crazy.

Pontus
2011-09-21, 09:43
Välkommen!

Har upptäckt detsamma som du, att det finns inte lika många möjligheter till modifiera en Nightrod.
Men hojen är ju så grymt skön att köra. Provade runt en del och hittade ingen annan Harley som gav mig samma känsla.
Har själv fastnat för Rizomas sotiment för Nightrod Special och funderar på att börja med lite små modifieringar.

Men vem vet det kanske slutar med att man står där med kapen i handen som Tundra Trotter hintade. :)

Macke
2011-09-21, 11:17
Välkommen hit hoppas att du ska trivas här!

IDI
2011-09-21, 11:31
Välkommen! Det blir nog ordning på dig också med tiden.

"Konservativ Harleygubbe"

Hagis
2011-09-21, 11:39
varmt välkommen

LaDaille
2011-09-21, 12:14
Välkommen! Det blir nog ordning på dig också med tiden.

"Konservativ Harleygubbe"
Ja, håller med IDI, skaffa en gammal pre-EVO så blir det nog folk av dig åxåvc;

Men hur som helst, alla HD är HD, välkommen hit !!

Venomed
2011-09-21, 13:09
Ha,ha... Vem vet, jag kanske blir indoktrinerad så småningom men just nu är jag väldigt nöjd med min "Porsche". Om inget annat så tar aldrig diskutionerna slut. thb; Jag passar även på att tacka för det varma välkomnandet!

Venomed
2011-09-21, 13:22
Tjena Pontus! Rizoma clip-on bar kit är snygg men jag önskar mig större modifieringar än så. Sök på No Limit Custom, så förstår du vad jag menar. Men ska man vandra den vägen, så ska man ha mer än kvitton i plöskan. Om jag inte missminner mig så har www.mtlcustom.se grejer från både Rizoma och NLC. Jag hoppas att du så småningom hittar det du söker.

Pontus
2011-09-21, 14:42
Tjena Pontus! Rizoma clip-on bar kit är snygg men jag önskar mig större modifieringar än så. Sök på No Limit Custom, så förstår du vad jag menar. Men ska man vandra den vägen, så ska man ha mer än kvitton i plöskan. Om jag inte missminner mig så har www.mtlcustom.se grejer från både Rizoma och NLC. Jag hoppas att du så småningom hittar det du söker.

Håller med dig. Jag har också suttit och önskat att pengar skulle vara ett mindre bekymmer likså tiden.

Har aldrig modifierat en hoj någonsin därav mjukstarten med små modifieringar, men har en känsla av att vilja göra mer.

Tack för tipset med mtlcustom.se.

Den här finns bara ett stenkast från mig, såg den på blocket i början på året, vet dock inte om han lyckats sälja den. Grym! ro;

2402
2403
2404
2405

ViLa
2011-09-21, 18:05
Välkommen in i värmen!!!!

"Liberal Harleygubbe"

Tommy Hillgren
2011-09-21, 18:51
Välkommen till ett görtrevligt forum Nox ro;

admin
2011-09-21, 20:21
Välkommen!

Jag får ständigt höra att Sportster är en damhoj, mesig, slö m.m.m.m.m. Så därför är det Sportster som gäller för mig :)

PS. När jag körde Dyna, trodda många att det var en Sportster ändå... även vissa Softail och Touring-ägare!

V-Rod är hur cool som helst. Porsche gör väl ingen skit. ;)

Bikebandit
2011-09-21, 22:42
Willkommen ...

Where there's a will...there's a way :cool:..................2408

Viljar
2011-09-21, 22:49
Välkommen..

Go Big Twin, du kommer inte att ångra dig. :)
Och.. Porsche har i n t e gjort V-Roden!

Venomed
2011-09-22, 12:43
Välkommen till ett görtrevligt forum Nox ro;
Tack min vän! Ville även meddela att mina kaos-armband åker fortfarande på när det nalkas barhäng. thb;

Venomed
2011-09-22, 12:49
Willkommen ...

Where there's a will...there's a way :cool:..................2408
Viljan finns och ska plockas fram under vinterhalvåret :) Dock tror jag inte att jag kommer hinna med att få till ett sådant schabrak. Tummen upp!

Venomed
2011-09-22, 12:56
Välkommen..

Go Big Twin, du kommer inte att ångra dig. :)
Och.. Porsche har i n t e gjort V-Roden!
Big twinnen kommer väl förr eller senare.:)
Porsche var med och utvecklade revolution motorn, så ja...du har delvis rätt. Det står till och med ett exemplar i Porsche's egna museum.
Sen hur involverade dom var, det har jag ingen aning om. Jag kan bara svara att det är inget som rör mig i ryggen. Verkar vara mest en nagel i ögat på de konservativa gubbarna. :)

Venomed
2011-09-22, 13:04
Men i det stora hela, så är det åkningen och gemenskapen som är stöttepelarna i mitt intresse. Så länge folket bemöter varandra med ömsesidig respekt, så har dom en guldstjärna i min bok. :)

indy 500
2011-09-22, 18:25
Kanske en parning? Valpar til jul!

Venomed
2011-09-23, 12:12
Kanske en parning? Valpar til jul!
Ha,ha...där dribblade du bort mig. Say what?

admin
2011-09-23, 13:29
Ha,ha...där dribblade du bort mig. Say what?

Indy 500 är en skön snubbe, men det är inte alltid man hänger med hans "stuff" :D

LaDaille
2011-09-23, 14:19
Kanske en parning? Valpar til jul!
Frågan är bara: Vem är löptiken?? ;)

admin
2011-09-23, 15:03
Ska det inte vara valpar till HJUL?

LaDaille
2011-09-23, 15:32
Ska det inte vara valpar till HJUL?
Nä, bara om hjulen står för dörren...Då blir det svårt att gå ut med valparna ;)
Off-topic nu??

Tommy Hillgren
2011-09-23, 21:02
Tack min vän! Ville även meddela att mina kaos-armband åker fortfarande på när det nalkas barhäng. thb;

Misstänkte att det var du, notera att jag skippade urkassa skämt ;-)

Gott att armbanden behagar, det stora är ett av de snyggaste som lämnat verkstaden ro;

Venomed
2011-09-25, 15:14
He,he...vet ej vad jag ska svara, så jag fortsätter med att ta del av det övriga som skrivits på detta forum. :)
Men åter igen...tack för välkomnandet!

Venomed
2011-09-25, 15:18
Misstänkte att det var du, notera att jag skippade urkassa skämt ;-)

Gott att armbanden behagar, det stora är ett av de snyggaste som lämnat verkstaden ro;

Som sagt, dom hänger med. Det skulle vara skitkul att träffas igen, men livets flit gör sig påmint så fort jag slår upp ögorna på morgonen.
Vi får försöka styra ihop nåt...

Tommy Hillgren
2011-09-25, 20:54
Som sagt, dom hänger med. Det skulle vara skitkul att träffas igen, men livets flit gör sig påmint så fort jag slår upp ögorna på morgonen.
Vi får försöka styra ihop nåt...

Jag håller med, därför jag föreslog Vostok releaseparty men nu blev det så att jag fick ägna hela fredagen åt att hämta en lädersymaskin i Österåker, Sthlms skärgård ute på en ö så det sket sig med det också.

Livets flit ja hehe vaknar på jobbet och somnar på jobbet numer ;-)

LaDaille
2011-09-25, 22:11
...lädersymaskin...
Lite off-topic, men vad är det för lädersymaskin? En skomakare?
Som du kan sy i vilka riktningar som helst?
En sån letar jag efter... För att bla kunna sy sadlar, väskor m.m...

xbones
2011-09-26, 01:31
Välkommen till ett sjysst forum! En Harley är en Harley! Sen att det finns olika modeller är ju bara bra för det tillfredställer ju många olika smaker,eller hur! Hur fan hade det varit om H-D bara hade EN modell??? Antagligen hade märket dött för länge sen. Utveckling är bara positivt!

Tommy Hillgren
2011-09-26, 16:32
Lite off-topic, men vad är det för lädersymaskin? En skomakare?
Som du kan sy i vilka riktningar som helst?
En sån letar jag efter... För att bla kunna sy sadlar, väskor m.m...

Ja precis en sån skomakarmaskin som har vridbart huvud i alla riktningar. Det är en Singer 29K 33 i gjutjärn. Vet inte om det är 29 eller 33 som är tillverkningsåret i modellnamnet.

LaDaille
2011-09-26, 17:03
Fan oxo, vill ha, får jag köpa den?
Eldriven?

admin
2011-09-26, 17:16
Fan oxo, vill ha, får jag köpa den?
Eldriven?

Nä, Dieselsnurra ;)

admin
2011-09-26, 17:16
Välkommen till ett sjysst forum! En Harley är en Harley! Sen att det finns olika modeller är ju bara bra för det tillfredställer ju många olika smaker,eller hur! Hur fan hade det varit om H-D bara hade EN modell??? Antagligen hade märket dött för länge sen. Utveckling är bara positivt!

thb;

LaDaille
2011-09-26, 17:17
fu::D

xbones
2011-09-26, 20:49
fu::D Ja,humor finns ju här på foratvic;

LaDaille
2011-09-26, 22:28
Absolut, fu::D var ju inte alls illa menat utan bara pik till admins "vits" om dieselsnurra... hehehe
Han får helt enkelt skylla sig själv, som man säger i Sörmland...

xbones
2011-09-26, 23:08
Absolut, fu::D var ju inte alls illa menat utan bara pik till admins "vits" om dieselsnurra... hehehe
Han får helt enkelt skylla sig själv, som man säger i Sörmland... Heheh jag förstod ju det för hans kommentar satt ju brathb;