handdator

Visa fullständig version : Nya wirar till 40 cm aphäng?



flawless
2011-09-15, 20:32
Tjena!

Har statt på ett 40cm aphäng på min Softail FXST -99.

Blev precis blivit klar med ny kabeldragning till elen inuti styret, nu ska jag bara ha tag i nya gaswirar, kopplingswire och bromsslang.

Jag satt och kollade på bikeline och såg att dom hade allting, men nu är det så att jag har 40km till garaget och undrar om det är någon som vet vilka längder i tum på wirarna och bromsslangen jag ska ha, det är 4 tums raisers och 40cm aphäng. Någon kanske vet om det finns ett kit med allting?

Hälsningar
Flawless

Henrik Forslund
2011-09-15, 20:37
Www.snakebikes.se har burly kit för det du söker, dyrt men smidigt

flawless
2011-09-15, 20:44
Såg deras kit, synd är att jag redan är färdig med kabeldragningen till elen, ringde till min lokala Harley handlare och fick pris på mellan 1500 till 2000.

Viljar
2011-09-15, 20:49
Om jag inte minns fel har FXST 4" risers med 2" pullback och ett styre med 6" rise.. Köp isf vajrar som är runt 10" över så bör det funka.

admin
2011-09-15, 22:38
Du kan rota i käringens sylåda och ta fram hennes måttband. Mät med detta. Man kan komma rätt bra nära. Lägg sedan på 2" då virar är lite styvare.

Du kan även använda de gamla och mäta de avstånden som saknas.



PS: Som Onatop har skrivit på forumet innan: SNÅLA INTE MED KABLAR och WIRAR. Just kopplingswiren brukar han påpeka att man ska ha bra kvalle på.

flawless
2011-09-15, 23:04
Tack för alla svar! 10 tum över bör alltså funka, låter kanon det.
Admin: Alla virar ligger i garaget och jag tänkte skicka iväg en beställning redan ikv från bikeline, tackar för svar och inledningen i ditt inlägg fick min kväll gjord :)

mtf
2011-09-18, 16:13
kan man få se bild på de när de är klart? tänkte med sätta på 16" ape på min i vinter, lite osäker på vilka risers jag ska ha :)

Viljar
2011-09-19, 17:40
kan man få se bild på de när de är klart? tänkte med sätta på 16" ape på min i vinter, lite osäker på vilka risers jag ska ha :)

Så korta som möjligt om det inte ska se konstigt ut.. ;)

mtf
2011-09-20, 09:18
aa har med funderat så, men om man ska ha separata eller såna "halva" med styrklämma. på bikeline snacka de om något som sa att styret kunde bli löst när man kommer upp i hög hastighet. In lossna helt då men löst från risers:DMPD;

mtf
2011-10-23, 16:56
Någon som vet om Bikelines kopplingswirar är bra? Stålomspunnet.

Om flawless körde 10" på sitt och om jag ska ha 1 " risers och 16" ape tror ni man klarar sig med 8" öv std wirar?

jale
2011-10-23, 17:41
Någon som vet om Bikelines kopplingswirar är bra? Stålomspunnet.

Om flawless körde 10" på sitt och om jag ska ha 1 " risers och 16" ape tror ni man klarar sig med 8" öv std wirar?

Ingen aning varifrån BikeLines tar sina produkter .... för dom gör inget själva !
Jag har bytt mina orginal wirar till Custom Cromes ( bytte orginalstyre mot ett buckhurn = lägre apehanger ) , både gaswirar, bromswire och kollplingswire , självklart stålomspunnet och med chroomelook, har haft dessa nu i 7 år och de funkar utmärkt.
Rekomenderas , verkar som om de har kvalitet på sina grejor .... ( men om BikeLine köper in dessa vet jag inte, kanske gör de det ... ? )

mtf
2011-10-25, 09:22
Okej! Sk kolla mera på dom!

Måste ju montera styret först sen mäta sa de på bikeline så de är väl bara köra på :)

mtf
2011-11-21, 09:19
Ingen aning varifrån BikeLines tar sina produkter .... för dom gör inget själva !
Jag har bytt mina orginal wirar till Custom Cromes ( bytte orginalstyre mot ett buckhurn = lägre apehanger ) , både gaswirar, bromswire och kollplingswire , självklart stålomspunnet och med chroomelook, har haft dessa nu i 7 år och de funkar utmärkt.
Rekomenderas , verkar som om de har kvalitet på sina grejor .... ( men om BikeLine köper in dessa vet jag inte, kanske gör de det ... ? )

Custom Chrome låter fint, var beställde du dom ? :)

Ska beställa stålumspunna wirar nu, nån som har något ställe att rekommendera man kan beställa ifrån? Förrutom Bikeline :)

mvh mtf!

admin
2011-11-21, 09:39
Custom Chrome säljer inte till privatpersonen, men de flesta butiker kör CC sortiment. Kolla i länktråden! http://harleyforum.se/showthread.php?149-L%C3%A4nksamling-nyttiga-l%C3%A4nkar-f%C3%B6r-Harleyfolk

ProBike Helsingborg
2011-11-21, 13:10
Ska beställa stålumspunna wirar nu, nån som har något ställe att rekommendera man kan beställa ifrån?

Vi kan ordna till dig, vettiga priser. Jag är ledig från jobb idag men slå mig en signal imorgon så kollar jag tillgång och exakt pris.

042-15 65 80
Mvh
/Mats
ProBike Helsingborg

mtf
2011-11-21, 18:01
OKej, är de bra grejjer då? :D

Ringer imorgon !

bröl
2015-07-01, 15:41
vajrarna till gasen kopte jag hos lokala moppehanlarn. 3m vajer med nipplar kosta runt hundringen.