handdator

Visa fullständig version : Peek-a-booh!



DeaDSexY
2011-09-14, 16:51
Efter att ha fluktat till å från i forumet ett tag så är det väl på sin plats med en presentation...
Jahapp, här är jag då... vet inte riktigt vad jag ska skriva... jag är 36 år, bor i sollentuna fast jag är ursprungligen från norrland... har kört motorcyklar i massor av år tidigare... men det är först nu som jag kommit mej för att börja ta mc-kortet... kuggade på uppkörningen idag... men men... skam den som ger sej! ;)

ni hittar min hoj i garaget!

robbbull
2011-09-14, 16:57
Välkommen!

admin
2011-09-14, 17:22
Hejsan! Välkommen...jaja..upp på hästen igen bara!

ViLa
2011-09-14, 17:53
Välkommen och på´t igen.

indy 500
2011-09-14, 18:42
Apropå malterkorsspeglar. När solen låg på mina reflekterades ljuset mot dynan, som det gick hål i. 10 min till och hela cykeln hade brunnit upp. Kör nu med orginal! (från bilder)

ElMilagro.
2011-09-14, 20:01
Välkommen...cool hoj, ser väldigt "outlaw" ut!

DeaDSexY
2011-09-14, 21:52
thankies peeps! :) ...tror jag kommer trivas här...

@indy: men det berodde väl knappast på att det var malteserkors?!? ..en spegel är juh en spegel oavsett om den är formad som ett hjärta eller ett kors eller en fyrkant... å är den vinklad mot ett värmekänsligt material så ja, är solen het eller om en het brud går förbi så kan det juh ta eld... eller om tillåmed båda speglarna är vinklade mot samma punkt så är det juh ännu värre... ;)

mitoman
2011-09-15, 07:56
Välkommen!

Jag bommade själv uppkörningen 2ggr när jag tog mitt kort till 125an, det sög!

Har du haft dendär softailen på blocket eller köpt den hyfsat nyligen? Jag såg den på blocket för ett tag sen..

indy 500
2011-09-15, 14:02
Testa. Mina skapade ett focus vid det avståndet, provade med handen, max 10 sek. Orginal märktes inkantinkan.Ljuset blev lika stort som handflatan. Enkelt och testa en solig dag. Var bara inne för och betala soppan, när jag kom ut rök det om dynan. Skitkul!!!!

DeaDSexY
2011-09-15, 19:03
@mitoman, mjo, om det finns några stockholmare här inne så kommer ni säkert ihåg vädret igår... snudd på storm... ett stort fält å cirkuskonster runt koner i 4-5 km/h... jaja, det är inte säkert att jag hade klarat det i alla fall eftersom jag övat alldeles för lite på just krypkörning... men blåsten gjorde det knappast lättare... det var ingen i min grupp som klarade krypkörningen... idag hade jag hellre kört upp eftersom det varit nästan vindstilla hela dagen...
men japp, det var väl ungefär då jag köpte harleyn som du såg den på blocket antar jag... för några månader sen...

@indy, spegeln måste ha varit lite skålformad så strålarna fokuserade sej mer... men då borde oxå allt ha sett ut att vara mycket längra bort, i spegeln, än vad det egentligen var... i vilket fall som helst så tror jag du var lite smått missnöjd med resultatet... :P