handdator

Visa fullständig version : Bänkning av en softail TC



Ducktail
2011-09-13, 12:07
Hej Alla, då den generella rekommendationen är att bänkan hojen, även om det bara är luft och buller som är fixat, så tänkte jag få det ordnat, men har en fråga. Hur viktigt är det att bänka när temperaturen ute är mer än 15 grader?
Probike rekommenderar det, med tanke på att det är oftare som man kör vid den temperaturen eller högre, än när det är under +10.
Min tanke är att få hojen bänkad nu under hösten, då det är enklare att få tag i tider, än på våren.
Har ni även förslag på någon som är bra på tc 88 med insprut och den gamla SERT? (i Stockholmsregionen)

Häls
Håkan

TCKalle
2011-09-14, 10:13
Kolla med Supertwin i Älvsjö. Beträffande utetempen så tror jag det har mindre betydelse då jag tror att det man kan kompensera för detta.

Broder Dalton
2011-09-14, 10:32
Ja. man får ju alltid fina siffror hos SuperTwin

BTW, körde en -08 Rocker hos Speeden igår

V&H 3" slip-ons KN Filterkit, ocj Dynojets nya Power-Vision
Snygg AFR , 117 NM och 72 hp
Gick riktigt rent o snyggt!

TCKalle
2011-09-14, 10:56
Jag har inte själv nån erfarenhet av Supertwin och det kan nog vara så att det blir bra resultat i deras bänk, men nu är det nog så att det kan variera rejält mellan olika bänkar och fabrikat på bänkar siffrorna är ingen absolut sanning. Däremot så har jag fått uppfattningen att dom är kompetenta på området och klarar att optimera sprut och tändning vilket är det viktigaste. Skulle man sen få glädjesiffror kan det var kul att ha nåt att bräcka andra med, för "bänken ljuger aldrig".

custombike
2011-09-14, 12:38
Rekomenderar Erik på Proservice www.proservice.se

Dempa
2011-09-14, 16:25
Hej dempa här !!
kan verkligen rekommendera jörgen på supertwin.han är lite svår att nå på http://www.supertwin.se/products/
0703492418
bänka min i våras
1550 BSL supertrapp med smidda wiseco kolvar 10:5-1
portade toppar med större insugsventiler hårdare ventilfjädrar.compets.cams.s&s easystart 585 kammar powercomander
s&s ställbara stötstånger.


97 hk vrid 146