handdator

Visa fullständig version : Bänka hojen men mer som att köra själv



LaDaille
2011-09-10, 19:12
Hej Forum

Nån som vet ett coolt ställe där jag kan bänka hojen och liksom vara med (och kanske köra själv)?
Dvs att kunna dra på från 1:an och uppåt och t.ex. köra full patte på alla växlarna.
Och sedan kanske mellanköra lite och dra på lite här och där. Precis som på en landsväg alltså.

Varför då undrar ni ni? Jo, jag skulle vilja identifiera diverse ljud och det är förbannat svårt att göra det på landsväg.
På en bänk kan kan ju nån annan köra oxo och då kan jag bara stå bredvid på olika ställen och lyssna.

Jag tycker det låter en massa om den men vet inte om alla ljud är bra ljud. Hojen är ju inte ny direkt... Shovel -73.
Det som låter ur avgasrören är dock gött!!

Bänken ska dessutom vara på lagom avstånd från där jag bor (Mariefred).
Kanske uppe i Stockholm?
Eller något annat väderstreck, men inte för långt bort bara.

Hagis
2011-09-10, 19:36
Om du bara ska fel söka oljud så åk till honda city i upplands väsby! Eller skaffa dig två valsar och spänn fast hojen i garaget!

LaDaille
2011-09-10, 20:02
Om du bara ska fel söka oljud så åk till honda city i upplands väsby! Eller skaffa dig två valsar och spänn fast hojen i garaget!
Valsar, coolt. Men det är ingen tryckpress jag ska bygga ;) "Extra extra, read all about it"...

Nä, det måste vara en bromsbänk för "gamla bettan" måste ju få jobba som på riktigt. Dvs slita hund...
Vet nissarna på Honda nåt om gamla Harley's då?

Annars är din idé om valsar ganska bra om hojen bara ska få gå "tomt".
Det får kanske bli ett framtida projekt. En egen bänk, inte illa...

Hagis
2011-09-11, 08:58
Ja jag vet ett par som har gjort egna bänkar både för att bänka själva men även för att bara kunna köra hojen tom vid felsökning osv. Dock gäller detta plastraketer, dom åkarna kan ju hitta programvaran till mappning m.m. på internet så dom kan köra en hel del skrot hemma via sin egen pc!

Men valsarna funkar och det går ju att göra moduler så den bromsar upp farten så den går som vanligt ;) Bara använda fantasin :)

TCKalle
2011-09-11, 17:09
Robbans Speedshop i Eskilstuna. Robban har dessutom en shovelstroker själv och bör ha bra koll på Shovelheads.