handdator

Visa fullständig version : TSM modul



The Dude
2011-09-10, 09:52
Är det någon som har stenkoll på hur tsm modulen fungerar?

Hastighetsmätaren är ju kopplad till modulen för att den automatiska avstängningen av blinkers ska funka, vad händer om modulen inte får signal från hastighetsmätaren?
Får blinkersen tokspel eller slutar bara automatiken att funka?

Nån som har koll på detta?

admin
2011-09-10, 10:20
Låter som liknande fel Hagis har med sin Sportster... det felsöks fortfarande..

Hagis
2011-09-10, 19:29
Ja jag gav upp, jag väntar tills jag ändå ska riva svingen och byta styre! Passar då på att byta mätare med till en digital! Men Foc

Blinkersen funkar som vanligt men automatiska avstängningen lägger av! Det tipset jag fick var att ta den sensorn vid startmotorn (883a) och torka av den från ev. metall spån! Detta är tydligen det vanligaste felet! Detta hjälpte dock inte mig så jag får felsöka i vinter när jag river....

supersport01
2011-09-11, 08:27
Finns denna sensor även på Fxdx-motorn, (twincam 1450) och i så fall vart kan den tänkas sitta, jag har samma problem med att blinkersen inte stänger av sig.

Pulare
2011-09-11, 09:18
Den sitter på ovansidan på växellådan. En svart givare som sitter med en insexskruv

The Dude
2011-09-11, 11:52
Mitt problem är följande:
Vänster blinkers funkar inte, lyser med fast sken.
Höger blinkers funkar när tändningen är på, men startar jag hojen så lyser den med fast sken.
Original hastighetsmätaren är borta och ersatt av en cykeldator.....typ.
Min fundering är då om det kan vara signalen från hastighetsmätaren som ställer till det.
Eller om det helt enkelt är ett jordfel eller om modulen är kass o behöver bytas.
Jag har rivit isär hojen o letar för fullt :)

Hagis
2011-09-11, 19:05
Den sitter på ovansidan på växellådan. En svart givare som sitter med en insexskruv

Den röda pricken!
Ett gott råd..... skruva bort den där satans bält kåpan så slipper du svära liksom jag!

2236