handdator

Visa fullständig version : Tvätt hojen billigt!



islandstyle
2011-09-09, 13:14
Hej

Vet inte hur många av er som är bekanta vid fenomenet Groupon Deals? Man får erbjudanden på mail/i telefon (om man har smartphone).

Just nu kan man köpa en "Grundlig MC-tvätt" på Royal Auto SPA *fniss* för 259:-

Rent krasst, det är billigt för att få hojen grundligt rengjord. Men med ånga??? Får för mig att mina lager inte kommer må så bra sen??? Någon som har erfarenhet?
Annonstext nedan:

"Oavsett om du vill tvätta av din motorcykel inför vinteravställningen, försäljningen eller vill ha den renaste hojen på vägarna under de sista höståken är du välkommen till Steam Auto Spa. Det spelar heller ingen roll om du kör en plastraket eller en customhoj med fotpinnarna framflyttade till framgaffeln – de på tvättanläggningen har stor kunskap om praktiskt taget alla märken och ser till att din motorcykel blir ren och fräsch.

Tvätten på Steam Auto Spa är både skonsam för din båge och miljön. Rengöringen görs med hjälp av effektiv ånga som förbrukar drygt en procent av vattenmängden som används vid vanliga tvättar. Utöver en putsning av tank, kåpor och stänkskärmar görs även de mer svåråtkomliga delarna såsom sving, drev och baknav rena – allt för att du ska få tillbaka din motorcykel som om den vore ny.

Miljövänlig rengöring med hjälp av ånga
Ink*****ar tvätt av bland annat drev, sving och baknav"

LaDaille
2011-09-09, 14:03
Ingen erfarenhet att ånga en hoj.
Men jag kommer ihåg från lumpen att när vi tvättade terrängbilarna med ånga fick vi rundsmörja ALLT sedan... jobbigt...
Ångan liksom kryper in överallt, men det vet du ju redan :)

admin
2011-09-09, 14:15
Ingen annan får pilla på min hoj till att börja med... vaxar dom denimlacken o sabbar allt...nejtack

admin
2011-09-09, 14:49
Fast det är klart....hänger på "the crew" i tvätthallen :D

http://downtowncycle.ca/wp-content/uploads/2010/05/Picture-5.png

Tundra Trotter
2011-09-09, 15:15
Nä, fi hondan va rälet. Håll nävarna väck från min häck.

jale
2011-09-09, 21:07
Fast det är klart....hänger på "the crew" i tvätthallen :D

http://downtowncycle.ca/wp-content/uploads/2010/05/Picture-5.png

Mums ! En sån crew skulle man ha hemma i garaget fu:
Men som sagt - bäst blir det nog om man tvättar grundligt för hand själv ....