handdator

Visa fullständig version : Ny "spoling"



mitoman
2011-09-08, 08:13
Hej på er!

Tänkte det kanske är lika bra att presentera sig ändå.

Jag misstänker att jag tillhör de yngre på forumet efter att ha slängt ett öga på åldersundersökningen som någon postade...

Jag är alltså 28år, har kört mc sen jag va 16. Det har varit allt från streetfighters till rena sporthojar, jag har dock aldrig ägt en glidare. Men jag har kört några hundra mil på min pappas gamla 1340 Shovelhead varje år senaste åren. En motorcykel som min pappas morbror köpte helt ny 1981 innan han gick bort och som min far sedan ärvde av honom. Så den har varit i familjen sedan ny. Jag åkte med min pappa framför honom på tanken och höll i mig i tanklocket på den hojen redan från 2-3års ålder, sedan flyttade jag bak och nu kör jag den själv så ofta jag får chansen. Det är en helt oskruvad orginalmasking och som jag eller min bror säkerligen kommer äga resten av livet när min far inte längre orkar ha kvar den. Men jag har känt senaste åren att jag vill ha en egen HD, en lite modernare som går att åka långt och fort på. Så för några veckor sen sålde jag min Ducati 996 som jag åkt några säsonger på bana med och nu kollar jag runt efter en HD.


Jag vet ganska precis vad jag vill ha också, det är bara en fråga om att rätt maskin till rätt pris skall dyka upp, gärna inom rimliga avstånd.

Jag vill ha en FXD eller en FXDX kanske en gammal FXR pga chassiet, men dom är så högt prissatta tycker jag. Det måste vara twin cam (om de inte blir en FXR alltså) och absolut förgasare. Jag meckar allt själv så jag vill inte ha några elektroniska insprut eller dyl, ju mindre som kan pajja desto bättre. Jag vill också att det skall vara gjutna fälgar.

Det verkar dock som att jag kommer vänta till i vår om inte rätt hoj dyker upp snart, höstfynda är ju alltid fint men det drar ihop sig med säsongen och jag är swamped på jobbet!

jävlar så långt det blev! Tack för ordet

admin
2011-09-08, 08:38
Välkommen in! Fräckt med det gamla arvegodset!!! ha;

996:a ...fin maskin! Det är väl den enda maskin jag ångrar att jag sålde (fast 748R)....men men...finns fler.

Ja, FXD och FXR, trevliga maskiner. Halvpoppis i USA som konverterar från insprut till förgasare på de senaste modellerna..

Håller med om beg. priser, inte bara HD utan alla hojar.. mycket fantasipriser där ute...ingen logik. Jag menar,.,ge 100.000,- för en gammal Dyna 97:a när du får en Street bob 2007 för samma pengar...jaja...st;

Men kolla England och Tyskland! Kronan är stark (anslålänge) och utbudet stort.

admin
2011-09-08, 08:41
FXR på mobile.de - börjar på 5400€ (48.000SEK)

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?scopeId=MB&isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&categories=ChopperAndCruiser&makeModelVariant1.makeId=10300&makeModelVariant1.modelDescription=FXR

IDI
2011-09-08, 08:55
Välkommen! Förvalta den gamla Shoveln med respekt...

ElMilagro.
2011-09-08, 09:38
Välkommen!

Hagis
2011-09-08, 10:23
Välkommen och tack för härlig läsning! Fränt med en HD som familje klenod, respekt!

mitoman
2011-09-08, 10:46
Tackar tackar!

Shoveln kommer bevaras och framförallt få rulla!

LaDaille
2011-09-08, 11:09
Välkommen hit

Och jag håller verkligen med IDI ro;

robbbull
2011-09-09, 10:20
Välkommen!

ViLa
2011-09-09, 23:45
Välkommen!

xbones
2011-09-10, 11:03
Välkommen och det är nog inte många som kör en hoj som man har åkt med sen barnsbenthb;

Noyen
2011-09-12, 06:00
Välkommen hit :D

Bikebandit
2011-09-13, 02:37
Välkommen till forumet e;