handdator

Visa fullständig version : Konvertera 2003 883 till 1200



Go Leafs Go
2011-09-02, 19:54
Det är kanske en sk standard fråga men jag ställer den iaf. Är det värt de +20 000 kr för fullt ut konv eller blir man nöjd med den billigare sk snikversion för ca halv summan. Vad gör man?? Samt skulle jag vilja bytta ut det stora o SMALA framhjulet på custom modellen mot 19"? som finns på standard/R modellerna. Är det så enkelt bara eller krävs änd till gaffeln/annat?

Bor i mellansverige- bra tips om vem man ska anlita för jobbet?


Tack

admin
2011-09-02, 21:34
Gå på den "vanliga" versionen...

Du köper ett kit från USA, kostar 512$.

http://www.lowbrowcustoms.com/images/products/detail_1425_sportster-883-1200-big-bore-kit-1986-03-photo-1.jpg

Lägg till dynojet ombestyckning till förgasaren och annan tändmodul (finns en rätt ny tråd ang detta). Klart...Sen kan du alltid uppgradera kammar och annat längre fram OM du tycker det verkar lönt.

Min synpunkt.

admin
2011-09-02, 21:35
Ang hjulbyte... hade en Custom med 21" hjul, bara att byta till 19" rakt av. Släng i progressiva drop-in fjädrar bara...

Go Leafs Go
2011-09-06, 12:37
Tack för synp.

Trots att jag härstämmer från over there(Kanada) kommer jag nog att köper "kit" här i sverige. Frågan är vilket kit (märke osv) då anser du man ska köpa? Om jag förstår dig så menar du att det kanske tillr med mindre konv-dvs inte fullt ös.? Hos bikeline finns kit att köpa men finns det flera som säljer?? Bättre kit nån annanstans? Är inte ute efter en sk wheeliemaskin utan vill ha mer körgjädje då 883:an känns för slö.

Kom gärna med tips/förslag till kit då jag är "grön" på området.

Tack

admin
2011-09-06, 12:47
Om du ska kittet monterat så är det bäst att be om en totaloffert på allt. Det SKA INTE behöva kosta mer än 12-15.000,- med allt, så inga fantasipriser på 20K-25K ska du acceptera. Annars köp ett komplett kitt och be nån som kan om hjälp privat för en 3000-5000,-

I skåne har du Gibsons MC och Custom by Kent som jag kan komma på. Uppåt har du Valen Custom, Tassen, Calles Chopperdelar etc..
Du hittar en del firmor på på vår länksida. http://harleyforum.se/showthread.php?149-Länksamling-nyttiga-länkar-för-Harleyfolk