handdator

Visa fullständig version : Luftfilter & Tuner, Iron 883.



Redclay
2011-08-29, 10:23
Tjena..

Kan börja med att säga att jag är väldigt grön på detta så lite funderingar har jag inför mitt köp av en Iron 883.

Avgassytemet har jag bestämt mig för och det blir ett par Vance & Hines Competition Series. Men sen är det luftfilter och tuner som jag inte riktigt kan få kläm på. Det jag TROR jag har kommit fram till är det bästa alternativet är Joker Machines luftfilter eller SE Heavy Breather och enligt Snake Bike Choppers så ska Power Commander tuner då vara bäst till detta.

Nån som har några andra ideer eller låter detta vettigt och som ett bra alternativ?

Kan även tillägga att priset inte är det viktigaste utan jag vill ha det som är "bäst" för hojen.

Redclay
2011-08-31, 10:14
bump..

admin
2011-08-31, 10:28
Det är alltid svårt att säga vad som är bäst....finns så många olika varianter. Men det låter absolut som en vettig kombination.
Tror Joker kör med K&N så det är bra.

Ska du montera själv och/eller lämna in och låta bänka hojen samtidigt? Kolla med H-D och garantin vad gäller PowerCommandern, lite olika bud där vet jag. Annars är det H-Ds SE Race- eller Supertuner som gäller istället..

Blåset är grymt så det tycker jag du ska du köra på :) (bara du är medveten att det inte klarar bullertest)

Redclay
2011-08-31, 13:28
Det är alltid svårt att säga vad som är bäst....finns så många olika varianter. Men det låter absolut som en vettig kombination.
Tror Joker kör med K&N så det är bra.

Ska du montera själv och/eller lämna in och låta bänka hojen samtidigt? Kolla med H-D och garantin vad gäller PowerCommandern, lite olika bud där vet jag. Annars är det H-Ds SE Race- eller Supertuner som gäller istället..

Blåset är grymt så det tycker jag du ska du köra på :) (bara du är medveten att det inte klarar bullertest)

Jo det verkar ju vara som en djungel det där, men jokers luftfilter är väldigt cleant och snyggt så det känns som det passar bäst.

Näe, med tanke på min okunskap så blir det till å lämna in den och låta dom göra allt, mest troligt blir det i Sundsvall.

Okej, ja då kanske det bästa är att höra med återförsäljarn vad dom tycker ifall garantin inte gäller med Power Commandern. Men vahettere vad betyder bänka? :P

Axman
2011-08-31, 13:36
Ang luftfiltret så funkar det nog med det mesta. När det gäller power commander så tycker jag du skall gå efter 1) vad garantin säger och om du bryr dig 2) vad de som skall installera det hela är bra på, och då menar jag bänkning.

Och bänkning är en bromsbänk där luft/bränsle & liknanda anpassas för just din hoj och tillbehör. Vill man inte betala för en bänkning så finns det många standard-"mappar" som är testade att fungera i olika konfigurationer där man tar det som är närmst din, men det blir inte individuellt anpassat för just din hoj. Många gånger bra nog men inte alltid.

Redclay
2011-09-02, 16:27
Okej.. man får tacka så mkt för hjälpen..

känns nog som att det blir att be dom göra allting och ta ett snack om vad som dom tycker blir bäst, för jag har då inte speciellt bra koll, förutom vad jag vill ha utseende mässigt..

admin
2011-09-02, 17:07
Kolla på denna filmen, skruva opp lite :)

Klart du ska ha V&H Comp!


http://www.youtube.com/watch?v=V0bEy080eOY