handdator

Visa fullständig version : Screaming Eagle



Dragos
2011-08-29, 09:29
Snart sitter det en sån luftburk på min hoj. Bra eller dåligt ??

redbull
2011-08-29, 10:44
Vad har du för hoj?

Axman
2011-08-29, 11:06
Vad jag sett så är största skillnaden beroende på om det är ett tätt orginal (dvs det som sitter på vid leverans eller ett högflödande alternativ. Så om du tycker att det nya är snyggt så är det bra. :)

Conny J35F
2011-08-29, 13:21
Har en Fat Boy 2007 med SE pipor, bytte för ett par veckor sedan också till SE luftrenare. Bytte samtidigt grenrör så jag fick bort den där eländiga ventilen som tydligen blockerar ena pipan under vissa omständigheter. Menar att ljudbilden vid lugn körning nu är mycket trevligare, hör mer buller och mindre motorskrammel.
Men det är väl antagligen i första hand grenrörens förtjänst? Tycker mig ana att det är mer drag när jag ger fullgas, vilket man antagligen kan tillskriva luftfiltret. Sedan slipper man ett oljekladdigt filter, SE är ju torrt.

admin
2011-08-29, 17:17
Ja, den klaffen/spjället är bara skit... :(
Ett riktig bitch att plocka bort om man ska göra detta på originalkrökarna. Har efterhand kommit på att en man tar bort viren/vajjern och sätter en Grabberskruv rätt in så den låser den i alltid "öppet läge" (stängd som default). Enkelt och halvbra gratistips :thumbs up smiley:

Bikebandit
2011-09-01, 15:07
Jag har haft SE luftfiltret på min SB i över tre år .. inga problem :thumbs up smiley: .. jag föredrar det till K & N luftfilter . . .

Conny J35F
2011-09-01, 22:17
Ja, det skulle varit billigare att köra Admins lösning.
Men det var inte bara frustrationen över spjället som gjorde att jag bytte grenrör, även om det bidrog. Köpte ett par "detachable saddlebags" från USA som inte kan monteras på EU versioner (upptäckte det när jag fått hem grejorna...) eftersom avgasspjället sitter ivägen för fästet till höger bag.
Efter grenrörsbytet fungerade det. Dom USA importerade bagarna blev dyra...
Sorry off topic.