handdator

Visa fullständig version : FRÅGA: Bygga din egen "Harley"?



admin
2011-08-28, 09:42
Är ditt mål ett en dag bygga din egen "Harley" (Custom, hoj, båge, chopper etc)

Janne
2011-08-28, 09:48
Målet är nog att göra det men om så sker är en annan sak.

Var riktigt sugen och nära att köpa en evomotor när den kom och endast kostade 19k. Hade inte HD insett problematiken för dom och dubblat priset hade jag nog kunnat kryssa i "har redan gjort".

ElMilagro.
2011-08-28, 10:36
Jag är för otålig för det. Sen saknas även tid, kunskap och engagemang. Jag vill vara ute och köra! MEN......jag har ju en "byggd" bobber, är sjukt sugen på att plocka isär allt och lacka om och fräscha upp allting. Och det klarar jag av, men bygga från grunden är inget för mig. Det lämnar jag till proffsen! thb;

Hagis
2011-08-28, 12:27
ElMilagro, jag känner igen mig i det du skriver om tålamod osv!
Men jag har en plan... ;)
Jag har en hoj som jag bygger om dom 2 närmsta vintrarna, sen ska den vara färdig och jag ca 70 K fattigare! Men när den är klar så har jag ju inget att göra, för att sitta hemma hela vintern och stirra på tv vägrar jag göra! Då blir det ett nytt projekt, bygga från grunden! Och jag har inte direkt större erfarenhet av detta men det är ju det som är utmaningen! Att hitta den informationen jag behöver, hitta dom delarna jag vill ha osv :) Plus att man får en legitim orsak till att träffa grabbarna i garaget och komma hem o lukta öl ;D

Wallis
2011-08-28, 16:23
Vill helt klart göra det någon gång. Men blir det av?
För tidigt att svara på nu.

Lars Nilsson
2011-08-28, 19:52
Det är väl bara Harley som kan bygga en Harley?
Jag antar att du menar att köpa ram osv.
Då måste svaret bli nej eftersom jag inte har någonstans att bygga den.
Har garage, men utan svets, osv så funkar det ju inte.
Tyvärr
Drömmen är att ha egen fräs, svarv, pelarborr, svets osv i ett stort uppvärmt garage.
Då hade jag nog bott där..........

Wallis
2011-08-28, 19:55
Man ska nog bara se till att ge fan i o skaffa barn och ha en kärring som e billig i drift.
Det lär öka möjligheterna för en sådan grej avsevärt =)

admin
2011-08-28, 22:36
Det är väl bara Harley som kan bygga en Harley?

Sant, därför satte jag Harley inom "" :D

Svårt att hitta nåt annat bra ord... custom, chopper, hoj, båge ??! Blir knas, men la till några...

IDI
2011-08-29, 08:47
Det har man ju gjort ett antal gånger...det är en pågående process så att säga. Mindre och större hojprojekt är det alltid på gång.