handdator

Visa fullständig version : Reklam för Victory



xbones
2011-08-28, 01:02
Läste i Scanbike att Victory (mc märke) har tatt Norge med storm! Är det någon som har sett en eller vet någon som har en? Och dom har en ny modell 2011 som heter Cross Roads! Snacka om att plagiera!!!! Sen har dom en till som heter Cross Country! Crosscyckel eller? O generalagenten är Polaris! Snöskootrarwa; Angående Cross Country så borde väl Volvo ha nåt att säga om sakenLM;

Wallis
2011-08-28, 01:08
Dessutom ser en Dragstar mer Amerikansk ut än dem, Jag tänker på Hyosung när jag ser bilder på Victory.

Lappen
2011-08-28, 02:28
Polaris äger ju även Indian, som av de flesta accepteras även av oss Harleyåkare....

Wallis
2011-08-28, 02:31
På tala om ingenting så fick min farmor en Indian i present av en friare.
Förstod jag det hela rätt så tog hon hojen men lämna han :D haha Vet också att hon fick hitta ngt högt att stå på så hon kunde hoppa ner på kicken för att få igång den.

admin
2011-08-28, 09:14
Polaris äger ju även Indian, som av de flesta accepteras även av oss Harleyåkare....

Ja, fast Indian har mycket H-D i sin historia/arv. du ska kunna byta ex cylindrar mellan märkena etc..

JAG TROR att det var ett par avhoppare från HD som drog igång Indian... inte säker, kan man säkert googla men orkar inte :D

admin
2011-08-28, 09:16
Victory tycker jag saknar personlighet och själ.... man köpen en och sen jaha??? och nu då?
Man ser tydligt att Arlen Ness är med på ritbordet.....

Sen ska kvaliten vara bra dock!

http://cdn.polarisindustries.com/VIC/MY2012/model-overview/vision_bm_sm.jpg

admin
2011-08-28, 09:24
Deras High-Ball.... Street Bob "wannabe" ....Om jag säger Honda?

http://image.motorcyclecruiser.com/f/30306908/1101_crup_04_0+2012_victory_high-ball+.jpg

ViLa
2011-08-28, 10:40
Ja, fast Indian har mycket H-D i sin historia/arv. du ska kunna byta ex cylindrar mellan märkena etc..

JAG TROR att det var ett par avhoppare från HD som drog igång Indian... inte säker, kan man säkert googla men orkar inte :D

Kan nog varit tvärtom.

Indian 1901
HD 1903

ViLa
2011-08-28, 10:43
Läste i Scanbike att Victory (mc märke) har tatt Norge med storm! Är det någon som har sett en eller vet någon som har en? Och dom har en ny modell 2011 som heter Cross Roads! Snacka om att plagiera!!!! Sen har dom en till som heter Cross Country! Crosscyckel eller? O generalagenten är Polaris! Snöskootrarwa; Angående Cross Country så borde väl Volvo ha nåt att säga om sakenLM;

Börjar du redan tröttna på softisen ????po;

ViLa
2011-08-28, 10:45
Polaris äger ju även Indian, som av de flesta accepteras även av oss Harleyåkare....

If it aint a Harley, it aint shit e;

ElMilagro.
2011-08-28, 11:23
Dom ställde ut på Åhaga i vintras, var riktigt snygga hojjar! Många fina detaljer.....

admin
2011-08-28, 11:24
Hellre en polaris snöskoter, och startar vi klubben: Fjälls Angels!

ElMilagro.
2011-08-28, 11:31
Hellre en polaris snöskoter, och startar vi klubben: Fjälls Angels!

Låter som en bra idé, fan va vi ska böörrnaaa! Victory känns dock lite gubbiga.....Sova

xbones
2011-08-28, 13:19
Börjar du redan tröttna på softisen ????po; Vadå tröttna? Vem har sagt det? Skrev ju att jag läste i Scanbike!vkn; Kanske ett tips till dej som är i köpartagene;

Lappen
2011-08-28, 15:07
Yes helt rätt där, dessutom så bär ju Indian ett kulturellt arv... Så jag tycker Indian är helt rätt att de accepteras i T.ex H-DCS. Men det börjar bli knivigt... Som exempelvis Victory och Big Dog. Är det kulturen, var i världen cykeln byggs, vart huvudkontoret ligger, som avgör om de ska vara med i finsalongen? Mitt hjärta klappar lite extra för Harley. Men enligt mig så finns det fler cyklar med "själ".

xbones
2011-08-28, 15:10
Ja, Indian är ju helt annan sak än Victory! Indian är ju historiskt!!! Vilket Victory inte är. Men kan bli historia snart. Dom har väl gott omkull ett par gånger tror jag.

xbones
2011-08-28, 15:25
Angående Indian. Jag kom körandes med min gamla chopper o skulle in o tanka o röka en cigg.Såg på håll att det stod en Indian på tappen och svängde in o parkerade brevid "Indianen". Hann stänga av hojen och märkte då att det var ju fan en kopia från Kawa!!!! Orkade inte kicka igång utan sparka hojen en bit från plagiatetLM;

Bowie67
2012-04-09, 19:11
Deras High-Ball.... Street Bob "wannabe" ....Om jag säger Honda?

http://image.motorcyclecruiser.com/f/30306908/1101_crup_04_0+2012_victory_high-ball+.jpg

Jävlar vilken snygg hoj, nu blir det till att byta bort harleyn i alla fall.

53/74
2012-04-09, 19:26
Jävlar vilken snygg hoj, nu blir det till att byta bort harleyn i alla fall.

eller hur

Fritte
2012-04-09, 20:16
Harley är Harley och Victory är Victory! Harley tror jag fortfarande har ett bättre andrahandsvärde och kultstämpel. En polare köpte en Victory förra våren, ganska fräsch och knappt några vibrationer från motorn. Färgen på hojen var en annan femma Körmit grön med lite pinstripes, men han verkade nöjd. pl;

Lars Nilsson
2012-04-09, 20:42
När man köper en HD köper man en utgångshoj för att personifiera.
En Victory eller Japs är färdigdesignade.
Könlösa
Indian i dag har endast namnet gemensamt med föregångaren.
Finns Henderson fortfarande med?
Den enda NYA hojen jag testat som känts lite hmmm "levande" som HD är Enfield India.
Det e en go moppe

gronvit
2012-04-09, 20:56
Jag tycker victoryhojarna ser ut som skit. Märket känns löjligt och en suzuki känna ball i jämförelse. Skulle hellre lura en mafioso på pengar än att köpa en victory.
Men de är säkert bäst i världen...

Json
2012-04-09, 23:23
Ursäkta tråskapningen. Indian fabriken startades av Karl Oskar Hedström som utvandrat till Amerika från Värmland. Första Harley motorn konstruerades av Ole Evinrude ( ja han startade båtmotorfabrik sedan ) som utvandrat från Norge. Dvs utan skandinaviska män ingen modern bikerkultur ;-)

//Json

gronvit
2012-04-10, 08:44
.... Dvs utan skandinaviska män ingen modern bikerkultur ;-)

//Json

Och inga fullt tillfredsställda kvinnor...