handdator

Visa fullständig version : 120R 130 hk



indy 500
2011-08-27, 21:37
Testade den idag i järvsö, går som en kula men ja vet inte jag. Tror inte jag skulle kastbyta med min street bob. Ett jävla rassel från topparna, ojämngång på lågvarv, typ 80 km/t på femman. Jag bara frågar hur kul ere? Nåja, pigg som f** vid gaspådrag så meken har gjort sitt jobb, inge snack om den saken,eller ?

admin
2011-08-27, 21:47
Mmm.. man kan nog ha rätt mycket roligare för dom stålarna!! Och precis som med allt annat så tröttnar man på det oxo..

Broder Dalton
2011-08-27, 23:49
Ja, det är nyttigt att prova såna hojar..
Många tror att en hårt trimmad motor beter sig som en standard bara " mycket mer"...
Tyvärr så e d inte riktigt så....
Ventilrassel pga snabba ramper på kammar och högt lyft och hårda ventilfjädrar.
1100 varv fladdrig tomgång,
Högt insugsljud, markerade effekt/vridpucklar... The Nature Of The Beast...

På en bruks/gathoj= Under 10:1 komp, kam m högre lyft, snälla ramper, 235-245 Duration och lagom överlapp

O

Lokis
2011-08-31, 23:12
Jag provade den också, och håller med.

indy 500
2011-08-31, 23:47
Blev de nån fart på kvällen i Järvsö, for hem, de va ju så fint hojväder.

Lokis
2011-09-16, 02:01
Blev de nån fart på kvällen i Järvsö, for hem, de va ju så fint hojväder.
Åkte också hem, så jag låter det vara osagt.

Viljar
2011-09-16, 11:37
Testade den idag i järvsö, går som en kula men ja vet inte jag. Tror inte jag skulle kastbyta med min street bob. Ett jävla rassel från topparna, ojämngång på lågvarv, typ 80 km/t på femman. Jag bara frågar hur kul ere? Nåja, pigg som f** vid gaspådrag så meken har gjort sitt jobb, inge snack om den saken,eller ?

Meken har inte gjort sitt jobb.. min går jämnt och fint på sexan i 80km/h, under det vill den frusta lite. Förvånansvärt civiliserad motor för att ha så pass vilda kammar som SE266E.

Onatop har rätt, the Nature of the Beast... take it or leave it.. ;)

LaDaille
2011-09-16, 12:26
Ja, det är nyttigt att prova såna hojar..
Många tror att en hårt trimmad motor beter sig som en standard bara " mycket mer"...
Tyvärr så e d inte riktigt så....
Ventilrassel pga snabba ramper på kammar och högt lyft och hårda ventilfjädrar.
1100 varv fladdrig tomgång,
Högt insugsljud, markerade effekt/vridpucklar... The Nature Of The Beast...

På en bruks/gathoj= Under 10:1 komp, kam m högre lyft, snälla ramper, 235-245 Duration och lagom överlapp

O
Ja, jag kan hålla med.
Min låter som ett jävla tröskverk... Har haft en Volvo BM 830 så jag vet hur en tröska låter, lol...
Får en känsla att allt sitter löst ;)