handdator

Visa fullständig version : Papperlös



Elexem
2011-08-22, 17:06
Hej om man har ett papperlöst bygge, hur gör ni för att få in den i trafik?? Är det"bara" att köpa papper stämpla in chassi nummret och besiktiga?
Eller är det bättre att registrera det som nybygge? Ja jag vill ha tips från ni som vet. Vad kostar det ? vad ska man tänka på?
Mer ljus skygga svar kan ni pm:a om ni villc0p

// Hälsningar Tomas

Broder Dalton
2011-08-23, 08:47
Ja d

Elexem
2011-08-23, 08:59
Onatop jag förstår att man inte vill dryfta allt på ett öppet internett forum ;) men det är bara att skicka ett pm :) Är ju inte egentligen något olagligt över det hela att köpa papper, bara en lättare väg att få den i trafik. Jag har varit i kontakt med SFRO snubbe och han var väldigt hjälpsam. Han berättade bl.a att man inte kan bygga en HD kopia och kalla det nybygge. Man måste ha andra vinklar och vrår på ramen som man bygger för att få den godkänd. Man får alltså inte ta och göra en HD ram efter en befintlig orginal ram om jag förstod det rätt.

// T

Broder Dalton
2011-08-23, 15:31
Nej , helt riktig. Men d e ju bara att "ändra ngn vinkel" lite grann..
D ska du väl ändå göra för att få den som du vill?
Att bygga en exakt kopia låter ju som en massa jobb i onödan
Ang SFRO tala m Stefan Rudow i Norrköping, mkt sympatisk man med raka svar
Lycka Till
O

Elexem
2011-08-23, 17:17
Tack för tipset Onatop, jo helt rätt av dig, ska man bygga ett nytt bygge så är det ju ingen större ide att bygga en ram som liknar orginalet. Tanken bakom är väl kanske också att man inte ska kunna ta en orginalram slipa bort chassinr och registrera om den igen lagligt.Resan är lång och jag är bara i början. Men med forumet, vetgirigheten, tjurskalligheten och goda vänners hjälp här hemma i min omgivningsom som kan HD så borde det gåD;

//T