handdator

Visa fullständig version : MC-Dagarna Västervik 28-31 Juli 2011 ???



Bikebandit
2011-01-24, 21:18
Vem kommer ????

http://www.mcdagarna.se/

tolfan
2011-03-05, 08:08
Jag kommer, bor i Vika :)

admin
2011-03-05, 09:11
De finns på facebook: http://www.facebook.com/mcdagarna

Vanliga hemsidan: http://www.mcdagarna.se/

emil.lofkvist
2011-03-05, 10:18
Jag är riktigt sugen på att åka dit. Verkar passa in rätt bra i mitt arbetsschema också =).

IDI
2011-03-05, 13:49
Nä, sån't där kommersiellt skit är inte mycket för mig. När jag var där för några år sedan fick jag uppfattningen att det bara gick ut på att "stjäla" så mycket pengar som möjligt från oss hojåkare. Inte mycket till hojåkarkultur där inte...

tolfan
2011-03-05, 17:16
Nä, sån't där kommersiellt skit är inte mycket för mig. När jag var där för några år sedan fick jag uppfattningen att det bara gick ut på att "stjäla" så mycket pengar som möjligt från oss hojåkare. Inte mycket till hojåkarkultur där inte...

Mmm där kan jag hålla med dig, det har blivit lite för mycket av ett kommersielt jippo. Men det brukar komma riktigt sjysta band, stämningen brukar vara kanon. Resten får man skita i :)

robbbull
2011-03-14, 07:31
Näääää dom där jippona är inget för mig!Liknar mest en stads festival med brända mandlar o lakris remmar o blonda helg bikers brudar:(( När det finns en massa trevliga hoj klubbar som har jävligt shyssta träffar:))

Stefan
2011-05-01, 17:52
Jag brukar åka varje år och gillar Hojrock i Västervik.
I år spelar bl.a Hammerfall och September.
Jag kommer finnas där även i år om vädergudarna är på vår sida.

oggy69
2011-05-01, 23:52
Jag ska åka ner !

foxtrotdelta
2011-05-03, 06:29
Jag ska försöka komma jag med, och förhoppningsvis få med mig några andra :)

ETER242
2011-05-03, 14:16
Har varit där 09 och 10. Inte omöjligt att vi kommer nu i sommar också. Beror på hur det ser ut med eventuella krockar med annan verksamhet....

Hagis
2011-07-07, 09:49
http://www.hojrock.se/

Vi drar ner på hojrock och njuter av bra musik och god gemenskap.

Stefan
2011-07-21, 00:47
Jag hänger gärna på ifall någon ska dit.

Hagis
2011-07-21, 10:28
Jag och frugan ska dit med svärfarsans klubb!

Stefan
2011-07-21, 13:08
Kanon, men ni åker inte förbi Nässjö.
Jag ser att du kommer från Stockholm.
Vi får se till att träffas på Hojrock :)

foxtrotdelta
2011-07-23, 00:56
Hade varit kul tror jag. Dock är inte polarna så sugna på att åka ner, vet inte riktigt hur kul det är att åka ensam till en träff..

robbbull
2011-07-23, 09:55
Det funkar kanon!Det gör jag alltid nästan:)

Stefan
2011-07-23, 10:58
Hade varit kul tror jag. Dock är inte polarna så sugna på att åka ner, vet inte riktigt hur kul det är att åka ensam till en träff..
Vi träffas någonstans sen kan du hänga på mig.
Jag campar med Deep Freezers.
Plats finns det.

PS. Åker du förbi Nässjö eller Eksjö så kan vi ta följe.

mtf
2011-07-23, 16:17
funderar på att dra dit om ja får hojjen till rätta..

blir väl följe med ett par plastraketer tyvärr:(

Stefan
2011-07-23, 16:19
funderar på att dra dit om ja får hojjen till rätta..

blir väl följe med ett par plastraketer tyvärr:(

Åker ni förbi Nässjö eller Eksjö?

foxtrotdelta
2011-07-23, 17:15
Låter nice, ska kolla upp vilken väg man kan tänkas åka sen :)

oggy69
2011-07-24, 00:02
Japp ska dit tar ni vägen förbi Åtvidaberg så hojta så slår vi följe .....

foxtrotdelta
2011-07-25, 02:57
Japp ska dit tar ni vägen förbi Åtvidaberg så hojta så slår vi följe .....

Japp, jag kommer isf att åka förbi Åtvidaberg :)

tolfan
2011-07-25, 11:10
i år ska de bli jäkligt roligt, bara känner det att de kommer bli ett jäkla röj :)

Hagis
2011-07-25, 11:41
Vi är på väg ner om ca 2 timmar, kommer stanna i Norrköping över natten om vi hittar något bra campingställe!
och festivaler har precis som klubbar ett vinstintresse, men det skiter jag i för Vi ska ha kul, träffa folk, dricka ett par öl och bara njuta av musik och sällskap :)

Vi tar med oss en comradio, så för er som har en sådan med er och känner för att ses. Ni når oss på 8:1

admin
2011-07-25, 20:38
Senaste fotot från Hagis på Camping! br; "Inför Västervik och hojrock"

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/250383_151157638294607_100002011160144_284054_6314 424_n.jpg?dl=1

Stefan
2011-07-28, 21:49
Någon som har tänkt att åka till Västervik imorgon och har vägarna förbi Nässjö/Eksjö?
Skrik till så hänger jag på. Tråkigt att köra själv.

admin
2011-07-30, 10:14
Hur går det där uppe? Inga rapporter eller bilder? Måste väl finnas 3G och mobiler på Västervik :)

admin
2011-07-31, 09:19
En bild från kortegen.. fan vad trist väder re;

http://hphotos-ash4.fbcdn.net/280535_241066679248195_100000345950286_797470_2348 360_o.jpg

admin
2011-07-31, 12:47
Hagis och Camp insain dc br;

http://hphotos-snc6.fbcdn.net/272788_151918108218560_100002011160144_286376_7535 14_o.jpg

http://hphotos-snc6.fbcdn.net/279608_152853668125004_100002011160144_289187_6481 256_o.jpg

Hagis
2011-08-01, 11:28
Hoj Rock Västervik 2012

Med en helt ny camping utrustning så drog jag och tjejen iväg från Stockholm mot Västervik redan på måndagen. Vi kunde konstatera att den svenska naturen söder om Stockholm är helt makalöst vacker! Insjöar och vikar som ligger inbäddade i allt från stora barrskogar till öppna fält i alla dess slag, bondgårdar och betesmarker och en massa andra vackra ställen. Vi har utan tvekan ett vackert land under sommaren!

Tisdagen började i någorlunda tidig anda, vi slog igång stormköket och fick i oss lite morgon kaffe och började sen riva ner tältet och packa allt igen. Vi åkte vidare och mötte upp mer folk efter Götakanal, det vi lärde oss utöver att det är en vacker natur är att folk på landsbyggden tolkar vägmärkena lite hur dom vill! Tex så fick en traktor för sig att stop plikt innebär kugghjulsprincipen och bokstavligt talat prejar undan en stor lastbil med släp! Att köra rondell i dessa krokar är minst sagt en upplevelse, rondellen ska gärna vara helt tom innan man kör in i den så köerna som bildas är inte att leka med! Men vi kom fram hela och mindre rena och när vi väl kom till campingen så var vi nöjda och belåtna. Vi insåg att även om vi låg på den närmsta campingen så låg vi längst bort på den, det var lagom upphettsande när vi skulle börja bära packningen! Men då kom arrangörerna med fyrhjulingar och släp, det var mycket tacksamt måste jag säga! Med det nya 4Biker tältet så gick det fort att resa upp och få ordning på allt så det vart en välförtjänt öl i gott sällskap som förgyllde resten av tisdagen.

Onsdagen började med en öl och sen tvagning. Vi passa på att använda duscharna innan allt folk ramlade in under onsdagen och torsdagen. Vi hade bestämt på tisdagen att vi skulle ta en vända till ett matställe som låg ca 3 mil från Västervik så det vart inte mer än två öl för egen del då jag åkte bönpall! Men det var en trevlig åktur och även om vi fick vänta bra länge på att maten skulle bli klar så var det i slutet av dagen inget vi hängde upp oss på! Vi fick se hur kontorshjältarna lägger till med en eka, tro mig det är grymt roligt att se dessa orutinerade människor göra ett försök som slutar i jag vet inte vad!
Resterande tid av eftermiddagen gick åt till att åka in till Västervik och handla lite mat och dryck. Tillbaka till campingen och fylla på med lite vätska och mat och lite mer vätska för att sen ta ett välbehövligt dopp, temperaturen ute var på smärtgränsen så det var utan överdrift väldigt skönt i det lång grunda vattnet när man väl kom i. Arrangörerna hade smygöppnat afterbike redan på onsdagen men vi kände inte att lusten låg för dörren så vi sket i det.

Vi vakna på torsdagen och det var sedvanlig frukost, vissa drack kaffe och vissa av oss drack öl. Vi hoppades på att få se en rejäl tillökning av folk på campingen under dagen. Men under denna väntan så passa vi på att gå upp till festival området och ta en titt på vad som erbjöds! Det var inte så att man hoppade av iver när man traska runt, det var skinnkläder från olika stora företag, smycken i olika kvaliteter och priser, luvtröjor och t-shirts med alla dess olika mönster och tryck. Ja kort och gott, det som fanns där var inte direkt något som imponerade i alla fall inte mig.
Efter ett varv så gick vi ner till campet och fortsatte våra aktiviteter, dricka öl, spela kort och kolla på hojarna som körde förbi. Men det kom inte så mycket mer folk vilket var tråkigt! Vi fick veta från folk med koll på läget att det var inte mer än 3000-3500 personer på campingen, vilket jag fick bekräftat var väldigt lite! Det var heller inte direkt något som lockade i musikväg denna torsdag så vi vart kvar vid vårat camp och röjde på så gott vi kunde.

Fredagen kom och så gjorde regnet! Det vräkte ner på natten/morgonen och fortsatte ett par timmar, det var onekligen ett test för vad tälten klarade av och inte. Men vi var torra och hela när vi klev upp så tältet var det inget fel på! Ju mer tiden gick under fredagen ju mer insåg vi att det inte kommer fler än så här! I vanliga fall brukar det vara det dubbla tydligen, runt 6000 -7000 personer. Vädret vart inte mycket bättre under dagen, vissa uppehåll men överlag en jävla massa regn. Så vi beslutade oss för att vi sköljer bort tanken på regn med mer dricka. Och det hjälpte för på kvällen när vi skulle in och se på Hammerfall så var regnet borta! Det var ett jävla tryck på scen vilket gjorde att vi sov gott den natten.

Lördag, regn, regn och ja satans jävla regn. Fredagen var som en droppe i havet mot monsunen som vräkte ner under delar av lördagen. Vi han dock in till stan och handla lite mer dryck och mat samt att vi passa på att käka lite China käk. Buffe för 80 kr, ät så mycket du orkar! Och det gjorde vi! Även om vi satt i en matsal som mer kändes som en ångbastu så tröck jag ner maten till slut, vilket var en dum ide för man mår inte så vidare bra av att äta för mycket! Jag gick med ett lock i halsen hela dagen och var allmänt rund och stinn. Men det var bra att börja med mat för planen var under dagen att köra flytande föda och absolut inte vara snåla. Och så vart det!
Vi rulla in på festivalområdet och traska runt lite och kolla på utställningshojarna och gynnade baren en aning innan vi gick ner till campen igen och gynnade vår egen "bar". Under kvällen skulle September spela, inte något jag direkt såg fram emot om jag ska vara ärlig! Men efter henne var det Silence of september vilket jag såg fram emot betydligt mycket mer. Vi gjorde sällskap med lite folk som var förundrade över vem September är och vad det är för musik. Och väl på plats var det rätt ironiskt att se! Folk bofasta i stan hade masat sig in för att höra henne och det var utan överdrift ett jippo som jag hade betalat för att se! En storvuxen man som tog sin mindre kamrat på axlarna och studsa runt i någon form av dans, en weekend warrior som skulle ge sig på någon stackare som inte alls såg ut att höra hemma i denna miljö av skinnkläder, han såg mer ut som en seglare. Och detta var helt onödigt då seglaren gick sin väg och gjorde allt han kunde för att undvika bråk. Jag har aldrig sett så mycket London leather boyz förut studsa till sån skitmusik rent utsagt, det var så att YMCA folket kändes straighta! Sen kom hårdrocken och då gick 70% hem?! Där och då kände jag att HojRock inte riktigt är det jag skulle betala 800 kr för att besöka igen! Jag kan gärna ta hoj ner till campen och festa några dagar i gott sällskap och sen åka vidare! Vi betalade således 800 kr för två konserter, en dusch och förbokar man inte en campingplats så finns det gratis rutor.

Söndagen innebar bara att få ihop sina tält och börja bege sig hemåt och väl hemma försöka tvätta och torka allt inför nästa resa. Men min slutsats av HojRock är att det är för mycket weekend warriors Aka Wild Hogs åkare som i vissa situationer klär sig i för stora kläder. Även om majoriteten av folket var kalas trevliga och vi faktiskt hade det jävligt trevligt trotts väder och vind, men det var lite för mycket Hulltsfred och Arvika festivalen över det hela. Vi vart "på hoppade" i mörkret av någon fjolla i en annsiktsmask och fake dreads, det var kul enligt honom! Folk har fått näsan avslagen för mindre!
Så vi får se om vi åker ner nästa år igen och om vi gör det så blir det inte något festivalområdes band om det inte är riktigt riktigt bra musik alla dagar! Hade det inte varit för dom vi åkte med så hade jag nog tröttnat och åkt hem på fredagen!

admin
2011-08-01, 11:46
Ring Bonnier! Trycker vi Hagis lilla röda :D Bra text!! Sammafattning re;

Hagis
2011-08-01, 12:42
Ring Bonnier! Trycker vi Hagis lilla röda :D Bra text!! Sammafattning re;
Haha ja men förstå omjag skulle skriva allt, detta är bara det ytliga på toppen av vad som hände! Då snackar vi bok ;)

admin
2011-08-01, 13:16
Det var skitbra! Missförstå mig inte :D Var mest impad! Rock on Brodda!

Hagis
2011-08-01, 14:08
haha nä för fan, no hard feelings här inte! :) Kommer fler såna här "krönikor" ju mer vi kommer ut på vägarna! Vet inte varför men tycker det är både trevligt att läsa andras road trip berättelser och även skriva egna. :)

admin
2011-08-01, 14:50
haha nä för fan, no hard feelings här inte! :) Kommer fler såna här "krönikor" ju mer vi kommer ut på vägarna! Vet inte varför men tycker det är både trevligt att läsa andras road trip berättelser och även skriva egna. :)

Kanske dags att uppgradera forat till fulla CMS-versionen med bloggar och annat kul :D Finns ingen ände på denna cirkusen vc;

Hagis
2011-08-01, 15:13
Haha eller så skapar jag helt enkelt en egen öppen grupp som jag använder som en rese-dagbok ;) Behöver inte kosta mer för den skull eller uppdateras utan man tager vad man haver ;) En grupp/resedagbok där jag kan lägga in mina egna bilder, texter och åsikter och den som är intresserad vet vart jag finns. Så slipper man stöka mer med nya blogg trådar osv ;) Bara ett förslag...

EDIT:
Började leka lite med gruppen "Test" och fick meddelandet, du får ha max 1000 tecken per inlägg, korta ner ditt inlägg!" Hade över 7000 tecken.... så grupper går inte köra om man inte kör ett inlägg per dag :(

admin
2011-08-01, 15:47
Började leka lite med gruppen "Test" och fick meddelandet, du får ha max 1000 tecken per inlägg, korta ner ditt inlägg!" Hade över 7000 tecken.... så grupper går inte köra om man inte kör ett inlägg per dag :(

Ska kolla om jag kan ändra det....

admin
2011-08-01, 15:56
Här har vi den :D
Hur många behöver du?

http://i1228.photobucket.com/albums/ee444/Harleyforum_Sweden/grupper.jpg

Hagis
2011-08-01, 16:05
sätt noll då :) då kan jag skriva en hel bokhylla dom gånger man är ute ;)
+7000 tecken gick det åt denna gång, men då var det en väldigt nerbantad vecko krönika!

EDIT:
Nu funkar allt! Det blir lite rörigt med fotona då dom
1: måste laddas upp i fel ordning för att hamna i rätt ordning på sidan. (mindre bagatell som i alla fall jag kan leva med)
2: det går inte att skapa album för fotona så man får vara noga med att lägga in foton med tex texten [VÄSTERVIK/HOJROCK 2011] om man vill specificera vilket foto som hör till vilket event. Men återigen, inget jag hänger läpp över! Snarare kanske bra så slipper forumet bli bombat med massa foton hit o dit.
3: inte syns i senaste nytt att något är uppdaterat. Går detta att lösa så är det nog bra då jag såg att det börjar ramla in en del grupper :)

admin
2011-08-01, 17:50
Ser bra ut mannen! Funkar såläng! Ska kolla runt om det finns nån gratisblogg-addon :D

Hagis
2011-08-01, 18:47
Ser bra ut mannen! Funkar såläng! Ska kolla runt om det finns nån gratisblogg-addon :D
Ta den tid du behöver och lite till, jag har absolut inte någon brådska! Börjar jobba i morgon igen så....

tolfan
2011-08-02, 04:48
Ja fy fasen vad det regnade på lördagen. en annan ska inte klaga som slapp att bo i tält.
Men kommer jag att gå på Hoj rock nästa år? Nej med stor säkerhet inte.
Mässområdet var mer eller mindre värdelöst!
En liten kul grej var polaren soom kom tvåa i amerikanska klassen i utställningstävlingen, vann 1 år prem på MC nytt. Vilken wow känsla :)

Hagis
2011-08-02, 09:26
En liten kul grej var polaren soom kom tvåa i amerikanska klassen i utställningstävlingen, vann 1 år prem på MC nytt. Vilken wow känsla :)

Härligt, skönt med en vinst kan jag tänka mig!
Nä nästa år är vi med osäkra på, nya arrangörer osv. Tyckte det var en del saker redan i år som var si så där, överfulla och otömda bajamajor bla.

jimper
2011-08-05, 20:18
Var där i år igen, dock var inte väder gudarna riktigt med oss. Det jag saknar på denna träffen är lite mer action på dagarna. Allt händer kvälls tid.
Men men man åker ju dit för att umgås med biker vänner. Kvaliteten på artisterna har blivit mycket bättre de senaste åren. Dock är det fortfarande mycket som saknas.