handdator

Visa fullständig version : Man dog av huvudskador i hjälmprotest....



admin
2011-08-18, 15:22
wa;


En stor grupp motorcyklister åkte i karavan för att protestera mot hjälmtvång.
En 55-årig man tappade då kontrollen över sin Harley Davidson och dog när han slog huvudet i asfalten.
- Han skulle ha överlevt om han haft hjälm, säger en polis till The Post-Standard.

På lördagseftermiddagen samlades en stor grupp motorcyklister i staden Ondaga utanför New York. De åkte tillsammans - utan hjälm - för att protestera mot lagar om hjälmtång.
Men för en 55-årig man slutade protesten olyckligt.

Flög över styretNär han snabbt bromsade in förlorade han kontrollen över sin motorcykel och flög över styret.
Han avled senare av skadorna han fick när hans huvud slog hårt i asfalten.
- Bevis från platsen och läkarens utlåtande tyder på att han skulle ha överlevt om han haft hjälm, säger en polis till den lokala tidningen The Post-Standard.
Protesten var organiserad av föreningen American bikers aimed towards education.



Källa: Expressen

http://www.expressen.se/1.2488256

Axman
2011-08-18, 15:39
Efter min olycka kan jag säga att jag aldrig skulle åka utan hjälm och aldrig något annat än integral. Illa nog att mosa sönder kroppen, huvudet är svårt att klara sig utan och ansiktet är illa nog ändå.

Janne
2011-08-18, 15:41
Efter min olycka kan jag säga att jag aldrig skulle åka utan hjälm och aldrig något annat än integral. Illa nog att mosa sönder kroppen, huvudet är svårt att klara sig utan och ansiktet är illa nog ändå.

Kunde inte ha sagt det bättre. Utan integral vid min krasch hade hela käkpartiet varit mosat på mig och jag hade troligen varit helt (ännu mer ;) ) vanställd idag.

Bikebandit
2011-08-18, 15:55
Ironic händelse wa;