handdator

Visa fullständig version : harleyforum.se träff



Hagis
2011-08-15, 20:39
Vi har lite löst pratat bakom admins rygg om att vi som befinner oss här på forumet borde träffas och ses! Demokrati är givetvis trevlig, på papper! Men till saken hör att vi är väldigt många här på forumet idag och till års skiftet kommer vi vara betydligt fler! Därför kommer jag ta vissa beslut utan att ens fråga övriga om åsikter osv!

Det jag är mest nyfiken på är hur många som skulle kunna tänka sig att ta sig till 08 land (stockholm) för den här träffen! Det tar tid att planera även i liten skala så jag måste börja någonstans! Finns det sen någon eller några som är intresserade av att hjälpa till med detta så får ni mer än gärna höra av er per PM! När dessa bitar är lösta tar vi steg 2! Baby steps mot något väldigt trevligt :)

givetvis håller vi omröstningen privat! Så ingen ser vem som röstar vad, lite av forumets filosofi! :)

Janne
2011-08-15, 21:00
Självklart så ska vi ha en träff.

Några tips på vägen:

* God framförhållning.

* Ställ inte frågan om vilka datum som passar, då kommer träffen aldrig att bli av eftersom vissa garanterat inte kan vissa datum. Den som planerar träffen fattar beslutet om när och skriver sen det datum som han/hon bestämmer.

* Räkna med att en viss del precis som alltid tackar ja men sen av olika anledningar inte kan komma. Låter negativt men så blir det tyvärr alltid. (Hoppas inte att JAG hamnar i det facket nu hehe)

* Ta däremot gärna in tips på lämplig krog om du inte själv är säker på ett bra ställe som blir bra.


Jag låter kanske lite härskaraktig nu men mångårig erfarenhet har visat mig att det inte håller om alla ska vara med och bestämma så Hagis åsikt om egna beslut är mycket klok.
Vad gäller planering, egentligen är det väl inte svårare än att man startar en tråd där folk får anmäla sig. När man sen vet hur många man blir bokar man bord för det antalet eller lite fler på den krog som är utvald.

By the way, jag röstade självklart "givetvis" på den privata omröstningen ;)

Hagis
2011-08-15, 21:10
:) jo vi delar nog den erfarenheten! Jag har arrangerat en del rock kvällar här hemma med osignade band så lite kött på benen har jag! Men jag uppskattar att du förtydligade det hela, nu råder det ingen tvivel om hur schemat förhåller sig! Sugen på att hänga med i party ledningen janne? :D

xbones
2011-08-15, 22:31
Vi har lite löst pratat bakom admins rygg om att vi som befinner oss här på forumet borde träffas och ses! Demokrati är givetvis trevlig, på papper! Men till saken hör att vi är väldigt många här på forumet idag och till års skiftet kommer vi vara betydligt fler! Därför kommer jag ta vissa beslut utan att ens fråga övriga om åsikter osv!

Det jag är mest nyfiken på är hur många som skulle kunna tänka sig att ta sig till 08 land (stockholm) för den här träffen! Det tar tid att planera även i liten skala så jag måste börja någonstans! Finns det sen någon eller några som är intresserade av att hjälpa till med detta så får ni mer än gärna höra av er per PM! När dessa bitar är lösta tar vi steg 2! Baby steps mot något väldigt trevligt :)

givetvis håller vi omröstningen privat! Så ingen ser vem som röstar vad, lite av forumets filosofi! :)

Varför Stockholm?Bättre nånstans mer centraltpl;

Hagis
2011-08-15, 22:32
Varför Stockholm?Bättre nånstans mer centraltpl;

därför att jag bor i 08 och här har jag kontakter! :)

xbones
2011-08-15, 22:36
därför att jag bor i 08 och här har jag kontakter! :)

Sköjar barapo; Skulle nog åka dit.

Hagis
2011-08-15, 22:39
hehe ingen fara! Tog det inte varken personligt eller direkt hårt ;)

xbones
2011-08-15, 22:42
Fick inte klart för mej men tänker du på träff i vinter?

xbones
2011-08-15, 22:43
hehe ingen fara! Tog det inte varken personligt eller direkt hårt ;)

Det är bra Hagis, humor är livets kryddathb;

xbones
2011-08-15, 22:46
Det är bra Hagis, humor är livets kryddathb; Heheh i o med detta inlägget blev jag Road Captainthx;

Hagis
2011-08-15, 22:48
Heheh i o med detta inlägget blev jag Road Captainthx;
Nja, vi ska väll ändå hitta till rätt camping? ;)

xbones
2011-08-15, 22:59
Nja, vi ska väll ändå hitta till rätt camping? ;)

Hope so!

Hagis
2011-08-15, 23:02
Hehe...
vi får se vem som leder vad :) Just nu vore jag tacksam för all hjälp som går att få! Vem vem, det kanske blir en rolig tävling om vem som blir RC ;)

Janne
2011-08-16, 04:39
:) jo vi delar nog den erfarenheten! Jag har arrangerat en del rock kvällar här hemma med osignade band så lite kött på benen har jag! Men jag uppskattar att du förtydligade det hela, nu råder det ingen tvivel om hur schemat förhåller sig! Sugen på att hänga med i party ledningen janne? :D

Jag kan absolut vara med att bidra med något så länge det inte blir ett heltidsjobb ;) Vet inte hur stort du tänkt dig detta eller själva upplägget men som tidigare sagts, om vi ska ha träffen på krogen så krävs väl inte så mycket mer än att boka bord på krogen.

Du kan ju PM:a om hur du tänkt.

Kan ju nämna att när vi hade en liknande träff på Camaroforumet så kom folk från Norrland och baksidan (där xbones bor ;) ) + några fler platser så det vore kul om detta inte bara blir en lokal historia för oss 08:or.

Hagis
2011-08-16, 12:38
Jag drar ett pm!
Jag håller med, det vore roligt om vi kunde få in folk från hela landet. Men som sagt, drar ett pm direkt! :)

admin
2011-08-16, 12:46
Heheh i o med detta inlägget blev jag Road Captainthx;

thb; pl;

xbones
2011-08-16, 19:05
Hehe...
vi får se vem som leder vad :) Just nu vore jag tacksam för all hjälp som går att få! Vem vem, det kanske blir en rolig tävling om vem som blir RC ;)

Menade ju inte i ordets rätta bemärkelse utan titeln på avataren you seevic;

xbones
2011-08-16, 19:11
Baksidan Janne?vkn; Det är ju Sveriges port till världen:thumbs up smiley: Men jag har fortfarande inte fått med mej om det ska vara en vinter eller sommarträff Hagis?

Bikebandit
2011-08-16, 19:41
Jag skulle köra upp till Stockholm thb; ... tror var en Harley forum eller frv; ... vem vill köra till en Treff på vintern i en bil??.. nosireee ! ..

En sommar Treff är mycket bättre...på en Harley självklart yp;

Hagis
2011-08-16, 19:52
Givetvis sommarträff :)
det är ju en HD värld, då kan vi ju inte komma i vinterbilar ;)

xbones
2011-08-16, 19:58
Givetvis sommarträff :)
det är ju en HD värld, då kan vi ju inte komma i vinterbilar ;)

Ja,tänkte väl det men du skrev om krog o så? Vilka krogar har camping?

Hagis
2011-08-16, 20:05
camping? ahhh nu är jag med haha...
det var bara ett uttryck i skrivande stund gällande road captain biten :)

Vi börjar med att kolla intresset, sen kommer all information som är relevant i frågan! Tills dess så är såna val av ord bara ordbajs :)

Bikebandit
2011-08-16, 20:06
Det måste finnas trevliga ställen utanför staden (Stockholm?) med camping?..den öl man kan ta med. Folk kör inte miles att mötas i en pub .. wa;

Bikebandit
2011-08-16, 20:08
Fan! Jag blir förvirrad här LM; .. pratar ni om ett forum Treff ?

Hagis
2011-08-16, 20:09
Vi kommer lösa det hehe oroa er inte!
Fördelen med en färdig krog är att det är lätt att få tillgång till maten, men som sagt! Först tar vi reda på intresset av att ses, sen går vi vidare med nästa steg i planeringen. Det kan som du säger bli frågan om att hitta en camping, vi ska försöka få loss en stor bil till vintern och då kan vi köra ut stora oljefat som grillar m.m. men det är en senare fråga! Vi har en höst och en vinter mellan denna träff och idag :) så vi kommer hinna lösa alla frågor!

Hagis
2011-08-16, 20:10
Fan! Jag blir förvirrad här LM; .. pratar ni om ett forum Treff ?

en träff för folket som finns på forumet!
Vi träffas i riktiga livet, tar ett par öl, grillar och kastar hästskor! Ja eller vad det än blir :)

Bikebandit
2011-08-16, 20:18
ok.... och kanske i Stockholms området. Det skulle vara trevligt och om det var på en helg på sommaren skulle jag köra 600km dit thb;

Hagis
2011-08-16, 20:31
Det enda som är klart idag är
- det kommer vara i stockholm då det är här vi har våra kontakter och resurser för att dra i land detta!
- det kommer vara på sommaren!
- det kommer vara på en helg!

Övriga detaljer kommer när vi själva har koll på det! Men vi kommer gå ut med allt i väldigt god tid så folk kan planera det utan att stressa!

Norrland
2011-08-16, 20:55
Sommar, tält, o bira!br; det tar bara ca 6.45-7 tim till stan, bara 75 milMPD; c0p så de e inga problem att komma på party Men inte till nåt hotell/pub mitt i vinternSnow

xbones
2011-08-16, 21:14
Det enda som är klart idag är
- det kommer vara i stockholm då det är här vi har våra kontakter och resurser för att dra i land detta!
- det kommer vara på sommaren!
- det kommer vara på en helg!

Övriga detaljer kommer när vi själva har koll på det! Men vi kommer gå ut med allt i väldigt god tid så folk kan planera det utan att stressa!

Ok,det låter brathb; kommerMPD;

Stefan
2011-08-16, 23:20
Självklart så vill man vara med. Räkna in mig!

Christer
2011-08-20, 09:03
Låter riktigt trevligt. Jag är på. yp;

Lars Nilsson
2011-08-20, 12:37
Camping??
Vafan får vi inte komma hem till dig Hagis?
fan va du e tarvlig, asg
Självklart kommer jag

Hagis
2011-08-20, 14:25
Jo ni är mer än välkomna, vi bor dock i en trea så det kan bli trångt ;)
Men vi får se, vi kanske har lokal till nästa år och då kan vi röja bäst fan vi vill :)
MEN som sagt tidigare, vi återkommer när vi själva har mer kött på benen! (Jag o Janne so far)

xbones
2011-08-25, 20:39
Gubbar! Visa lite intresse! Det är dåligt med deltagande i omröstningenvkn;

Hagis
2011-08-25, 20:51
;) bra där Xbones

xbones
2011-08-25, 20:58
;) bra där Xbones Ja va fan! Vi är ju drygt 1100 här och 24 har röstat! Drygt 2%!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!rnt;

Hagis
2011-08-25, 21:03
:) Det kommer, det är jag inte orolig för! Snart är hösten här och då kommer det välla in folk och trådar! Men det är bra att du tar initiativ och lyfter tråden ut i dagsljus!

jale
2011-08-25, 21:09
Ja va fan! Vi är ju drygt 1100 här och 24 har röstat! Drygt 2%!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!rnt;
Kan ju kanske bero på att de flesta av forumåkarna är datoråkare som mest sitter vid datorn och kör och inte kör så mycket i verkligheten ???, ja, inte vet jag ... själv så kör jag cirka 800 - 900 mil per år ... och har åkt hoj i mer än 40 år nu så på ålderns höst kan man unna sig lite datatrams ... hehe ... men alla andra 98 % som inte svarar på en seriös förfrågan om träff - vad sysslar ni med ?

xbones
2011-08-25, 21:10
Ja,det är väl så. Vi har som sagt en lång vinter o massa prat här på forat framför oss och det skulle vara jävligt skoj o träffa dom man tjötar med

Hagis
2011-08-25, 21:13
haha dom andra 98% är väll ute och åker av sig dom sista veckorna av denna säsong, som sagt det kommer in fler o fler som engagerar sig i trådarna ju längre hösten går! Så i stället för att efterlysa folket som förmodligen ändå inte är på forumet just nu så kan vi väll vända focus och diskutera lite om vad vi övriga vill få ut av denna framtida träff! :)

Jag och Janne tar gärna del av era önskemål, sen kommer vi inte kunna göra alla nöjda men då har vi i alla fall fått höra vad Ni vill och inte vill! :)

xbones
2011-08-25, 21:19
Kan ju kanske bero på att de flesta av forumåkarna är datoråkare som mest sitter vid datorn och kör och inte kör så mycket i verkligheten ???, ja, inte vet jag ... själv så kör jag cirka 800 - 900 mil per år ... och har åkt hoj i mer än 40 år nu så på ålderns höst kan man unna sig lite datatrams ... hehe ... men alla andra 98 % som inte svarar på en seriös förfrågan om träff - vad sysslar ni med ? Kan ju vara så vilket vi inte får hoppas. Har själv kört nästan 400mil i år men är ju bara hemma knappt 2veckor per månad pga jobbet

Janne
2011-08-25, 21:34
Wow, vilket drag i tråden ikväll.
Får hålla med er tidigare talare.

Vakna till nu alla som kan tänka sig att deltaga så ser vi till att fixa nåt kul.

Skuggan
2011-08-25, 21:38
Grymt bra förslag och idé!

Nu är det ju klart lätt för mig som bor i Stockholm men jag hade nog åkt varstans för detta, skitskoj och få ett ansikte på folk på forumet. Eh just ja, jag kommer!

Bikebandit
2011-08-25, 21:47
Jag försöker bygga upp skapa en aktiv grupp här nere med hojkörning och fikaträffar annars skulle det inte finnas några medlemmar från söder till forumet träff. Det är svårt att få folk ut i slutet av säsongen men har fått en bra start thb;

jale
2011-08-26, 09:36
jo ... det är nog som xbones skriver att jobbet tar mycket tid ... men det är ju en förutsättning för att kunna göra allt annat roligt så man får väl ta det onda med det goda ...
"att jobba är ett nödvändigt ont"

xbones
2011-08-26, 19:21
jo ... det är nog som xbones skriver att jobbet tar mycket tid ... men det är ju en förutsättning för att kunna göra allt annat roligt så man får väl ta det onda med det goda ...
"att jobba är ett nödvändigt ont" Det är sant som sagt Jalevic;

xbones
2011-08-26, 19:38
Jag försöker bygga upp skapa en aktiv grupp här nere med hojkörning och fikaträffar annars skulle det inte finnas några medlemmar från söder till forumet träff. Det är svårt att få folk ut i slutet av säsongen men har fått en bra start thb; Tjena Bandit! Vi har fått igång en fikagrupp i Gbg också nu.Har inte träffat dom själv ännu pga semestrar o så. Men hoppas att vi hinner med några fikakörningar innan vintern så vi kan peppa varandra till Forum TräffMPD;br; samt ragga nya medlemmar.

Bikebandit
2011-08-26, 20:28
Som de säger i England..*From small acorns great oaks grow.*....det är bara en början och jag hoppas att hålla den levande genom vintern... om inte någon annan vill prova ?? Om det finns tillräckligt intresserade och aktiva medlemmar i grupperna skulle vara häftigt att möta upp med varandra någon gång vc;

xbones
2011-08-26, 20:57
Som de säger i England..*From small acorns great oaks grow.*....det är bara en början och jag hoppas att hålla den levande genom vintern... om inte någon annan vill prova ?? Om det finns tillräckligt intresserade och aktiva medlemmar i grupperna skulle vara häftigt att möta upp med varandra någon gång vc; Samma här! Jag startade Fikagrupp Gbg men insåg direkt att jag inte är den optimala dragaren eftersom jag resejobbar och har begränsade datakunskaper heheh så jag överlät det till en annan. Men försöker ju att få till fikakörningar när jag är hemma och hålla liv i gruppen som alla andra förhoppningsvis gör och utveckla detta! Synd bara att vi kom igång så sent på säsongen.

Bikebandit
2011-08-26, 21:16
Jag är inte Boss/Road Captain/President eller något annat,jag gillar bara kör Harley .. datorkunskaper ? jag heller LM; Bara att få det igång och få en fast månatlig träff .. killarna kan hålla kontakten genom gruppen i forumet och sätta i sina egna förslag på när och var de vill köra eller fika thb;

xbones
2011-08-26, 21:22
Fast månadsträff är ju en god ide!

Bikebandit
2011-08-26, 21:25
Forumet är en sak ... men en aktiv grupp är en annan .. det är dessa grupper som skulle bli den stora andelen killar / tjejer som deltar i ett forum träff br;MPD;MPD;MPD;...inte de i cybervärlden :watermelon:

Bikebandit
2011-08-26, 21:30
Fast månadsträff är ju en god ide!

Jag väntar tills det är några fler som kommer till gruppen sedan föreslå en fixed månadsträff därefter hålla till det så alla vet thb;

xbones
2011-08-26, 21:37
Forumet är en sak ... men en aktiv grupp är en annan .. det är dessa grupper som skulle bli den stora andelen killar / tjejer som deltar i ett forum träff br;MPD;MPD;MPD;...inte de i cybervärlden :watermelon: Med datakunskaper menade jag att det behövs i gruppen för att lägga in bilder från körningar med mera.

Bikebandit
2011-08-26, 22:00
ahaa! ok..Jag använder bara min mobiltelefon för att ta bilder..i alla fall grupp medlemmar kan lägga till sina egna bilder till de grupp albumet :cool:

xbones
2011-08-26, 23:21
ahaa! ok..Jag använder bara min mobiltelefon för att ta bilder..i alla fall grupp medlemmar kan lägga till sina egna bilder till de grupp albumet :cool: Heheh,jag kan ju fan inte föra över från mobil till datan enswa;

Bikebandit
2011-08-26, 23:28
Bluetooth ??

xbones
2011-08-26, 23:48
Bluetooth ?? Blue What? Skojar bara. Frugan kan det där så hon fixar detpl;

Lappen
2011-08-27, 01:02
Låter Nice med en träff!

Ppll
2011-08-28, 23:04
Instämmer

Hagis
2011-08-29, 08:25
:) Ja vissa av er har ju märkt hur knepigt det kan vara ibland med att hålla ordning på forumet med bilder osv. Men det glädjer mig väldigt mycket att ni har tagit tag i egna fika grupper osv även om alla inte besitter alla kunskaper som behövs i en grupp (enligt era egna önskemål med att lägga upp bilder osv) Men det är positiv läsning när man ser att någon lämnat över pga tidsbristen och någon faktiskt tar över, vissa får hjälp med fotona osv!

Keep up the good work everyone!

xbones
2011-08-29, 19:03
:) Ja vissa av er har ju märkt hur knepigt det kan vara ibland med att hålla ordning på forumet med bilder osv. Men det glädjer mig väldigt mycket att ni har tagit tag i egna fika grupper osv även om alla inte besitter alla kunskaper som behövs i en grupp (enligt era egna önskemål med att lägga upp bilder osv) Men det är positiv läsning när man ser att någon lämnat över pga tidsbristen och någon faktiskt tar över, vissa får hjälp med fotona osv!

Keep up the good work everyone!

Jepp Hagis! Det tar tydligen lite tid o komma igång men som sagt vi startade i slutet på säsongen men till våren ska vi väl ha ordning på grejernathb;

Hagis
2011-08-29, 20:07
Jepp Hagis! Det tar tydligen lite tid o komma igång men som sagt vi startade i slutet på säsongen men till våren ska vi väl ha ordning på grejernathb;

:) Helt rätt!
Det är som jag sagt tidigare när det gäller bara att ge det tid och låta det växa i lagom tempo så även den/dom som arrangerar det hela hänger med :)

xbones
2011-08-29, 21:27
Ja,det är ju så,och sen har ju folk varit på semester osv men dom flesta har väl kommit i vardagsgängorna nu.

Hagis
2011-08-29, 21:34
Visst är det så! Nu låter det inte som Ni behöver någon support i frågan MEN om det är någon som har funderingar kring att starta en åkar grupp, fikar grupp eller något liknande och har funderingar så tveka inte på att höra av er om ni har frågor! Jag kan nog ta mig friheten och säga som så, hör av er till någon av dom som startat en grupp eller så hör ni av er till mig så får ni den hjälp ni söker!

walktheline
2011-09-19, 18:33
Tjena,

Jag håller i gruppen Dark Custom, och vi har åkt nu under sommaren med olika folk och bikes och träffats vilket har varit mkt roligt. Det har varit som tidigare talare sagt, dåligt då folk har semester, jobb och familjer att det komma ifrån under sommaren och på helgerna. Nästa år ska jag vara ännu bättre och införa mera spikade datum för våra medlemmar. Skulle dock önska av admin att när man lade in på sin gruppsida en körning och datum att detta länkades sedan ut till forumets anslagstavla under kategorien "körningar". Då kunde folk lätta kolla som en kalender på den månaden vad som händer. Jag menar vi som kör i Stockholm och runt dess omnejd och har bara runt 13 medlemmar som är aktiva borde väl minst kunna ha runt 30-50 medlemmar på folk som är intresserade av att träffas upp och snacka bikes samt upptäcka schyssta vägar. Eller måste man vara med i en biker klubb med västar för att få kunna åka i en större sammankomst?

Norrland
2011-09-19, 19:23
Du behöver INTE vara med i nån "Väst klubb" för att åka många tillsammans!!
I min klubb åker vi alltid på torsdagkvällar o helger och då får vem som helst följa med, det är alltid skoj med fler personer i umgänget
Ett litet tips på vägen , Sätt en tid för avgång från en plats och håll den tiden, för då lär sig folk att du/ni åker då och inte om en kvart när dom e klar!
Det har tagit lite tid att lära men det funkar kanon :) annars finns risk för senare o senare start!
Tyvärr får jag inte med mig några vid längre turer (söder om Sundsvall) så då åker jag själv ;)
Kör lugnt där ute på vägarna, håll avstånd, mm bla bla bla
vi ses

royner
2011-09-21, 13:56
Absolut intresserad.....blir det många från södern så kan vi ju köra ihop upp!?

Hagis
2011-09-21, 14:53
Walktheline och norrland har båda rätt i det dom skriver! Men kör gärna gruppkörnings frågorna i respektive tråd ;)
Walktheline, dra en tråd om ditt önskemål i klagomurstråden!

Ja jag tror att vissa saker börjar komma till punkt i frågan, att det blir av är klart! Vart, när och hur håller jag fortfarande på att jobba med MEN jag har ett alternativ som måste övervägas och undersökas lite närmre! Men jag lovar att hålla er uppdaterade med allt som är spikat!

Robin
2011-09-21, 15:47
jag kommer!

Hagis
2011-09-21, 15:51
Ni är alla välkommna, väst eller inte! :)

Coax
2011-09-21, 20:02
Kommer självklart ifall man kan komma loss!

Pontus
2011-09-21, 22:43
Jag kommer absolut försöka ta mig upp. Kommer bli riktigt nice att åka de 60 milen med er övriga från Skåne. MPD;

JohnnyRocker
2011-09-25, 08:35
Hagis! mycket bra initiativ och jag är gärna med å drar (läs: hjälper till med det jag kan) om du behöver "more hands". Relativt ny på forumet men inte helt off när det gäller arrangemang å "meetings".

Kanske vi ses om en stund i Stan!

ro;

Ice
2011-10-30, 20:34
Skitkul initiativ !
Vore det kanske en ide att snacka med nå´n hojklubb en bit ifrån sthlm om vi kunde få hysa in oss där. En med gott om plats, typ strul eller twinclub. Finns säkert fler alternativ men jag är lite ny i den här svängen....
Det behöver inte vara så superavancerat tycker jag. Hellre en enkel träff som blir av än en superträff som inte blir det.
Plats för tält och lite lekar, ett öltält för mingel fixat av reglar, pressenningar av ett par gubbs dagen innan. Fråga probike om de kan sponsra med ett par grisar och nå´n som grillar dem. Annars kan väl var och en fixa sitt eget krubb. Dit med en trubadur som sjunger och lirar gura. Taadaa!
Kanske en alternativ midsommar? Man kunde göra en kul grej av det. Dans kring ramen till avgasorkestern etc. etc.

Hagis
2011-10-31, 08:14
Jag har ett alternativ som jag tror kommer funka! men innan allt är klart så vill jag inte gå ut med någon information! Tältplatser kommer det finnas gott om, lika så utrymme att leka på! :) Men som sagt, jag återkommer med det när vi börjar bli färdiga med saker o ting!

Tundra Trotter
2011-10-31, 09:48
Kul . Man kan aldrig köra för långt till en träff. Kommer ( med väst ).

Hagis
2011-10-31, 11:46
:) Alla är varmt välkomna! Reflexvästar som klubbvästar som icka västar! Och som sagt, utrymme finns OM jag får till det som jag tänkt mig! Då har vi en yta för si så där 100 vanliga 3-mans tält ;) och inga grannar att störa, men det krävs i så fall en del förberedelser så bare with me...

Norrland
2011-10-31, 18:00
Du o jag TT det är grejer det ! vc;MPD;Och givetvis lädervästthb;

Hagis
2011-10-31, 18:03
Norrland, glöm inte chaps och cowboy hatt! :D

xbones
2011-10-31, 21:00
Är det för tidigt o fråga vilken månad du har tänkt?

Hagis
2011-10-31, 22:28
Jag får återkomma med mer information så snart jag vet! Jag kan inte säga varken bu eller bä innan jag själv vet mer! Men det blir under sommaren! Juli/augusti men jag vill även kolla så det inte krockar med någon annan fest! Men som sagt, jag får återkomma!

xbones
2011-10-31, 22:32
Jag får återkomma med mer information så snart jag vet! Jag kan inte säga varken bu eller bä innan jag själv vet mer! Men det blir under sommaren! Juli/augusti men jag vill även kolla så det inte krockar med någon annan fest! Men som sagt, jag får återkomma! Ookidookithb;

Janne
2011-10-31, 23:11
:) Alla är varmt välkomna! Reflexvästar som klubbvästar som icka västar! Och som sagt, utrymme finns OM jag får till det som jag tänkt mig! Då har vi en yta för si så där 100 vanliga 3-mans tält ;) och inga grannar att störa, men det krävs i så fall en del förberedelser så bare with me...

Vet vad du tänker på och kan bara hålla med om att det skulle bli kanon.

Hagis
2011-11-01, 07:30
Vet vad du tänker på och kan bara hålla med om att det skulle bli kanon.

Ja jag tror det jag med! :)

Norrland
2011-11-05, 14:14
Norrland, glöm inte chaps och cowboy hatt! :D
Hahahahaha thb;

Krillebus
2011-12-06, 20:36
låter skoj jag e på!

xbones
2011-12-06, 21:53
Inget nytt om forumträffen?

Hagis
2011-12-07, 19:24
Tyvärr inte!
Platsen är klar, det blir spartanskt så packa hojarna med tält, engångsgrillar och det ni vill ha för att njuta av lantlivet! Det kommer dock finnas grillar osv på plats men jag ber redan nu om lite överseende med om vi behöver dra o handla under tiden! Det är första träffen jag är med och ansvarar för så gasa inte ihjäl mig under kvällen för att det kanske knackar lite i leden :)

Det finns vissa frågor jag håller på och jobbar på och finns det någon som kan bistå mig lite hjälp i dessa frågor så skicka ett E-POST till hagis@harleyforum.se (lättare via e-post än leta efter trådarna hela tiden)

Vi behöver
- vatten
- elverk
- bajamajor

Dom tre viktigaste sakerna! Sen att ni kommer rena och åker hem skitiga ja det är det eller sjön som ligger ett par km bort! Men fördelen är att vi kommer inte störa någon, och då menar jag verkligen inte någon! Vår sommarstuga är närmsta grannen och efter det är det en crossbana så.....

Det jag efterlyser i hjälp är givetvis om det finns någon som kan sponsra oss! Reklam i form av film och foton är givet och jag tror säkert det kan ges plats här på forumet för banner utbyte under en period! OM så kommer jag och admin lösa dom frågorna föra nyår!

coretech
2011-12-07, 19:59
Jag ska försöka komma.. någon måste ju representera Norrbotten

Hagis
2011-12-07, 20:06
coretech det gör du helt rätt i! :)

Har dock en plan B utifall jag inte lyckas lösa dom tre frågorna men som sagt, återkommer i frågan! :)

Norrland
2011-12-09, 15:09
Tja ba här är ett tips
http://www.norrortspartyservice.se/eshop/diverse--vriga-artiklar-uthyres.html

Norrorts Partyservice


Dalvägen 10, 169 56 Solna
Tel: 08-27 81 00, Fax: 08-444 68 65
info@norrortspartyservice.se


thb;
http://hyra-elverk.se/?gclid=CMPgzMqW9awCFc5YmAod-TbyTA
RING 08-758 99 67 [email]INFO@HYRA-ELVERK.SE


:)http://www.sanifix.se/
http://www.sanifix.se/bilder/layout/header600.gif

Hagis
2011-12-09, 21:03
Det tackar jag för! Det får bli min plan B i utrustningsväg, att hyra EN bajamaja för 2500 känns som att det blir jävligt dyrt! Särskillt då allt kommer från egen ficka! Men jag kommer lösa det på något sätt och jag uppskattar tipset och tar gärna emot fler :)

xbones
2011-12-09, 21:11
Det tackar jag för! Det får bli min plan B i utrustningsväg, att hyra EN bajamaja för 2500 känns som att det blir jävligt dyrt! Särskillt då allt kommer från egen ficka! Men jag kommer lösa det på något sätt och jag uppskattar tipset och tar gärna emot fler :) Vi är ju flera grupper,så varje grupp kan väl skramla? Men du ska väl ha nån sorts inträde? O ölsalu naturligtvis?

Hagis
2011-12-09, 21:15
Nä detta går under HF flagg, allt är idellt men ja det kommer finnas öl och cider på plats men jag vet inte o jag kan utfodra samtliga 50 som anmält sitt intresse just nu! Men jag jobbar på allt så jag ska inte säga varken bu eller bä i någon fråga :D

xbones
2011-12-09, 21:18
Det är nog lättare o få hjälp o spons från tex. grupper när plats o datum är spikat. Så folk kan bestämma om dom ska vara med.

xbones
2011-12-09, 21:21
Nä detta går under HF flagg, allt är idellt men ja det kommer finnas öl och cider på plats men jag vet inte o jag kan utfodra samtliga 50 som anmält sitt intresse just nu! Men jag jobbar på allt så jag ska inte säga varken bu eller bä i någon fråga :D Klart man ska pröjsa nåt i inträde! Har du varit på många gratisträffar? Alla tar ju inträde o har man inte råd att bidra så kan man stanna hemma tycker jag.

Hagis
2011-12-09, 21:51
Vi får ta den frågan när vi börjar närma oss :) Jag har lite att försöka lösa innan det men jag kan väll göra som så att jag ställer frågan spontant här och nu! Bara för intresset skull så jag vet vad man kan få "bidrag" till!

VAD FINNER DU ÄR EN RIMLIG SUMMA FÖR DENNA TRÄFF? Det ska täcka bajamajor, vatten och massa annat!

xbones
2011-12-09, 22:03
Vi får ta den frågan när vi börjar närma oss :) Jag har lite att försöka lösa innan det men jag kan väll göra som så att jag ställer frågan spontant här och nu! Bara för intresset skull så jag vet vad man kan få "bidrag" till!

VAD FINNER DU ÄR EN RIMLIG SUMMA FÖR DENNA TRÄFF? Det ska täcka bajamajor, vatten och massa annat! Ja, vad tar dom ungefär på andra träffar? 2-300 är väl rimligt?

Hagis
2011-12-09, 22:15
Ja men om det blir 200 bagis per person och alla 50 som idag är föranmälda säger ja, då är ju så gott som allt löst om man sen kan köpa att det tex finns 3 bajamajor på 50 pers! Det är ju bara ett behov vi män behöver utföra på dessa, sen har vi km vis med skog runt i kring oss!

xbones
2011-12-09, 22:20
Ja men om det blir 200 bagis per person och alla 50 som idag är föranmälda säger ja, då är ju så gott som allt löst om man sen kan köpa att det tex finns 3 bajamajor på 50 pers! Det är ju bara ett behov vi män behöver utföra på dessa, sen har vi km vis med skog runt i kring oss! En del kanske tar madamen med o då blir det fler.

Hagis
2011-12-09, 22:23
true! Jag vet ju vem jag kommer vända mig till när det börjar bli dags! (om det är okej)

xbones
2011-12-09, 22:30
true! Jag vet ju vem jag kommer vända mig till när det börjar bli dags! (om det är okej)

You're welcome!

Hagis
2011-12-09, 22:43
Jag tackar och bockar broder!

JohnnyRocker
2011-12-10, 14:26
Jag tycker det är bra med ett "fast bidrag" kanske till och med förbetalning, runt 200 riksdaler känns helt okey. Jag tror det finns frivillig handräckningshjälp i gruppen ( om inte annan så ställer jag givetvis upp) för det lär nog bli fler än 50 när vi närmar oss dagen D.
Kollar runt ibland polare med resurser om dina tre punkter går att fixa till billigt o smutt. För övrigt håller jag med Xbones lite mer info ökar nog responen.

Hagis
2011-12-10, 15:46
Detta är det som finns i informationsväg idag! Dock vill jag poängtera att inget är helt spikat ännu utan kan komma att ändras beroende på ev. "om" längst vägen!

I juni alternativt i juli kommer vi köra en HF träff. Vi kommer köra från lördag till söndag men givetvis kommer det finnas folk på plats redan på fredagen för dom som vill komma tidigare, men allt kommer inte vara helt klart under dagen utan vi kommer vara på plats och jobba med det sista!

Den tänkta platsen är någon km efter Arlanda flygplats (se kartan längst ner i inlägget) och det ligger rakt ut i skogen! Närmsta granne är våran sommarstuga ca 80 m från området! Och lite längre bort ligger en motorcross bana, så vi har inga grannar att störa! Jag håller på och kollar denna platsen med ägaren just nu så jag vågar som sagt inte lova något om just platsen!

På platsen finns det ett magasin som vi kommer använda till förvaring och "sambands enhet" (i brist på bättre ordval) och det är i det magasinet som det kommer finnas el från det tänkta elverket! Annars får vi dra en 90 meter lång förlängnings sladd från stugan, not! Så elverk måste lösas! Det finns som sagt enormt mycket natur runt i kring så för oss herrar går det ju att lösa urin behovet på ett enkelt sätt, givetvis på angiven plats! Men bajamajor är ett måste oavsett!

Det är nära till Märsta och ännu närmre Arlanda givetvis, så vill man iväg och käka Mc Donalds så tar inte det mer än 5 min att köra dit och parkeringen kostar 20 kr/dygn, går tyvärr inte köra per timme på mc parkeringen! Men vi kommer ha plats avsedd för engångsgrillar men även köra ett par stora grillar med lite enklare mat som går att köpas på plats. Korv, kött, sallad osv. Vi kommer även försöka lösa så vi har stärkande drycker på plats, dock inte starksprit det får man ta med sig! Försöker lösa den biten med kontakter som kör ToRT Tyskland!

Det finns gott om tältplatser och vi kommer inte ruta in några områden osv. som många andra gör utan man får helt enkelt visa solidaritet och försöka tänka på att det är fler som kommer till platsen som vill tälta! Folk som absolut måste ha el till låt säga andningsmasker osv kommer få reserverade platser nära magasinet så dom har nära till el utaget! Detta är bra om vi får veta i god tid så vi kan planera detta!

För att öka platserna för tälten kommer vi även använda våran tomt vid stugan för hojparkering och bilparkering för er som kommer med följebilar! I övrigt kommer det vara angivna parkeringsplatser, dels för att som sagt öka tältytan men även i brandsäkerhets syfte! Det enda vi kommer märka ut är brandgatan och dom tidigare angivna reserverade platserna samt var "the boys room" är (pissoaren i naturen) i övrigt är det sunt förnuft som gäller!

Vad det gäller underhållning m.m. har jag helt enkelt inte hunnit med att ens tänka på! Jag är givetvis tacksam för all hjälp i frågan och för dom som känner sig manade att bidra i någon form så dra ett pm till mig! Jag kommer dra igång en grupp här på forumet för oss som arrangerar det hela där vi kan diskutera saker o ting samt delegera ut uppgifterna!

Det är det jag vet för stunden! Nu vet ni lika lite som mig :) Skulle det skita sig med tomten så har jag en plan B men den kan jag inte nämna något om just nu då det är ett väldigt osäkert kort!

Kartan
3326

Tomten och magasinet
3327

3328

JohnnyRocker
2011-12-10, 20:02
Riktigt bra info bilden klarnar, som sagt hjälper till så gott jag kan, kontaktar "prylsamlarpolare", så får vi se om det ger något på det maskinella iaf. Det är ju lugnt när d finns en plan B ro;

xbones
2011-12-10, 21:57
Gött o höra Hagis! Mycket skog,vi finnar är ju skogsfolke;! Sjysst att det rör på sej.Att det inte blir nån lyxträff modell HOG förstår väl alla för detta är ju första träffen i Forums regi.Det viktigaste är ju ändå att träffa folk man tjötar med o lära känna dom. När man väl har träffat folk så är det lättare o förstå dom i olika trådar,humor osv.Keep up the good workro; Sen blir det ju en sjysst körning med folk från Gruppen!

xbones
2011-12-10, 22:04
Jag tycker det är bra med ett "fast bidrag" kanske till och med förbetalning, runt 200 riksdaler känns helt okey. Jag tror det finns frivillig handräckningshjälp i gruppen ( om inte annan så ställer jag givetvis upp) för det lär nog bli fler än 50 när vi närmar oss dagen D.
Kollar runt ibland polare med resurser om dina tre punkter går att fixa till billigt o smutt. För övrigt håller jag med Xbones lite mer info ökar nog responen.thb;Ingen ska väl idga välgörenhet,så ett fast bidrag är på sin plats,eller hur folks!Hade vi i Gbg bott närmare så hade man ju hjälpt till men nästa gång kanske det är vår tur!

JohnnyRocker
2011-12-10, 23:24
thb;Ingen ska väl idga välgörenhet,så ett fast bidrag är på sin plats,eller hur folks!Hade vi i Gbg bott närmare så hade man ju hjälpt till men nästa gång kanske det är vår tur!

ro;

Hagis
2011-12-11, 11:23
Gött o höra Hagis! Mycket skog,vi finnar är ju skogsfolke;!
Jo, det är bara ta med vargtass och stämgärn, såg, hyvel så bygger vi möbler ;)
Är själv väldigt blandblodig, född här men har 3/4 blåvitt blod i mig. Mor och farföräldrar som kom över vattnet under kriget!

xbones
2011-12-11, 11:42
Jo, det är bara ta med vargtass och stämgärn, såg, hyvel så bygger vi möbler ;)
Är själv väldigt blandblodig, född här men har 3/4 blåvitt blod i mig. Mor och farföräldrar som kom över vattnet under kriget! Är ju själv finsk båtflykting (VikingLine)heheh.Foc

Tundra Trotter
2011-12-11, 15:11
Jag ska försöka komma.. någon måste ju representera Norrbotten Hänger på med Norrland så blir vi tre .

Norrland
2011-12-12, 06:45
Hänger på med Norrland så blir vi tre .
Kanoners hoppas att det blir några från våran del av landet!
Det är bara att meddela sig här på forumet så kan vi gruppera oss innan resanD;

Lars Nilsson
2011-12-12, 12:29
Jag har träffat bikebandit och en del till från forumet här i skåne.
Jag skulle kunna tänka mig att dra ihop folk här och köra ihop upp, samt hämta upp folk på vägen.
Eslöv, Höör, Hässleholm, Växjö, Vimmerby och uppåt.
Finns det folk som är intresserade så skicka ett pm till mig.
See ya later
Lars

robbbull
2011-12-13, 14:36
Shysstthb;

Elexem
2011-12-14, 17:21
Jo, det är bara ta med vargtass och stämgärn, såg, hyvel så bygger vi möbler ;)
Är själv väldigt blandblodig, född här men har 3/4 blåvitt blod i mig. Mor och farföräldrar som kom över vattnet under kriget!

Är hälften finne men det jag kan av det kraxande språket är perkelää

xbones
2011-12-14, 19:31
Är hälften finne men det jag kan av det kraxande språket är perkelää Ofta räcker det med dete; Rättar: Perkele

indy 500
2011-12-15, 22:47
Ja ni kommer väl över Ödesböle, så då hänger jag på er. (Norrland o komp.)

Janne
2011-12-18, 18:37
Ett par hundringar kan jag absolut betala för detta nöje.

putte
2011-12-20, 21:01
en 200-300 KR är väl helt ok.

xbones
2011-12-20, 21:05
Se där Hagis! Det rullar påthb;

JohnnyRocker
2011-12-20, 21:34
BB har ni sett att Hagis startat en grupp för denna tråd, gå med om du vill och kan hjälpa till med glada tillrop såväl som handgripligen. Banana

xbones
2012-01-02, 18:56
Tjena Hagis o god fortsättning! Hur går det med HF träffen? Nåt nytt?

Hagis
2012-01-13, 14:40
Tjena gott folk.
Jag har legat lite lågt på forumet under det gångna året och enda orsaken är att jag har jobbat arslet av mig! Haft 3 lediga dagar detta år så jag har knappt haft tid att hinna hem o sova ens!

Men många har ställt frågan om träffen vilket är roligt! Jag kommer under nästa vecka vara tillbaka på ordinarie schema och kommer då hinna ta tag i saker och ting! Det ser dock ut som att plan B ligger närmre till hands än plan A. Detta är absolut inte något negativt för någon då det finns vatten, el osv på plats B! Plats A har som sagt inte något vatten, inga toaletter, ingen el ingenting utom massa mark så det betyder mer jobb! Men jag ska iväg på tisdag och träffa upp lite folk och ska då kolla lite mer! Så jag återkommer under nästa veckas slut med mer information! :)

xbones
2012-01-13, 14:44
Bra HagisGP; Håll gröten varm!

JohnnyRocker
2012-01-13, 14:55
ro;

Hagis
2012-01-13, 15:09
Sista tiden har jag fan inte gjort annat än jobbat! Jag kan utan att överdriva, påvisa att jag börjar ställa mig jävligt frågande till det "socialt accepterade samhället" och vad fan jag håller på med! Dillinger hade inte helt fel ak47 För när dagen är till sin ände så pissar inte ens hundarna på dig så varför skulle myndigheterna bry sig? Dom stiftar nya lagar fan var 10e minut för att bli av med hojåkarna! Fuck em all...

Maffian på 2000 talet....

Riksdagen (cosa nostra)
Dom enskilda partierna (representeras som dom enskilda familjerna gjorde förr)
Detta topp skikt skyddas av torpeder (bylingen)
Under detta så finns det en mängd bookies osv men idag kallas det för Svenska spel, det är monopol på alkoholen, det är enheter som ska se till att folket följer sin satans fålla till slakten och medans allt detta pågår så springer man framåt och försöker se belåten ut! Vadå frihet, vi har ingen frihet till ett jävla skit snart!
Börjar bara bli jävligt less och var tvungen att släppa på trycket...

FTW

xbones
2012-01-13, 15:15
Bra HagisGP; Håll gröten varm! Menade inte att du skulle stå vid spisen, utan HF träff info:D

Hagis
2012-01-13, 15:26
Menade inte att du skulle stå vid spisen, utan HF träff info:D

haha fast jag står ju vid spis fan hela dagarna! Im a KOCK you know ;)

xbones
2012-01-13, 16:04
haha fast jag står ju vid spis fan hela dagarna! Im a KOCK you know ;) Jepp, I know:) därför jag inte menade bokstavligen!

Vajtan
2012-01-13, 16:16
Sista tiden har jag fan inte gjort annat än jobbat! Jag kan utan att överdriva, påvisa att jag börjar ställa mig jävligt frågande till det "socialt accepterade samhället" och vad fan jag håller på med! Dillinger hade inte helt fel ak47 För när dagen är till sin ände så pissar inte ens hundarna på dig så varför skulle myndigheterna bry sig? Dom stiftar nya lagar fan var 10e minut för att bli av med hojåkarna! Fuck em all...

Maffian på 2000 talet....

Riksdagen (cosa nostra)
Dom enskilda partierna (representeras som dom enskilda familjerna gjorde förr)
Detta topp skikt skyddas av torpeder (bylingen)
Under detta så finns det en mängd bookies osv men idag kallas det för Svenska spel, det är monopol på alkoholen, det är enheter som ska se till att folket följer sin satans fålla till slakten och medans allt detta pågår så springer man framåt och försöker se belåten ut! Vadå frihet, vi har ingen frihet till ett jävla skit snart!
Börjar bara bli jävligt less och var tvungen att släppa på trycket...

FTW

Skriver under direkt! FTW!

Hagis
2012-01-26, 01:07
Då var det dags igen att uppdatera er brödrar och systrar!
Det är inte mycket jag vet och jag vet att det oroar en del av er! "han har ingen koll, det kommer rinna ut i sanden, det kommer inte bli något, han har tagit sig vatten över huvudet" osv...

MEN hör upp för så är inte fallet! Plan A kommer inte hända! Punkt slut! Utan vi går över till plan B! Jag har ett ställe som kommer vara ännu mer lämpat än ute i skogen! Det är fortfarande i 08 området (fjollträsk för er norr om uppsala) och OM det blir godkänt så behöver ni inte oroa er för något! Mer kan jag inte säga just nu i den saken!

Det jag kan säga är att jag kommer behöva hjälp av ett par stycken personer under helgen som det kommer att gälla! Jag vill då påvisa att ju fler som säger ja ju kortare pass kommer vi ha individuellt! Dvs ju mer tid över till att dricka öl och jaga våra käresta nakna över gräset med en öl i handen! (dvs tar du med dig barnen så ja då är det bäst dom är förvarnade om att detta är en hoj fest och inte något 5 års kalas på mc donalds)

Jag vill bara belysa att jag inte lagt detta på hyllan! Jag tror att plan B kommer vara alla till lags och jag ställer nu en öppen fråga av intresse!

Skulle du kunna tänka dig att i förväg betala din stöd avgift för denna fest? Bara nyfiken då det skulle hjälpa mig en jävla massa! inom situationstecken och fintstilt Betald avgift betalas ej tillbaka!

Tundra Trotter
2012-01-26, 08:33
Ja för tusan . Förskotts betalning blir skeet bra . pardy

Janne
2012-01-26, 09:38
Absolut.

Skuggan
2012-01-26, 11:00
Självklart!

indy 500
2012-01-26, 19:39
jomenvisst.

Hagis
2012-01-26, 19:51
Att arrangera tillställningar är inget nytt! Men att arrangera det för "läskiga, skitiga, tjocka, skäggiga bikers" är något nytt! Lite som en resa till "vildingarnas land" haha....
Detta är första gången någonsin så jag lovar att göra mitt bästa men lova mig då att inte vara elaka mot mig om jag missar någon detalj haha...

Jag kommer använda tråden som ett bollplank om jag dyker på några frågor längst vägen :)

Vajtan
2012-01-26, 20:25
Yes, jag pröjsar oxå....

Hagis
2012-01-26, 20:38
Rakt av, full respekt kära brödrar! Det som underlättar med en förbetald anmälan är att jag då slipper ta från egen ficka till att köpa in käket! Och då jag är kock, eller som "vi" säger over there Im just a fucking kock haha..... men jag lovar att ingen kommer vara missnöjd (veganer och vegetarianer inte inräknat) med maten!

Ice
2012-02-01, 22:52
Viist pröjsar jag också i förväg om det underlättar. Vad är det för grupp som finns? Är det här på forumet eller är det på det där vahetterenu.....fejsbåck? :-)

xbones
2012-02-11, 12:44
Hur mycket per pers o till vilket kontonr?

Norrland
2012-02-11, 16:09
Hur mycket o när ska slanten in? Broder jag kan även hjälpa dig med skyfflandet vid spisen om du vill ! thb;
Har vi nåt ungefärligt datum än? Du vet de där med semester / ledighet o annat straffarbete som måste fixas!!ha;

indy 500
2012-02-20, 21:36
Ho Ho

Hagis
2012-02-21, 13:06
NY INFORMATION OM TRÄFFEN

Vi har inte glömt träffen utan vi har jobbat på ett par lösningar. Det första, enda och sista jag kan gå ut med just nu är att hela kalaset framöver ligger på DeadSexys bord! Han återkommer inom en väldigt snar framtid med bekräftad information om plats, datum och så vidare! Beräknat om ca en vecka om allt går som det ska!

Jag tackar för all hjälp och kommunikation längst med vägen men här viker jag av och sluter upp på festen br;

DeaDSexY
2012-02-21, 18:28
Jupp, jag tar över... Håller på att ordna med allt och drar i mina trådar för att styra upp det hela... Jag måste däremot få återkomma med mer information lite senare, om ungefär en vecka eftersom jag inväntar svar från en del kontakter som jag håller på att bolla med... Men det kommer bli en schysst träff!!! ;)

xbones
2012-02-21, 18:37
Jupp, jag tar över... Håller på att ordna med allt och drar i mina trådar för att styra upp det hela... Jag måste däremot få återkomma med mer information lite senare, om ungefär en vecka eftersom jag inväntar svar från en del kontakter som jag håller på att bolla med... Men det kommer bli en schysst träff!!! ;)Gött att det finns glöd för dettathb; Hoppas att allt går i hamn så det blir en sjysst träff! Angående inträdet så får ni bestämma en summa samt kontonummer. Det är väl lättare att arrangera utan att punga ut allt själv.

DeaDSexY
2012-02-21, 19:44
Jadå, jag återkommer med pris för kalaset så fort jag hört något mer ifrån kontakterna... Jag kommer även att slänga upp en ny intressekoll, så fort jag har ett spikat datum, för hur många som kommer och kan tänkas betala en slant för att få ihop träffen så blir det lättare att bestämma ett pris därefter... Men det kommer inte dröja länge innan jag vet det iaf!

xbones
2012-02-21, 20:45
Jadå, jag återkommer med pris för kalaset så fort jag hört något mer ifrån kontakterna... Jag kommer även att slänga upp en ny intressekoll, så fort jag har ett spikat datum, för hur många som kommer och kan tänkas betala en slant för att få ihop träffen så blir det lättare att bestämma ett pris därefter... Men det kommer inte dröja länge innan jag vet det iaf! Ok,keep up the good workthb;

Hagis
2012-02-22, 12:08
thb;

Janne
2012-02-22, 12:49
Kanoners!

Ice
2012-02-22, 20:49
Väntar me spänning på nästa sänning :-)

JohnnyRocker
2012-02-22, 21:08
Synd Hagis, bra kämpat ändå.thb;

DeaDsexy, go for it vic;

ro;

xbones
2012-02-22, 21:16
thb; Tack Hagis för att du drog igång sakenthb; Ses där över en pilsbr;

Skuggan
2012-02-22, 21:49
vic;

Tundra Trotter
2012-02-23, 07:32
Gött . Veva på broder .ha;

DeaDSexY
2012-02-26, 22:53
Så, har precis kommit hem från flyget... Har varit i Schweiz å åkt utför... Så nu ska jag ta tag i att kolla upp lite närmare info under veckan...

tolfan
2012-02-27, 17:35
Ser fram emot träffen! :cool:
Förebetalning, nadas problemas.

Fonve
2012-02-27, 18:19
Räkna med 2 tappra från Vadstena!yp;

DeaDSexY
2012-03-04, 21:53
Har det mesta fixat nu... Till veckan får jag reda på lediga datum för kalaset... Ska försöka klämma in det när det inte är en massa andra träffar så att så många som möjligt kan komma... Men det blir i juli och det blir lördag till söndag... ;)

Fonve
2012-03-04, 22:21
Må jag inte ha något planerat! Bra jobbat!

Lars Nilsson
2012-03-04, 22:58
Hur långt har vi/ni kommit nu ?
Dags att börja planera här.
Tid, plats, pris och betalning.
Sen får vi i skåne se till att komma överens att köra ihop.
Ska bli asskoj
Lars

Stefan
2012-03-05, 01:30
Jag hänger gärna på från Jönköping ifall det inte kommer nåt annat ivägen den helgen.

Janne
2012-03-05, 06:34
Må jag inte ha något planerat! Bra jobbat!

+1.

DeaDSexY
2012-03-05, 06:59
Hur långt har vi/ni kommit nu ?
Dags att börja planera här.
Tid, plats, pris och betalning.
Sen får vi i skåne se till att komma överens att köra ihop.
Ska bli asskoj
Lars

Plats är klar... Egentligen så är väl allt klart förutom att jag Väntar på svar vilka tider som är lediga för just den platsen... Och det ska jag få under veckan nu! ;) ...men det kommer bli i juli...
Jag kommer snart göra en ny undersökning för att kolla av intresset och priset kommer bestämmas utifrån den... Men det kommer vara humana priser...

Janne
2012-03-05, 12:10
Kanoners. Är träffen bara för oss på forumet eller får man ta med polare?

Speedy
2012-03-05, 20:20
Tjena grabbar!
Nybliven medlem som kollar runt lite på forumet.... Om helgens datum passar mig och jag är ledig så kan jag bidra med ett elverk.
Container modell som kan försörja halva Arlanda med ström!
Vad ska strömmen vara till, belysning, musik eller myggjagare?

Vatten kan också ordnas, 1000 liters tankar (IBC modell) med kran. Finns 10-12 st.
Kravet är att det går att komma dit med lastbil + släp.
Kostnad? Gratis tältplats & en öl:cool:.




Är inte på forumet alla dar men kollar när jag sitter vid datorn.

xbones
2012-03-05, 21:18
Bra jobbat DeaDSexythb;Vi är väl några från Götet som kommer! O sjysst med folk som Speedy som kan bidra med eventuell utrustning o såvic;

Henrik Forslund
2012-03-05, 21:20
Tjena grabbar!
Nybliven medlem som kollar runt lite på forumet.... Om helgens datum passar mig och jag är ledig så kan jag bidra med ett elverk.
Container modell som kan försörja halva Arlanda med ström!
Vad ska strömmen vara till, belysning, musik eller myggjagare?

Vatten kan också ordnas, 1000 liters tankar (IBC modell) med kran. Finns 10-12 st.
Kravet är att det går att komma dit med lastbil + släp.
Kostnad? Gratis tältplats & en öl:cool:.




Är inte på forumet alla dar men kollar när jag sitter vid datorn.

Sweet!,,,

JohnnyRocker
2012-03-05, 21:24
GP;Speedy!!vic;

gronvit
2012-03-06, 16:01
Det här har jag missat helt, låter grymt!

Coax
2012-03-06, 19:29
Detta vill man inte missa!

DeaDSexY
2012-03-06, 21:48
OBS!!! INFORMATION OM HARLEYFORUM-TRÄFFEN!!!

Nu är allt fixat och klart, forumträffen blir av och allt händer 30/6-1/7
Detta är ett samarbete mellan oss på harleyforum, MCE och barncancerfonden!

Plats: MCE's mark och lokaler, Snutenvägen 1 i Järfälla (oroa er inte, det är ont om snutar där) ni som åkte Mälaren runt förra sommaren vet nog vart det är eftersom den trippen avslutades precis där hos MCE.
Man kommer kunna tälta där och det finns både vatten och el för de som behöver. Öl och hamburgare kommer finnas till försäljning på plats.

Pris: 300 riksdaler siktas det på, lite beroende på hur många som anmäler sej (anmälan kan göras via pm till mej)

Datum: 30/6 - 1/7

Som tidigare sagt så är det ett samarbete mellan ovan nämnda berörda och alla pengar vi får in på inträdet kommer skänkas till barncancerfonden minus diverse utlägg för festen då inte allt är gratis.

Speedy
2012-03-06, 22:03
vic;Bra jobbat, jag kommer. Anmäler mig via PM.

JohnnyRocker
2012-03-06, 22:47
Hjälmen av för dig DeaDSexY! ha; blir kul som fan, perfekt ställe också vc; pm on thr way.
ro;

Ice
2012-03-07, 08:10
Toppen !

xbones
2012-03-07, 17:53
Jävla bra initiativ! Respekt DeaDSexythb;

Tundra Trotter
2012-03-07, 17:58
Kommer Polisen ? pl;

Norrland
2012-03-07, 22:38
Kommer Polisen ? pl;Nä men du o jag kanske!? vad tror du? Ska vi samla ett gäng o åka ner?

JohnnyRocker
2012-03-07, 22:54
Klart ni ska, se till å få med "Indy-sixpak" också, :D

putte
2012-03-08, 19:47
får inte missa HF-partyt,kan man kanske slå följe med hf gubbar från götet?

xbones
2012-03-08, 20:28
får inte missa HF-partyt,kan man kanske slå följe med hf gubbar från götet? Ja,det e klart Putte! Hoppas att vi blir några från Fikagruppen! Buy the way, vi har snackat om att ha en Fikagruppträff i Torestorp i sommar. Vi har stuga där. Jag hojar dit ganska mycket.

Hagis
2012-03-09, 10:03
br; härligt :) Bra jobbat broder

Ice
2012-03-19, 12:20
Vad sägs om att (för dom som det passar för) samla ihop oss på Iron Horse show i Nyköping på dagen och sedan åka samlad tropp till träffen ?

Hagis
2012-03-19, 13:57
Janneh, tror inte ni behöver oroa er för den frågan! Vet att Deadsexy har koll på läget och när vi surra i veckan så påvisade han sin vetskap om deras show ;) Tror han återkommer med mer information om allt i frågan så snart han kan, vet att han har full koll men jobbar mycket så han hinner inte in på forumet så ofta och skriva!

JohnnyRocker
2012-03-19, 15:22
Vad sägs om att (för dom som det passar för) samla ihop oss på Iron Horse show i Nyköping på dagen och sedan åka samlad tropp till träffen ?

GP; JanneH - jag vet om 4 st utöver mig själv som kommer börja på Iron Horse i Nyköping för att sedan rulla vidare till "Träffen". Vi e på, åka samlat alltså, vare sig det blir fler eller du vill hänga på oss.

Det kanske blir fler efter vägen som ansluter har jag fått förvarning om.

ro;

DeaDSexY
2012-03-19, 22:54
Sedär... Å jag som nyss skrev om samåkning från iron horse i en annan tråd... Haha... Bra att jag är vaken... :P

JohnnyRocker
2012-03-19, 23:00
Så här dags är du nog ursäktad, men kommer du att vara i Nyköping innan?

DeaDSexY
2012-03-19, 23:03
Så här dags är du nog ursäktad, men kommer du att vara i Nyköping innan?

Jag har tänkt att försöka (om planering håller) starta redan nere i Emmaboda... Och stanna till på iron horse... För att sen dra vidare till Järfälla...

JohnnyRocker
2012-03-19, 23:09
Okey tufft, nästan iron butt ist, :D dåså kör på med uppsamlingen, klart du skall leda "hydet" till festen, om du behöver assistans så vet du var jag finns. br;

DeaDSexY
2012-03-19, 23:14
Ja, jag har Juh inte mycket till sadel så iron butt blir det nog.... Nåja, jag har varit ut några svängar redan för att härda arslet inför långfärden! :)

JohnnyRocker
2012-03-19, 23:17
lol; jo vill minnas det från bilderna i garaget, härdas var ordet sa Bull! Är det nice roads där på nya stället?

DeaDSexY
2012-03-19, 23:26
Ooooh yessss... Superhärliga vägar... Å där ute i skogarna lyser bylingen med sin frånvaro! ;)

JohnnyRocker
2012-03-19, 23:56
Hmm, som det asfaltsbarn man är trodde jag alla i Knäckebrödhult var bylingar nh;

Foc

Tar du detta med åkningen från Iron Horse? Det lär rulla på med frågor o annat här om det efter ovanstående, gissar jag.

;b; måste börja dra ner för ikväll så sov gott.

DeaDSexY
2012-03-20, 19:48
Jadå, jag tar hand om det... Ska snacka lite med Hagis körning från norrsidan och bestämma en ungefärlig tid vi beräknar droppa in på området!

xbones
2012-04-18, 21:22
När kommer kontonummer så att man kan pröjsa för Forumträffen? Det är ju ändå en kvittens för hur många som kommer.

whiskeythrottle
2012-04-18, 22:26
detta låter intressant, ska höra med mina polare som har gamla hd från 1950 om de klarar resan till stockholm.

Sen vill jag tipsa om att det är inte dumt att starta en event på facebook så folk kan bocka i visat intresse.

BTW vad ingår för 300kr och vad kommer finnas på plats att handla/göra/se?

Ni borde ha ett ovalbane race på en gräsmatta a la "el diablo run" :)

Har styrt upp minicross race på midsommarafton 3 år i rad nu, å allt man behöver är ju några kvistar i marken med avspärrningsband emellan :D

Janne
2012-04-18, 23:20
Vad gör vi som är med i VVF då? ;)

Tundra Trotter
2012-04-19, 07:31
Blir nog bra , Facebook menar jag alltså .

Hagis
2012-04-19, 10:10
Jag fixar ansiktsboken, eller vill du köra det DS?!

DeaDSexY
2012-04-19, 23:25
Tror admin redan gjort det... Annars är det bara att köra på!

admin
2012-04-20, 08:41
Tror admin redan gjort det... Annars är det bara att köra på!

Ju fler desto bättre. Tror att kontakta HD-tidningarna också ger bra effekt. Gör detta när allt är klart.

Hagis
2012-04-20, 09:18
Ju fler desto bättre. Tror att kontakta HD-tidningarna också ger bra effekt. Gör detta när allt är är klart.

Om du inte vill ta det själv så löser vi/jag det! Som sagt, bara säga till om du vill att vi lyfter lite sten ur din ryggsäck ;)

admin
2012-04-20, 16:13
Stänger denna tråd då det finns en ny tråd. Denna hittar ni här:

http://harleyforum.se/content.php?226-Harleyforum-tr%C3%A4ffen-2012-final