handdator

Visa fullständig version : Luft & Buller Power Commander



Andtry
2018-08-29, 08:25
Hej ny här på forumet och äve nybliven Harley åkare.
Köpte en 2007 Street Bob med Screamin Eagle luftintag och Vance & Hinse Staggered big shot blås
Nu när jag bekantar mig lite mer med min pärla har jag kommit till power commandern PC III Usb.
När jag kopplar upp mig mot datorn och Power Commander mjukvaran står det i textrutan nedanför mappningen att den är för standard insug och standard blås.
Eftersom manuella inställningar och justeringar kan göras direkt på PC III kan ju dessa vara ändrade från urspunliga mappningen det vet jag inte.
En annan lite skum sak är att fullt gaspådrag visar 85% throttle i programmet. Verkar lite mysko men ska kanske vara så?

Tittar jag på Dynajets sida ser jag att det finns en mappning för mitt insug och mitt blås

Nu till frågan, är det någon risk med att uppdatera mappningen i min PCIII till den som Dynajet har på sin hemsida?
Cykeln går vad jag tycker bra men det verkar skumt att PCIII är inställd för standard insug och blås.
Jag vill inte göra några förändringar som kan orsaka problem med motorn och tex överhettning.

Tackar på förhand för kloka svar från er som vet och har egen erfarenhet.19529

Pulare
2018-08-30, 13:04
Du tjänar mest på att åka till t.ex Båging och han mappar in den korrekt istället för att chansa på dessa färdiga mappar som om man har tur så stämmer det på en hoj av hundra