handdator

Visa fullständig version : Biltematråden!



admin
2011-03-01, 23:32
Här har vi gjort en Biltematråd. Biltema kan man tycka som man vill om, men de säljer ju en del MC-grejer nu, och numera även bromsbelägg, oljefilter och batteri till just H-D.

Här kan vi dela med oss av bra eller dåliga erfarheter av allt på Biltema. Verktyg, maskiner och delar!

admin
2011-03-01, 23:36
För alla Sportster och Dynaägare kan jag rekommendera deras depåstöd för 249,-

Absolut bra för många sorters mek.

http://biltema.se/ProductImages/82/medium/82-330_m.jpg

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/28975_121047451253323_100000442075088_212348_49064 82_n.jpg

admin
2011-03-01, 23:54
Dessa miniledblinkersarna från Biltema funkade oxå kanonbra för endast 199,-/par. Svart eller krom. E-märkta dessutom.

http://biltema.se/ProductImages/82/medium/82-339_m.jpg

http://biltema.se/ProductImages/82/medium/82-338_m.jpg

Norrland
2011-03-02, 12:45
Jag har aldrig haft problem med deras grejor, deras reservdelar har fixat mina bilar sedan man började med bilar, Köpte en Valiant på min 16 årsdag så vi kunde åka till fjälls med grannens dotter som chaufför! sen har det varit massor av volvos 142, 242, 245, 745, 855 som är min nuvarande,1 fård, 1 merc,+div amjärn, men sedan dom öppnat meconomen i LSE så handlar jag där

valdemarsson
2011-03-02, 20:04
Köppte en framlampa på biltema för någon vecka sen.
Inte "lyst" med den än men allt annat ser riktigt bra ut. Chromet blänker och allt känns stabilt.

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Huvudstralkastare-5-12/

http://i1199.photobucket.com/albums/aa475/valdemarsson/Harley/Sportster151.jpg

admin
2011-03-02, 21:39
Inte så bra, Biltema :(

Deras stora momentnyckel fungerar ibland. Sjuk
Deras "dremmel" varvar lite som den vill... frv;
MC-Lyften tappar trycket, hojen sjunker sakta men osäkert ag;
Stora slagborren brände direkt. wa;

patrik151515
2011-08-11, 16:25
Inte så bra, Biltema :(

Deras stora momentnyckel fungerar ibland. Sjuk
Deras "dremmel" varvar lite som den vill... frv;
MC-Lyften tappar trycket, hojen sjunker sakta men osäkert ag;
Stora slagborren brände direkt. wa;

Klubbkompisen och jag köpte varsin lyft och hans tappade trycket men min funkar perfa. (fast man kan ju låsa den i upphissat läge för säkerhets skull).
Stora slagborren (om du menar bautastora borrhammaren) har jag haft i flera år utan problem.
Det brukar vara ojämn kvalite på deras grejjer, men priset är oftast mycket bra och det är ju bara att byta det som inte funkar!

admin
2011-08-11, 16:59
Precis...spara kvittot....länge!

ElMilagro.
2011-08-11, 21:00
Undvik deras slangklämmor med. Dom ***ar ur direkt när man ska dra år lite. wa;

indy 500
2011-08-11, 23:08
Kulbultar max 1 år. Bromsb. tål en inbromsning andra är man bromslös, livsfarliga. Slagghackan lossnade handtaget. Kopparsläggan lossnade handtaget, kan hålla på hur länge som helst, men som sagt billigt ere!

admin
2011-08-11, 23:15
Bromsb. tål en inbromsning andra är man bromslös, livsfarliga.

LM;

admin
2011-08-25, 08:53
Nån som testat Biltemas bandage. Kosta billigt och är det nån större skillnad ?

Funkar nog hur bra som helst! :D Det är ju bra pris så det är bara å testa!


BILTEMAS:

http://www.biltema.se/ProductImages/79/medium/79-452_m.jpg http://www.biltema.se/ProductImages/79/medium/79-450_m.jpghttp://www.biltema.se/ProductImages/79/medium/79-451_m.jpg

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Tuning/Avgasror/Avgasbandage/

thek
2012-02-11, 19:54
Någon som testat Biltemas avgasbandage??Halva priset mot övriga...Lr måste jag bli den första som provar??wa;

ElMilagro.
2012-02-11, 22:53
Jag har testat, jag sprayade dock mina med svart värmetålig färg, men dom har funkat bra.

thek
2012-02-12, 00:04
Okej gött..dom e ju som sagt hälften så dyra för samma skit lixom

Noyen
2012-02-12, 08:20
Har köpt en hel del på Biltema,deras verktyg har överlag funkat bra tycker jag.Bilbatterier och oljorna känns
lite mysko.Bromsskivor,belägg ok har använts till olika bilar i familjen i många år utan nåt problem.Även
länkarmar till nyare bilar har verkat ok men livslängd osäker.

jossi
2012-02-12, 12:59
Hjullager från biltema kan jag inte rekommendera , köpte en komplett hub unit funkade ca 2 månader , har dömt ut hjullagrena flera gånger ändå var man snål och köpte ett
ang. mc lyften jag låser alltid min när jag hissat hojen , så den inte kan sänka sig . Handverktyg som jag använder i mitt garage har jag en hel del från Biltema

xbones
2012-02-12, 13:14
Hjullager från biltema kan jag inte rekommendera , köpte en komplett hub unit funkade ca 2 månader , har dömt ut hjullagrena flera gånger ändå var man snål och köpte ett
ang. mc lyften jag låser alltid min när jag hissat hojen , så den inte kan sänka sig . Handverktyg som jag använder i mitt garage har jag en hel del från Biltema Biltemas verktyg håller väl i ett hobbygarage eller lite mer aktivt skruvande men inte menat för professionellt bruk,eller? Dom har iofs 10års garanti.

jossi
2012-02-12, 13:36
Insexnycklar från Biltema har jag även en del på jobbet det verkar funka , i mitt garage bygger jag inte så mycket mest mc förvaring då har jag svårt att motivera kostnaden för dyra verktyg
i jobbet tittar jag inte så mycket på kostnaden där är det funktion som gäller (förenklat uttryckt)

xbones
2012-02-12, 13:56
Insexnycklar från Biltema har jag även en del på jobbet det verkar funka , i mitt garage bygger jag inte så mycket mest mc förvaring då har jag svårt att motivera kostnaden för dyra verktyg
i jobbet tittar jag inte så mycket på kostnaden där är det funktion som gäller (förenklat uttryckt)Har själv en del verktyg från Biltema o dom har ju hållit i många år men skruvar inte heller så mycket iofs. Köpte en länkarm till svärdotterns Golf komplett med bussningar och kulled för 450kr o det är ju billigt! Istället för att bråka med att byta bussningar så var det mycket enklare att byta hela länkarmen.Tog väl 2timmarthb;

gronvit
2012-02-12, 14:12
Jag har Julas lyft, men jag tror det är samma modell som Biltemas. Den funkar bra, självklart låser man den när man har hojen på den höjd man vill.

gronvit
2012-02-12, 14:18
Jag har de där miniblinken (ovan). Köpte dem för ett par år sedan men satte på dem först nu. en var de något jordfel på eller något. Ingen garanti så jag köpte ett par nya, då är muttrarna som följer med lite för stora så när man ska dra åt börjar de klättra. Hade andra muttrar som passade så det var inget större problem, men visst fan märks det mycket att det är billiga grejer.

thek
2012-02-12, 14:33
Allt har ju med ändamålet å brukningsgrad..Har själv en del verktyg från biltema å dom funkar för hobbypund..men i jobbet hade dom nog haft kort livslängd..å deras mini-led-blinkare å fruktansvärt prisvärda..men som med allt annat i livet så får man vad man betalar för!

pidde
2012-02-12, 15:43
Använder just nu maskeringstape från Biltema jävla sopor.Till sonens Gilera skoter köpte jag bromsklossar ,sopor likaså 10 mil max.Deras elverktyg är inte värt pengarna även om dom är billigast .Jag har visserligen inte testat alla men dom jag testat och även köpt är kass.

robbbull
2012-02-12, 15:45
Funkar nog hur bra som helst! :D Det är ju bra pris så det är bara å testa!


BILTEMAS:

http://www.biltema.se/ProductImages/79/medium/79-452_m.jpg http://www.biltema.se/ProductImages/79/medium/79-450_m.jpghttp://www.biltema.se/ProductImages/79/medium/79-451_m.jpg

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Tuning/Avgasror/Avgasbandage/


Har funkat bra :Dvc; tillomed tagit bort o satt på igen

mtf
2012-02-13, 09:24
Nån som testat denna eller vet om de funkar allt lufta bromsar med?

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Broms/Bromsluftare-19146/

cybercount
2012-02-14, 17:43
Körde på biltemas slutna batterier i min 1200 trajja, funkade mycket bra

Alunda
2012-02-14, 19:41
Det var en gubbe som sa att Biltemas oljor höll högre kvalitet än många andra märken, enligt märkningen.
Han hade mekat med engelska hojar i hur många år som helst och alltid kört på Biltema-olja.

pidde
2012-02-14, 20:39
Det var en gubbe som sa att Biltemas oljor höll högre kvalitet än många andra märken, enligt märkningen.
Han hade mekat med engelska hojar i hur många år som helst och alltid kört på Biltema-olja.

Jag kör med Biltema syntet 20/50 i både Early skovel och strokad högkompad EVO i många år funkar utmärkt inga tendenser på något onormalt.Körde även med den i en VW diesel .

whiskeythrottle
2012-02-14, 22:36
köpt biltema miniblinkers svarta fram. kopplade in dom med hjälp av biltemas (klumpiga) 8 ohms motstånd men den funka fan iaf. Men har gömt dom på bra ställen så man ser dom inte.

Finns mycket bra på biltema men också saker som inte håller kvalité. Akta er för verktyg man använder med lite mer kraft i. De kan lätt vridas, böjjas eller gå av.

Olja funkar, vindrutetorkare till bil funkar och webbkamera funkar. Är man ute efter kvalité går man så klart någon annan stans. Inte sämre än Clas Ohlson iaf tycker jag.

Någon som kan rekommendera deras kompressorer för luftverktyg?

cybercount
2012-02-16, 13:43
Farsan kör med deras kompressor för tryckluft till div verktyg och blås, funkar bra

Noyen
2012-02-16, 18:44
Har ett bilbatteri från Biltema i en bil och det verkar ha helt kass kallstart egenskaper.Det är 1,5 år och har tre års garanti
men funderar på att dumpa skiten och köpa ett annat.Men det är 700 spänn åt helvete.

Får bilen stå några dagar så är det svårt att få igång bilen,även fast man kört mkt innan och laddningen är ok.Vi har andra bilar med märkesbatterier och det är inga problem med dom och det var det inte med den andra bilen heller innan jag bytte.

Surt sa räven :I:

Tragiskt
2012-02-17, 13:02
Har ett bilbatteri från Biltema i en bil och det verkar ha helt kass kallstart egenskaper.Det är 1,5 år och har tre års garanti
men funderar på att dumpa skiten och köpa ett annat.Men det är 700 spänn åt helvete.

Får bilen stå några dagar så är det svårt att få igång bilen,även fast man kört mkt innan och laddningen är ok.Vi har andra bilar med märkesbatterier och det är inga problem med dom och det var det inte med den andra bilen heller innan jag bytte.

Surt sa räven :I:


kör på biltemas batteri i min Diesel volvo, trots -30 eller -35 så startade den :) aldrig upplevt dina problem, men verkar ju vara lite ojämn kvalla på vissa av biltemas grejer så du kanske hade otur, eller jag som hade tur ;)

Hagis
2012-02-17, 13:53
Batterier är inget jag rekommenderar från Biltema! Som ni sagt, kvaliten är ojämn! Vi köpte ett helt nytt när ena hojen dog ca 1 km från Biltema, monterat o klart...,,, jag var säker på att killen skulle sparka sönder hojen! Det var dött

thek
2012-02-17, 21:57
Kan rekomendera deras lödkolv(30watt) för blyga 65kr..thb;

Hagis
2012-02-18, 13:37
Den har vi väldigt delade meningar om! Köpte en sådan själv och den höll en gång!

883r
2012-04-05, 00:28
Någon som har testat deras "Ringnyckelsats med spärr" http://biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Hyls--och-Dragverktyg/Block--och-lednyckel/Ringnyckelsats-med-sparr-2-st-11300/
Den ska ju ta både mm tum och torx.

883r
2012-04-05, 21:47
Var förbi biltema idag och tjacka mig en uppsättning, funkar rätt bra faktiskt, provade dom idag när jag mecka ihop några cyklar och är nöjd med hur dom fungerade.
Har bara provat på mm skruvar så vet inte hur dom är med tum men dom borde väl funka lika bra där tror jag.

gronvit
2012-04-06, 11:32
Någon som testat deras oljefilter för HD?

Tundra Trotter
2012-04-06, 21:08
Nä . Inte en chans .*ban*

Maija
2012-04-09, 23:26
Har en hel del Biltema verktyg och de är överlag helt okej, men visst har man åkt på måndagsex oxå... Fast såna finns ju överallt, känns bättre om de inte var så dyra då ;)

Noyen
2012-04-15, 07:14
kör på biltemas batteri i min Diesel volvo, trots -30 eller -35 så startade den :) aldrig upplevt dina problem, men verkar ju vara lite ojämn kvalla på vissa av biltemas grejer så du kanske hade otur, eller jag som hade tur ;)


Har ett bilbatteri från Biltema i en bil och det verkar ha helt kass kallstart egenskaper.Det är 1,5 år och har tre års garanti
men funderar på att dumpa skiten och köpa ett annat.Men det är 700 spänn åt helvete.

Får bilen stå några dagar så är det svårt att få igång bilen,även fast man kört mkt innan och laddningen är ok.Vi har andra bilar med märkesbatterier och det är inga problem med dom och det var det inte med den andra bilen heller innan jag bytte.

Surt sa räven :I:

Kan nämna att jag nu lämnat tillbaka batteriet som efter test på Biltema visade sej ha "cellfel" så jag fick välja mellan ett nytt batteri eller ett tillgodo kvitto.
Har sedan strulet ett Tudor batteri i bilen så det blev det senare altenativet.Men det blir inga fler bilbatteri på Biltema för våran del.

Henrik Forslund
2012-04-15, 12:25
Biltema gelbatteri rocks för dom pengarna.

TCKalle
2012-04-15, 13:31
Biltema gelbatteri rocks för dom pengarna.
Priset är rätt - 729 prutt, jag har för mig att jag betalade 1800 för ett HD orginal till Softail. Men hur är det med biltemabatteriets kvalite. Mitt orginalbattri räckte i 10 år och 6000 mil.

Ozzy
2012-04-29, 20:34
Köpte krom polish på biltema idag, följde instruktionerna på burken, men det blev inte bra alls. Applicera med trasa, låt torka och polera bort. Men det blev en jäkla hinna kvar som jag tror jag måste till med en trissa för att få bort. Ska tillägga att jag gned som en liten semit...

stroker49
2012-04-29, 20:45
Många av verktygen är skrämmande bra. En del annat får man kolla lite noga på. En verkstadsdomkraft för typ 100:-, ja men hur bra tror man det kan vara! Men köp deras dyraste för kanske 500:-, helt ok för en hemmamekaniker. Deras ojor använder jag i båda mina HD och i min Cadillac. Inga problem.
Jag har en filosofi, man skall köpa det dyraste som finns på en billig affär. Går man in på Dressman och köper en skjorta fär 600 får man en skjorta som kostar 1100 på dyra affären. Köper man en skjorta på Dressman för 75:- så ser det ut som en skjorta som kostar 75:-! Och köper man en skjorta på dyra affären för 600 får man en som ser ut att kosta 75:-!

Speedy
2012-04-29, 22:20
Har testat Biltemas grejor å verktyg, ibland med varierande resultat under många år...:)
Universialverktyg, gängverktyg, vissa sprayfärger och dundermedel köper jag på andra ställen.
De har bra slitdelar till trampcyklar, slang, däck mm. Inget problem med pengar tillbaks vid retur när grejorna inte fungerat.
Har kontakter genom jobbet så numera köper jag dyrare verktyg billigare:I:

gronvit
2012-05-02, 08:27
Många av verktygen är skrämmande bra. En del annat får man kolla lite noga på. En verkstadsdomkraft för typ 100:-, ja men hur bra tror man det kan vara! Men köp deras dyraste för kanske 500:-, helt ok för en hemmamekaniker. Deras ojor använder jag i båda mina HD och i min Cadillac. Inga problem.
Jag har en filosofi, man skall köpa det dyraste som finns på en billig affär. Går man in på Dressman och köper en skjorta fär 600 får man en skjorta som kostar 1100 på dyra affären. Köper man en skjorta på Dressman för 75:- så ser det ut som en skjorta som kostar 75:-! Och köper man en skjorta på dyra affären för 600 får man en som ser ut att kosta 75:-!

Jag förstår vad du menar och kan köpa det till viss del. Håller dock inte med i fallet Dressman. Köper man en skjorta på dressman får man en skjorta från dressman. De har inga skjortor från dressman på dyra affären. Kvaliteten kan vara bra, men det skulle ju vara som att gå och köpa sig en Yamaha...

det är som med götelabörgare, kvaliteten kan säkert vara jättefin, bra yta och allt det där. Men så fort det börjar låta så hör man att det är fel tändningsföljd, och även om götelabörgaren flyttar till storstan så kommer han alltid vara från baksidan, det kan inte hjälpas.

:D:D:D

d08
2012-06-14, 08:07
Någon som köpt bromsbelägg till Dyna Low rider (-03) Hittar inte i deras katalog några osm passar. Antar att de kanske är samma som till någon annan modell, i värsta fall får jag plocka ur beläggen och ta med och kolla. Men om nå¨gon vet, så vore det guld!

pidde
2012-06-14, 21:38
Många av verktygen är skrämmande bra. En del annat får man kolla lite noga på. En verkstadsdomkraft för typ 100:-, ja men hur bra tror man det kan vara! Men köp deras dyraste för kanske 500:-, helt ok för en hemmamekaniker. Deras ojor använder jag i båda mina HD och i min Cadillac. Inga problem.
Jag har en filosofi, man skall köpa det dyraste som finns på en billig affär. Går man in på Dressman och köper en skjorta fär 600 får man en skjorta som kostar 1100 på dyra affären. Köper man en skjorta på Dressman för 75:- så ser det ut som en skjorta som kostar 75:-! Och köper man en skjorta på dyra affären för 600 får man en som ser ut att kosta 75:-!

Men Stroker står det inte H-D genuin parts på olje burken skär motor omedelbart:I:

stroker49
2012-06-14, 22:51
Nej det skall vara AMF-olja 😜

xbones
2012-06-14, 23:04
Jag förstår vad du menar och kan köpa det till viss del. Håller dock inte med i fallet Dressman. Köper man en skjorta på dressman får man en skjorta från dressman. De har inga skjortor från dressman på dyra affären. Kvaliteten kan vara bra, men det skulle ju vara som att gå och köpa sig en Yamaha...

det är som med götelabörgare, kvaliteten kan säkert vara jättefin, bra yta och allt det där. Men så fort det börjar låta så hör man att det är fel tändningsföljd, och även om götelabörgaren flyttar till storstan så kommer han alltid vara från baksidan, det kan inte hjälpas.

:D:D:Dwa;vad har Göteborgare med Biltema o göra??? BTW Göteborg ligger ju på Sveriges framsida,porten till världen om du inte visste det! Vi har ju en bra kvalitet iaf,vi är inte dryga o vi kör inte SporreMPD;LM;

CrazyVic
2012-06-14, 23:21
det är som med götelabörgare, kvaliteten kan säkert vara jättefin, bra yta och allt det där. Men så fort det börjar låta så hör man att det är fel tändningsföljd, och även om götelabörgaren flyttar till storstan så kommer han alltid vara från baksidan, det kan inte hjälpas.

:D:D:D

lol; GP;

Jonasbaggen
2012-06-15, 07:17
det är som med götelabörgare, kvaliteten kan säkert vara jättefin, bra yta och allt det där. Men så fort det börjar låta så hör man att det är fel tändningsföljd, och även om götelabörgaren flyttar till storstan så kommer han alltid vara från baksidan, det kan inte hjälpas.

:D:D:D[/QUOTE]
Den frasen gjorde min morgon vansinnigt rolig.....LM;

pidde
2012-06-15, 11:26
Nej det skall vara AMF-olja 😜

Tänkte väl de ...

Lasse.S
2012-06-15, 12:46
wa;vi är inte dryga o vi kör inte SporreMPD;LM;
Och hur blev sporrar inblandade frv;

Kom förbi på onsdagar till Östra Sänkverksgatan så bjuder jag på kaffe o diskuterar hoj med dig tillsamman med lite vänner thb;

Och alla andra också för den delen ;)

xbones
2012-06-15, 18:30
Och hur blev sporrar inblandade frv;

Kom förbi på onsdagar till Östra Sänkverksgatan så bjuder jag på kaffe o diskuterar hoj med dig tillsamman med lite vänner thb;

Och alla andra också för den delen ;)Av den enkla anledningen att Grönvit kör sporrer0ck Sen att du också kör sporre på banan visste jag. Nu såg jag att du kör sporre annars ocksåha;bara för att du är från Gbg:D PS. Man behöver ju inte ta allt på allvar!

Sanniz
2012-06-15, 19:20
Av den enkla anledningen att Grönvit kör sporrer0ck Sen att du också kör sporre på banan visste jag. Nu såg jag att du kör sporre annars ocksåha;bara för att du är från Gbg:D PS. Man behöver ju inte ta allt på allvar!

Tur för mig att jag "bara kör sporre trike då" och bor strax utanför Göteborg... lol;

- - - Uppdaterad - - -

Annars finns det en del bra saker på Biltema med... Bl a köper jag gärna vindrutetorkarbladen till bilen där. Helt ok i pris och kvalité som duger för mig.

Men det är väl som allt annat...
Det hänger på vad man skall ha saker till och hur länge. Dock behöver inte billigt alltid vara synonymt med dåliga saker.

xbones
2012-06-15, 20:08
Tur för mig att jag "bara kör sporre trike då" och bor strax utanför Göteborg... lol;

- - - Uppdaterad - - -

Annars finns det en del bra saker på Biltema med... Bl a köper jag gärna vindrutetorkarbladen till bilen där. Helt ok i pris och kvalité som duger för mig.

Men det är väl som allt annat...
Det hänger på vad man skall ha saker till och hur länge. Dock behöver inte billigt alltid vara synonymt med dåliga saker.Heheh,du är ju en tjej så du är förlåten! Inget ont om sporrar! Ville bara vara ironisk mot grönvit för hans grej om Gbgare

Lasse.S
2012-06-15, 20:10
Av den enkla anledningen att Grönvit kör sporrer0ck Sen att du också kör sporre på banan visste jag. Nu såg jag att du kör sporre annars ocksåha;bara för att du är från Gbg:D PS. Man behöver ju inte ta allt på allvar!
Ingen fara Xbones har man sporre får man höra mycket konstig, tjej hoj är ju bl.a ganska vanligt ;) härom dagen körde jag med sonen som övningskörde med en polare som har en R1a...rutin går ju klart före effekt va ju tydligt då han inte hängde på mig på lite krokiga goa vägar...jaja fa fan du har ju haft ditt körkort längre än vad jag är gammal va hans försvar :)
Fika på Onsdagar kvarstår, dra med dig lite polare och hälsa på i Ironheads mc (som inte finns längre) gamla lokaler.
Kan ju alltid var kul o träffa lite nytt hojfolk i gbg Numera är det bara en fika/garage klubb som försöker få så trevligt som möjligt.

Och anndra som läser detta är välkomna också förstås behöver väl jag inte tillägga men gör det ändå br;

xbones
2012-06-15, 20:16
Ingen fara Xbones har man sporre får man höra mycket konstig, tjej hoj är ju bl.a ganska vanligt ;) härom dagen körde jag med sonen som övningskörde med en polare som har en R1a...rutin går ju klart före effekt va ju tydligt då han inte hängde på mig på lite krokiga goa vägar...jaja fa fan du har ju haft ditt körkort längre än vad jag är gammal va hans försvar :)
Fika på Onsdagar kvarstår, dra med dig lite polare och hälsa på i Ironheads mc (som inte finns längre) gamla lokaler.
Kan ju alltid var kul o träffa lite nytt hojfolk i gbg Numera är det bara en fika/garage klubb som försöker få så trevligt som möjligt.

Och anndra som läser detta är välkomna också förstås behöver väl jag inte tillägga men gör det ändå br; Ok, vi kan ju kombinera den fasta onsdagskörningen med fika hos er och så.Lägg in en tråd i Westcoast så alla medlemmar ser detthb; Var ligger lokalen mer exakt?

Lasse.S
2012-06-15, 20:34
Östra Sänkverksgatan är Gamla fryshuset, ligger mitt i mot Masthygstorget mot leden. Lokalen ligger i källaren bredvid Prippens Mc gbg samt några andra fristående garage platser/loker och oss.Kör man mot mot Järntorget och tunneln så är det den stora byggnaden med massa grafitti på gaveln, det är en betongramp ner mot källaren och en port, bara att gå in där så långt det går så finns vi där. Nu på Onsdag är jag hos Båging på Mek1 och bänkkör hojen men det hindrar ju inte att du/ni besöker ändå..alla är välkomna som sagt..hälsa från mig bara // Lasse

xbones
2012-06-15, 20:46
Östra Sänkverksgatan är Gamla fryshuset, ligger mitt i mot Masthygstorget mot leden. Lokalen ligger i källaren bredvid Prippens Mc gbg samt några andra fristående garage platser/loker och oss.Kör man mot mot Järntorget och tunneln så är det den stora byggnaden med massa grafitti på gaveln, det är en betongramp ner mot källaren och en port, bara att gå in där så långt det går så finns vi där. Nu på Onsdag är jag hos Båging på Mek1 och bänkkör hojen men det hindrar ju inte att du/ni besöker ändå..alla är välkomna som sagt..hälsa från mig bara // Lasse Ok,nu vet jag. Där dom sälger grönsaker o så? Samma Gavel? Själv är jag på jobb till nästa torsdag men efter midsommar kan vi väl ordna nåt.Ska själv ha min hoj på service 28/6 (min födelsedagspresent) men hämtar den på eftermiddagen.

Lasse.S
2012-06-15, 20:55
Det närmaste du kommer grönsaker är nog korv i våra lokaler ;) huset du menar ligger jämte men är du där så hittar du.

jag har tel 0708279980 om det skulle bli problem..det är folk där från 17:00

xbones
2012-06-15, 21:18
Det närmaste du kommer grönsaker är nog korv i våra lokaler ;) huset du menar ligger jämte men är du där så hittar du.

jag har tel 0708279980 om det skulle bli problem..det är folk där från 17:00Ok,någon som säljer bröd då? Skojar bara:D hittar nog. Sparar ditt mobnr. Ringer efter midsommar. Kanske vi kan ha ett studiebesök med gruppen:D

Lasse.S
2012-06-16, 17:36
Ni är välkomna :)

Hagis
2013-03-26, 09:01
Oljor:
När jag var yngre och körde sporthoj så körde vi alltid oljor från Biltema, vet många mekaniker bla en av dom bästa som tyvärr är bortgången sen ett par år sen, som bara körde biltemas olja och håller dom för körning på 9-10 000 varv så tror jag dom bör funka för HD. Det är få som vet vart oljorna kommer ifrån när dom lämnar in dom på små verkstäder ;)
Verktyg:
Har en del verktyg från biltema, bla så har vi kört med deras kompressor och den funkar bra. Ringnycklar osv funkar så länge man är försiktiga med dom! Det går inte banka på som med dyrare verktyg för då går dom sönder.
Depåstöd:
Funkar skitbra och är en klart inköp inför vinteravställningar då hjulen inte plattas till, tror faktiskt den klarar dom större hojarna (kör sporre själv)

Avgasbandaget, varför spray det med värmebeständigfärg? Nyfiken då jag ska till Biltema på torsdag och har dom och en mängd andra saker på inköpslista!

Momentnycklarna, har alla haft problem med dessa? Vilka Nm bör jag hålla mig mellan för HD?!

(uppdaterar när jag handlat hem grejerna och testat dom)

hegtor
2013-03-26, 09:28
Jeg har flere momentnökler.. en av dem er fra Biltema,men drar nesten alt til på "feeling"..
Technical information on fastener torque values used in the maintenance, repair or assembly of Harley-Davidson motorcycles.

If you are unsure of the proper torque value to use, here is a general chart of fastener torque values. This table is based upon Grade 5 fasteners, generally used Harley-Davidson motorcycles.
Fastener Size - Torque ft. lbs.
#8 - 14 in. lbs.
#10 - 22 in. lbs.
1/4 " - 10 ft. lbs.
5/16" - 19 ft. lbs.
3/8" - 33 ft. lbs.
7/16" - 54 ft. lbs.
1/2" - 58 ft. lbs.
9/16" - 114
5/8" - 154

Det gikk ikke å kopiere hele listen så rekkefölgen ble riktig,men fullstendig kart her; http://www.nightrider.com/biketech/hdtorquevalues.htm

Diesel
2013-04-23, 15:40
Hear, hear...

Diesel
2013-04-23, 16:03
någon som har erfarenhet om Biltemas batterier i kombination med stora motorer +110"? Jag har fått höra att det enda som egentligen duger är stora softailbatterier för nästan 3.000 kr.

Dabo
2013-04-26, 20:33
Köppte en framlampa på biltema för någon vecka sen.
Inte "lyst" med den än men allt annat ser riktigt bra ut. Chromet blänker och allt känns stabilt.

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Huvudstralkastare-5-12/

http://i1199.photobucket.com/albums/aa475/valdemarsson/Harley/Sportster151.jpg


Tjena jag har köpt samma lampa. Du råkar inte ha ett kopplingsschema nånstans?? Är ingen värsting på eldragning utan ritningen.....

Dabo
2013-04-26, 20:57
Samt vet någon om man behöver köpa till ett relä för att kunna driva denna h4 lampa?!

Jonken
2013-05-19, 21:46
11808

Köpte biltemas svarta avgasbandage i helgen. Har i och för sig inget att jämföra med men jag tycker att det funkar bra, blir inga fler brännmärken i byxorna iallafall. Blev lite gråare i färgen efter första turen. Biltemas slangklämmor i rostfritt stål var det inte heller något fel på.

Tarvid
2013-05-19, 22:05
Hur mycket bandage gick det åt Jonken? Jag ska linda ungefär lika mycket som du gjort på bilden.

hunky
2013-05-22, 17:39
Hur mycket bandage gick det åt Jonken? Jag ska linda ungefär lika mycket som du gjort på bilden.

En rulle räcker gott. Dock så har mitt svarta bandage från Biltema som jag lindade förra sommaren blivit alldeles vitt närmast motorn. Funderar på att köpa en rulle till och linda dubbelt. Alt. köpa färg att spraya över.

Henrik Forslund
2013-05-22, 21:41
En rulle räcker gott. Dock så har mitt svarta bandage från Biltema som jag lindade förra sommaren blivit alldeles vitt närmast motorn. Funderar på att köpa en rulle till och linda dubbelt. Alt. köpa färg att spraya över.

Har du vita stift, går den snålt o krökarna blir för varma?

Tarvid
2013-05-22, 23:51
Tack för svaret :)

Jonken
2013-07-30, 17:43
En rulle räcker. Har kört lite mer än 100 mil med dem nu och som hunky säger så blir dom ganska blekta, nästan vita intill motorn).