handdator

Visa fullständig version : Gammal Ironhead



Hallba
2017-09-25, 08:38
Någon som kan säga ungefär vad denna hoj kan va värd? Skulle verkligen uppskattas

Lite info

Harley sportster Ironhead -70
-motor -71: 1000cc
-förgasare kehlin cv 40
-bara kick (startar på 1-2kick)
-4väx
-stelbensram 2" stretch. Ramen har calles Chopperdelar svetsat och cert/kvitto finns
-framgaffel original 33,4mm rör (väldigt ovanlig och eftertraktad)
-original styrkrona som har 1" stolpe (konverterings kit. Så de är vanliga lager och inte original nål lager)
-tanken är från sportster
-styret är från maven industri från England
-bakhjul 16" allt nytt (fälg,däck,ekrar)
-framhjul 21" nya ekrar
-trumbroms fram o bak
-finns 2st sadlar. Solosadeln med fjädrar har lejonkulan gjort och sen har jag byggt en egen sadel som går upp över bakskärmen som Gotlands allsömnad har klätt med läder.
-batteri nytt
-avgas är ett dragpipe med korta insatser
-oljetank ny (ebay)

Den är besiktad utan anmärkning i år och kommer vara besiktnings befriad från maj nästa år (nya regler träder i kraft då att mc som är 40år och äldre blir de)

Köpte Harley i höstas 75% komplett och allt låg i lådor,och då var motorn genomgången (sa ägaren finns inga papper på de men startade fint) jag lämna iväg den för stelbensram till calles chopperdelar i moheda och sen började projektet.De mesta är köpt nytt (endel saker är hemmabyggt) så som skärm,handtag,sissy,koppling/bromshandtag,sadlar,bönpall,styrebakhjul,oljetank mm mm.

Vet inte hur jag lägger in bild men kan skicka via mail om nån vill ha.

Hallbasmaleri@gmail.com

minhoj
2017-09-27, 11:45
Klicka på 3:e ikonen från höger, "Infoga bild"
Då är det jättelätt att lägga in bilder, gör det så kanske du får svar på din fråga.

Ampe
2019-08-17, 23:43
Haru knarren kvar🤔