Visa fullständig version : Sportstern "nyser" ?
Halloj!
Kan ni hjälpa mig på traven..? Jag har en 05:a Sportster custom där luft och buller är bytt. Så länge choken är utdragen så är allt ok, men när jag petar in den så nyser den ibland vid låga varv? Ofta när jag skall gasa iväg efter ha stått vid ett trafikljus. Har även provat att justera bränsleblandningsskruven lite, dock osäker om den skall skruvas medsols eller motsols?
Tacksam för hjälp!
Barry
Jonasbaggen
2017-08-22, 09:02
Barry: Om du skruvar bränsleblandningsskruven utåt (som en vanligt gängad skruv) så fetar du på blandningen. Om det inte hjälper med 3,5 varv ut från stängt läge (dra inte hårt när du stänger) så kolla vad det sitter för lågfartsmunstycke och gå upp en storlek.
Barry: Om du skruvar bränsleblandningsskruven utåt (som en vanligt gängad skruv) så fetar du på blandningen. Om det inte hjälper med 3,5 varv ut från stängt läge (dra inte hårt när du stänger) så kolla vad det sitter för lågfartsmunstycke och gå upp en storlek.
Tack Jonas!
Skall motorn var igång när jag gör det?
Jonasbaggen
2017-08-23, 18:45
Det spelar ingen roll. Du kan skruva ut bränsleblandningsskruven ett halv varv och provköra för att se om det hjälper mot nysningarna.
Rasmus16
2017-12-14, 19:34
Hojen ska vara varm. Låt den sen stå på tomgång. Skruva sedan blandningskruven in eller ut. När du har högsta varvet så står den rätt.
KingCobra_HD
2017-12-18, 14:31
Är det 883 eller 1200?
Vad är det för Avgasrör och luftburk/filter?
Är det 883 eller 1200?
Vad är det för Avgasrör och luftburk/filter? avgasrör d väl den d ryker från