handdator

Visa fullständig version : Belt gick tvärs av – hur får man dit en ny?

Stewal_HD
2017-05-04, 12:49
Startade min Dyna Sport 01 och lade in växeln. Då gick belten tvärs av…
Ser ut som at man måste dela motor för att komma åt att sätta dit en ny… hur lätt fixar jag det? Är ju lagom händig men verkar som ett stort jobb…

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170504/ae14aaeae953bd9783078a737dc2436d.jpg

Hur kan den gå rätt av???

Skickat från min iPhone med Tapatalk

ultra98
2017-05-04, 15:03
Hallå du kanske har haft en skada på belten, ja tyvärr av med yttertrans, innertrans,transkedja med koppling främre drev,sving,bakhjul.Så är du lagom händig och har en manual så gör du det på kanske 4-6 tim,och det ser ut som du har kört med en Falcon rem gör inte det igen kör original körde själv 13t mil med min sen fick jag byta belthjul remmen såg då fortfarande bra ut.

Jonasbaggen
2017-05-04, 16:50
Stämmer som Ultra98 skriver, dock behöver du inte röra eller lossa svingen. När du ändå gör detta jobb så är det läge att samtidigt byta tätningar i innertransen som du då lätt kommer åt.

Erik Lundberg
2017-05-04, 17:12
Finns en guide på Youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=ACH9_ODlj5Q

Stewal_HD
2017-05-04, 18:18
Hallå du kanske har haft en skada på belten, ja tyvärr av med yttertrans, innertrans,transkedja med koppling främre drev,sving,bakhjul.Så är du lagom händig och har en manual så gör du det på kanske 4-6 tim,och det ser ut som du har kört med en Falcon rem gör inte det igen kör original körde själv 13t mil med min sen fick jag byta belthjul remmen såg då fortfarande bra ut.

Ok tack för svar… blir till att senarelägga premiären… ock plocka isär primären. tyvärr…
//S

Skickat från min iPhone med Tapatalk

ultra98
2017-05-04, 19:07
Stämmer som Ultra98 skriver, dock behöver du inte röra eller lossa svingen. När du ändå gör detta jobb så är det läge att samtidigt byta tätningar i innertransen som du då lätt kommer åt.

Aha ja där fick man lära sig något nytt ang svingen på dyna,man är Flh skadad thx;