handdator

Visa fullständig version : Byggtråd Hammer Performance 1275-kitt till en sportster 90:a



Antikrister
2017-03-24, 17:35
Äntligen fick jag tummen ur så att säga.
Har lagt handpenning för mitt kitt, men de verkar ha rätt mycket att göra där borta nu.
Så jag kommer få vänta ca 4 veckor innan de skickar paketet uppskattade de.

Jag bestämde mig för ett 100hp-paket, då jag vill ta i från början och slippa bygga om motorn för ofta...

För de som är nyfikna vad jag beställt:

1275cc-cylindrar
30° kolvar med "reverse dome" 10.5-1 i komp och 61cc kammare
Hammers egna 560 kamset
Nya stötstänger
Dyna 2000I tändningsmodul
Mikuni HSR 45mm förgasare
Hammers egna grenrör
Plus lite annat smått och gott.

Sitter redan på hojen:
Luftfilter från Hammer Performance
Supertrapp Supermegs 2-1

Ser fram emot paketet! :)

Martin
2017-03-25, 09:09
Spännande, kommer följas! Första 1275 i Sverige månne?

Antikrister
2017-03-25, 20:10
Det är nog inte omöjligt, hehe.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Krille K
2017-03-27, 20:08
Fan vad spännande. Uppdatera ofta!

Antikrister
2017-03-28, 09:04
Yes jag ska försöka ta mycket bilder.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Carlson
2017-03-29, 20:14
Coolt! Varför hsr 45? Bör det inte räcka och bli bättre med med 42?

KingCobra_HD
2017-03-29, 22:56
Hur gör du med topparna? Dom behöver väl bearbetas för att passa 30 graders kolvarna?

Antikrister
2017-03-30, 06:42
Absolut, jag glömde skriva med det. Topparna ska portas. Nya större ventiler 1.770 in och 1.530 ut.
Detta är vad de kallar smash head porting.

Angående Hsr45 så är det vad dem föredrar för ett sånt här kitt. Och eftersom både topparna och grenröret kommer ha bättre flöde än original så låter väl inte det orimligt. Men jag litar egentligen bara på vad de säger.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Carlson
2017-03-30, 08:20
Okej. Tycker det låter konstigt med så stor förgasare. Men det kanske ger något mer toppeffekt än hsr42 men betydligt sämre låg och mellan. Hoppas det blir bra. Som sagt coolt!

Antikrister
2017-03-30, 12:40
Så här säger de på hemsidan: "If you've got a carbureted bike, it's time to ditch the CV40 in favor of a Mikuni. The preferred setup is an HSR45 and one of our HAMMER PERFORMANCE Billet Manifolds. These are included as a standard part of the package. By going big like this, it allows us to do a better job on the ports, as we can maintain the proper taper from the carb to the choke point in the port. An HSR42 forces us to make a compromise here."

Borde inte bättre flöde = större potential för effekt oavsett varvtal.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Carlson
2017-03-30, 19:39
Ja enligt dom så är det ju helt rätt. Aja vi får helt enkelt vänta och se hur det funkar. Lycka till. Detta kommer följas.

Antikrister
2017-03-30, 21:30
Jag kan tänka mig att om du slänger på en HSR45 och inte anpassar flödesvägen att du kanske skapar en del turbulens. I det fallet är det säkert bättre att använda en HSR42.
Förhoppningsvis är så inte fallet nu. thb;

Antikrister
2017-04-09, 19:34
Slänger in en stämningsbild på hojen efter dagens tur.

Martin
2017-05-07, 15:01
Några uppdateringar här?

Antikrister
2017-05-16, 15:40
Tyvärr så har jag fått vänta länge på att kolvarna ska skickas till Hammer då de tog slut. Förhoppnigsvis hinner de skicka paketet till mig denna veckan. Men det är ju bara mitt önsketänkande.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Antikrister
2017-06-03, 16:50
Äntligen så har delarna kommit (igår), har långhelg nu också. Så förhoppningsvis kommer jag hinna med en del.

Godiset:


Tyvärr så var förgasaren lite skadad från frakten, hoppas jag kan böja tillbaka den bara.

Antikrister
2017-06-03, 20:42
Har fått av kolvarna, inga bekymmer direkt. Gick smidigt.







Gjorde en egen kolvbultsdragare, med en gångstång tre muttrar, en bricka och en stor hylsa. Funkade fint (såg idén på ett amerikanskt forum).





Ska ta av alukåporna på högra sidan och putsa upp dem, då de har korroderat under klarlacken och ser trista ut.
Har gjort det med de andra kåporna tidigare, så det är dessa kvar.