handdator

Visa fullständig version : Super Tuner - Smart Tune HJÄLP



tricku
2016-06-26, 16:13
Köpte en ny 48 och handlaren installerade en super tuner till mig tillsammans med Short shots och SE stage 1 filter. Den gick kanon, har nog aldrig varit så nöjd med en hoj.
Efter ett tag upptäckte jag att det gick att köpa en kabel och använda Smart Tune.
I helgen passerade den 200mil och jag tänkte det var läge att börja köra lite inspelningar och smart tune.
Problemet är att det inte blir bra, jag tycker jag får ut väldigt lite siffror av körning och väldigt höga och låga diffar mellan VE "rutorna". När jag ligger på 1900-2300 varv och drar på misstäner den och smäller o har sig. I Felminnet står det typ "Front cylinder lean". Eftersom den går så dåligt och misständer bestämmer jag mig för att flasha om till stage 1 mappen som skickas med Super Tunern. Lika bra att börja på noll tänker jag.

Ut och kör hojen, går väldigt bra tills den blivit varm igen. Då är det samma visa.

Vad kan vara felet? Vad ska jag göra?

Kan min återförsäljare ändrat något i SE mappen som ska användas till Stage 1 i och med att den gick bättre från början:(

Var så nöjd innan och vill helst inte lägga massa pengar på en bänkning i år:(

tricku
2016-07-07, 21:56
Kul med så bra respons

B-Twin
2016-07-07, 22:26
Bristen på respons kan nog va att du har lösningen själv, att det satt en annan map i från början än den du trodde satt.
Det låter ju precis som felkoden gör gällande, att den går tunt helt enkelt.
Knepigt fall, doktorn grät..

Skickat direkt från WCn

tricku
2016-07-07, 23:14
Bristen på respons kan nog va att du har lösningen själv, att det satt en annan map i från början än den du trodde satt.
Det låter ju precis som felkoden gör gällande, att den går tunt helt enkelt.
Knepigt fall, doktorn grät..

Skickat direkt från WCn

Men känns det inte märkligt att den ska gå så tunt då med en stage 1 mapp anpassad för ändamålet?

B-Twin
2016-07-08, 07:31
Joo, det kan man tycka helt klart, jag är tyvärr ingen expert på supertuner direkt, jag har en VH själv som man kan knappa in lite olika mappar, den funkar klockrent för mig.

Skickat direkt från WCn

Raven
2016-07-08, 20:08
Tycker det låter som att "handlaren" har laddat in en annan mapp än den stage 1 mappen som skickas med Super Tunern?

tricku
2016-07-10, 21:54
Nu har det äntligen löst sig.

Jag rIngde handlaren och frågade vilken mapp de lägger in från fabriken och mycket riktigt var det en omodifierad Stage 1 mapp. Efter att jag läst mycket om super tunern har jag läst att endel upplevt en bugg med programmet. Problemet skulle vara att mapparna aldrig uppdateras ordentligt via buggen. Därför ominstalerade jag allting, tog bort gamla mappar och la in stage 1 mappen igen. Nu går den lika bra som från början igen.

Noterbart var att jag även kände att jag tydligt tappat vrid och effekt över stora andra delar av registret än där jag hade störst problem.

Erik Lundberg
2016-07-23, 21:09
Bra att det löste sig. Skillnaden mellan en standarmapp och att få den ordentligt bänkad kan dock vara ganska så stor ändå. Har du möjlighet till det så åk till Stefan Båging i Grästorp och låt honom bänka o mappa hojen. Han kan SuperTunern bra.

hdjackets
2016-07-28, 16:19
den går helt klart för snålt i trottel position 0 till 5
från 1250 till 2250 varv
justera dessa, kolla även tändstiften så den inte går för varmt