Visa fullständig version : Det droppar bensin från förgasaren.
randyblakk
2016-06-06, 21:45
Hallå.
Har en heritage -96 som gått 1000 mil. Har funkat perfekt. Tog en kort tur och kom tillbaka med stor pöl bensin under. Körde hem, inte en droppe under. Två dagar senare startar inte, droppar bensin från förgasaren vid gaspådrag, inga mängder. Vad kan det vara? Är det flottören som krånglar?
abelseth
2016-06-06, 22:20
Testa och knacka på flotörhuset. På de gamla japanhojarna kunde detta ofta hända, annars är det bara att plocka av förgasaren och ta av flotörhuset och se så att allt står rätt till. men efter 1000 mil ska ju inte det hända :S
HippieDream
2016-06-07, 09:26
Har den stått länge? Min första sporre gjorde så efter vinterförvaringen, den typ svämmade över i förgasaren och släppte ut det ur dräneringsslangen. Men det släppte efter bara någon mil..
Skickat från min GT-I9195I via Tapatalk
Utgår från att du har original CV-förgasare
1: Om flotören fastnar kommer det soppa ur dräneringspipen och dess eventuella slang, det märker du lätt (men brukar släppa efter ett tag)
eller så kör man slut soppan några gånger i förgasaren så att flotörventilen "motioneras lite" och ev avlagringar brukar lossna
2: Annars läcker flotörhuspackningen
3: Men troligast gissar jag är, ax-pumpen, axpumpens membran fungerar även som packning och nöts ut på sikt
Ta loss luftrenare etc, sen de 4 skruvarna till flotörhuset, ta det till bänken, lossa de 3 skruvarna till axpumpen och kolla membranet
gör rent, och byt membran och flotörhuspackning och den lillalilla o-ringen
kan inte vara så mycket annat
här en manual till fuggen:
https://www.dropbox.com/s/asxw8p6x030duox/forgasare_HD_1986-2003_Sportster_Service_Manual.pdf?dl=0
randyblakk
2016-06-13, 17:24
Tack!!!!!
marlon69
2016-07-23, 19:01
Hej!
Länken till manualen funkar inte.
mvh
Allan
Nu då? Jag kan ha ändrat plats
https://www.dropbox.com/s/1tk2kftsd1mlauh/forgasare_HD_1986-2003_Sportster_Service_Manual.pdf?dl=0