Logga in

Visa fullständig version : Bas (bank angle sensor)

Hardrockhair
2016-05-21, 09:48
Bank Angle Sensor, har den någon annan funktion än att döda motorn om man skulle lägga hojen? Gäller en sportster -03. Läste någonstans att den även hade med blinkers att göra men tolkade det som att det var på nyare modeller. Kan jag koppla bort/förbi den? Vill ha så lite el som möjligt till bygget. Hur har ni andra gjort?

Martin
2016-05-21, 11:42
Jag vet inte hur dina blinkers fungerar, men på min -08a slår blinkersen av automatiskt efter att man har svängt, och denna funktion styrs av bank angle sensorn.

Hardrockhair
2016-05-21, 19:40
Jag vet inte hur dina blinkers fungerar, men på min -08a slår blinkersen av automatiskt efter att man har svängt, och denna funktion styrs av bank angle sensorn.

Jag kommer använda mig av en m-unit. Så jag kommer dra nytt elsystem. Men så dök den här jävla bank angle sensorn upp o den vill/kan jag ej koppla i m-uniten o vill inte behålla massa gammal el. Frågan är om jag bara kan fimpa dessa kablar utan att det blir något knas. Tänker mest på kabeln från tändningsmodulen. Dom andra 2 kablarna är jord o en avsäkrad kabel...

Hardrockhair
2016-05-21, 23:00
Hittade en tråd om detta i ett annat forum. Det går att plocka bort skiten :)

http://xlforum.net/vbportal/forums/showthread.php?t=1768777