Visa fullständig version : Actioncam - Actionkamera, vad ska man köpa?
abelseth
2016-05-18, 01:17
Nån som är lite insatt i denna värld? Jag känner mig ganska trög. Skulle vilka ha tag i en ganska schysst kamera MEN vill inte lägga sjuka pengar på det.
Jag lägger budgeten på 1500-2000kr.
- Kollat på begagnade GoPro Hero 3. Verkar funka riktigt bra, mycket tillbehör till och bra priser. Vad ska man tänka på?
- Hitta en budget som heter SJcam 5000+ som man kan köpa ny för 1500kr. Finns massa på youtube, verkar också rimlig?
Kanske någon som har nåt hemma de vill sälja? Hjälp mig :D
Kör med gopro3 och det fungerar kanoners. Filmen blir sjukt bra. MEN batteriet är inte långlivat, räcker för en inte för lång tur men inte hela dagen. Jag har ett extrabatteri med. Ljudet blir bara ok med den öppna baksidan = inte vattentät. Men jag har min som säkerhet om något skulle hända så man har ett "vittne". Läste om stackarn som åkte dit för motparten hade passagerare som ställde upp med lögnen vid Haga på E4:n, sen köpte jag min.
abelseth
2016-05-18, 23:54
Kör med gopro3 och det fungerar kanoners. Filmen blir sjukt bra. MEN batteriet är inte långlivat, räcker för en inte för lång tur men inte hela dagen. Jag har ett extrabatteri med. Ljudet blir bara ok med den öppna baksidan = inte vattentät. Men jag har min som säkerhet om något skulle hända så man har ett "vittne". Läste om stackarn som åkte dit för motparten hade passagerare som ställde upp med lögnen vid Haga på E4:n, sen köpte jag min.
Ah ska fan få lite rutin på det. Kollat runt nu på youtube en del, tips till dig lite beroende på vart du har kameran. Men en del kör med ansluten laddkabel via USB/cigg kontakt. Kostar en hundring på biltema, kopplas direkt på batteriet. Har en till att ladda luren på mc semestern.
abelseth
2016-05-19, 16:46
Blev en begagnad Garmin Virb Elite med 64 gig kort. https://youtu.be/0dfvf70p1Eg
Återkommer med utvärdering :D