Visa fullständig version : Köpa Street Bob, vad ska jag tänka på?
Beemusup
2016-03-28, 14:23
Halloj!
Jag ska köpa en Street Bob har jag bestämt mig för. Jag har tittat på en -13 och nyare då dessa, vad jag förstått, har större motor, svarta kronor, gaffel ben samt andra risers. Något annat?
Jag undrar lite hur en begagnad -12:a kan kosta 139' som gått ca 1000 mil när en NY kostar från 149.900? Jag vet att Special är lite dyrare men den är jag inte intresserad av. Har också sett folk begära 110 papp för en -07, -08... Är det nåt jag missar?
Så mycket kan inte ett avgas och lite annat skit trissa upp priset.
Hoppas på lite klarhet i detta, jag har nästan bara hållt på med gamla hojar så är lite off här
Tack på förhand
Luft & Buller nya delar kostar ofta mer än man tror....sen har jag ingen aning om priserna på cyklarna är relevanta...
Avgas V&H runt 10.000:-
Luftrenare V&H 3.500:-
SuperTuner 6.500:-
Mappning(?) 4000:-
Runt 24-25.000 om man ska ha allting nytt...
Det drar snabbt iväg om man måste köpa alla delar ;)
Beemusup
2016-03-29, 00:00
Ja det förstår jag, nu har jag iofs väldigt, väldigt bra priser på sånt så för den sakens skull gör det inget, dessutom så kommer jag antagligen ändå få köpa nytt avgas och luftfilter för att jag inte kommer va nöjd med det som sitter på :)
Jag har lite svårt att hitta skillnaden på en -13 och en -16, verkar inte vara mycket uppdateringar vad jag kan hitta iaf. Det var där jag blev lite fundersam på begagnatpriserna, verkar va lite uppåt väggarna. Men bara så jag inte köper en ny och sen bara få höra varför jag inte köpte en -13 för dom är si eller så haha vore min vanliga tur
racechopper
2016-03-29, 14:20
Om inte pris spelar roll gå på nyaste är mitt tips, iallafall vad jag hadde gjort.
Fredrik Norman
2016-04-01, 21:45
jag kikar på en 07:a med luft och buller som gått 4800!? mil. För en hundring. Nån som har nån åsikt om det, helt galet? jag är nybörjare aldrig haft hd men tänkte att nu så...
Banditen01
2016-04-01, 22:13
jag kikar på en 07:a med luft och buller som gått 4800!? mil. För en hundring. Nån som har nån åsikt om det, helt galet? jag är nybörjare aldrig haft hd men tänkte att nu så...
9 år och 4800mil, åt h-vete för mkt är min åsikt, 80-85' max
kapsylen
2016-04-02, 16:45
Halloj!
Jag ska köpa en Street Bob har jag bestämt mig för. Jag har tittat på en -13 och nyare då dessa, vad jag förstått, har större motor, svarta kronor, gaffel ben samt andra risers. Något annat?
Jag undrar lite hur en begagnad -12:a kan kosta 139' som gått ca 1000 mil när en NY kostar från 149.900? Jag vet att Special är lite dyrare men den är jag inte intresserad av. Har också sett folk begära 110 papp för en -07, -08... Är det nåt jag missar?
Så mycket kan inte ett avgas och lite annat skit trissa upp priset.
Hoppas på lite klarhet i detta, jag har nästan bara hållt på med gamla hojar så är lite off här
Tack på förhand
Det finns uppsjö av begagnade harley's idag och ingen säljer sig själv, det är köparens marknad glöm inte det...