handdator

Visa fullständig version : Byte av innanmäte från 5 vxl FXR låda (1991) till 5 vxl softtail vxl hus.



tomtom
2016-01-08, 13:04
Howdy!!
Någon som har erfarenhet av att byta innanmätet i en 5vxl FXR låda (1991, monterad i svingen) över till softtail växellådshus. Det verkar bli billigast om det går att göra detta då en ny låda kostar ca 10000:-. Kollade efter begagnade men har inte hitta nått under 5-7000 och lådan i FXR'en är fräsch och funkar bra. Nytt softtail växellådshus ca 2600:-
Tacksam för svar/info om någon har gjort detta förut.
/Tom

Preben
2016-01-08, 13:31
Det är hur enkelt som helst, jag gjorde det för ett antal år sedan. Du tar bort sidokåpan, och om jag minns rätt är det bara att lossa alla mutter/bult i gaveln och lyfta ur hela skiten samlat, och flytta över i andra huset.

tomtom
2016-01-08, 15:17
Det är hur enkelt som helst, jag gjorde det för ett antal år sedan. Du tar bort sidokåpan, och om jag minns rätt är det bara att lossa alla mutter/bult i gaveln och lyfta ur hela skiten samlat, och flytta över i andra huset.


Okey, alltså behöver jag inte byta ut någonting? Kollade sprängskisser på lådorna och såg att det var några delar som var märkta olika dvs. med någon bokstav efter, kan bero på utväxling eller dyl.
Tackar för snabbt svar Preben.
/Tom

Preben
2016-01-08, 16:16
På sin höjd måste du byta nåt låsbleck eller liknande. Det stämmer att de har en annan utväxling; men det har ingen större betydelse.

Broder Dalton
2016-01-10, 10:05
Det går att göra Mig veterligen skiljer det inte på utväxling ngnstans FXR har 3,24 etta och Softail åxå 5an som vanligt 1:1
Kolla skiftgafflar och och stora lagret på v sida + ny p-box och qaud-seal. Orig HD !!

tomtom
2016-01-10, 17:08
Tackar för svaren gubbs.