handdator

Visa fullständig version : Hd electra växellåda/koppling problem



vicke
2016-01-05, 19:50
Problem med Harley electra tc 88 kopplingsvajern beter sig som att den gått av dvs kopplingshandtaget hänger slappt. Detta hände efter inställning av koppling är det nåt som släppt i kopplingen eller var skulle man börja leta efter felet.

Henrik Forslund
2016-01-05, 22:15
Inställt fel troligen. Kolla youtube så får du kläm på det är inom 10min. Lycka till

vicke
2016-01-07, 10:54
Gjorde inställningen exaktamundo som i tuben och boken resultatet är det samma slak koppling

Henrik Forslund
2016-01-07, 15:15
Gjorde inställningen exaktamundo som i tuben och boken resultatet är det samma slak koppling
Är det kallt o den stått länge kan det klibbat ihop. Kör motorn en stund och koppla då och då. Kom även ihåg att koppla nör du gör justeringen då och då så att justeringen verkligen utförs från noll läget.

TCKalle
2016-01-07, 15:40
Är det kallt o den stått länge kan det klibbat ihop. Kör motorn en stund och koppla då och då. Kom även ihåg att koppla nör du gör justeringen då och då så att justeringen verkligen utförs från noll läget.

Även om lamellerna klibbat ihop så borde det inte påverka kopplingshantaget, annat än marginellt. Jag skulle kolla kopplingsvajern, antingen är den av eller så har den släppt från fästet inne i kåpan.

vicke
2016-01-07, 21:00
Joo jag kör på och plocka bort vajern helt å kolla den innan jag stressar iväg med kopplingen. Den står i ett varmt garage året om.

Henrik Forslund
2016-01-08, 00:02
Även om lamellerna klibbat ihop så borde det inte påverka kopplingshantaget, annat än marginellt. Jag skulle kolla kopplingsvajern, antingen är den av eller så har den släppt från fästet inne i kåpan.
Vid justeringen så blir det väl fel om det klibbat ihop? Iofs det kanske inte märks förens man börjar klra.

vicke
2016-01-08, 19:18
Jag tackar ock bockar för hjälpen det var vajern som brustit så nu beställer jag en ny .