Logga in

Visa fullständig version : laddning- can bus

Fiskarn
2015-11-30, 20:15
Nån som vet om de krävs en annan laddare än min traditionella c tek, o hojen har can bus systemet.?

ultra98
2015-12-01, 17:00
Hallå jag laddar min med ctek mc firman monterade den nya ctek kopplingen på hojen jag hadde gammal koppling på min laddare men det går att beställa nya kopplingar på ctek hemsida,har du en electra eller roadglide finns det redan laddkabel monterad under v sidokåpa men då måste du ha harleys laddare

Hardrockhair
2016-02-27, 16:34
Ska man alltid ha laddaren i can bus mode när man laddar eller kan man även köra standard program? Vad är skillnaden egentligen? Kör optimate 4 laddare.

Båging
2016-02-28, 00:19
Can Bus läget är egentligen en special för BMWs cyklar som övervakar 12V-uttagen....

"Program 2 allows safe and unsupervised charging through a BMW motorcycle’s CAN-bus controlled 12V socket."
OptiMate 4 DUAL PROGRAM has solved the communication problems with newer BMW motorcycle models and will automatically charge and maintain the battery.
On some BMW motorcycle models the BMW branded chargers requires the ignition key to be turned on to initialize charging. Problem is, once the battery is charged, the socket switches off. Now it is up to you to switch on the ignition to recharge your battery (recommended every two weeks).