handdator

Visa fullständig version : Larm larm larm....



kapsylen
2015-11-18, 18:15
Fick hem min Forty Eight som är en 13 års mod. den stod och larmade i en skåpbil ett par mil, batteriet var inte helt fräscht före heller så nu gick inte startmotorn ens när jag försökte starta, men den börjar larma fast pucken hänger på nyckeln som sitter i tändningslåset, jag kollade batteriet i pucken men det var ok. jag provade också en annan puck som var helt ny, men den larmar inte av, det kan väl inte hänga ihop med att det är lite ström i batteriet, lysen och kontrollampor skiner bra och det finns väl en reserv för larmet vad jag förstår, så det ska väl inte hänga ihop? Är det någon som kan hjälpa mig, jag tycker larm är skit!!! frv;

xrab00
2015-11-18, 19:24
Kan bara ge ett råd: Ta bort larmet,, D; Låt antennen sitta kvar så blir det inga felkoder eller lysande nyckelsymbol...

kapsylen
2015-11-18, 19:30
Kan bara ge ett råd: Ta bort larmet,, D; Låt antennen sitta kvar så blir det inga felkoder eller lysande nyckelsymbol...

Håller med dig, jag tänker självklart göra det, lite tråkigt att jag just köpt hojen och inte ens fått köra ett varv runt kvarteret bara :)
Jag behöver också hjälp med hur man tar bort det?

xrab00
2015-11-18, 20:09
Det kan vara lite bökigt att komma åt sirenen som sitter under hojen framför bakhjulet (Jag tror det är samma som det var på min 2009)

Ta bort kabeln som sitter mellan sirenen och HSSM enheten som sitter under batteriet. Det kan vara lättare att först ta bort batteriet så du kommer åt.

Du kan låta allt sitta kvar (Bara koppla ur kabeln) till senare tillfälle om du vill köra nu.

kapsylen
2015-11-18, 20:20
Det kan vara lite bökigt att komma åt sirenen som sitter under hojen framför bakhjulet (Jag tror det är samma som det var på min 2009)

Ta bort kabeln som sitter mellan sirenen och HSSM enheten som sitter under batteriet. Det kan vara lättare att först ta bort batteriet så du kommer åt.

Du kan låta allt sitta kvar (Bara koppla ur kabeln) till senare tillfälle om du vill köra nu.

Jag pratade med en kompis ikväll, han sa att jag skulle byta ut blinkersmodulen och sätta dit en utan larm?

B-Twin
2015-11-18, 21:05
Klart billigare att ta bort sirenen, den kvittrar i typ 10 sek för sirenen har ett litet eget inbyggt batteri när du rycker sladden, sen är saken biff.


Skickat från min WC via Tapatalk

kapsylen
2015-11-18, 21:23
Ok. Avbitare fram thb;

B-Twin
2015-11-18, 21:37
Avbitare?? Nejfan, det sitter en kontakt du rycker ur ba [emoji41]

Skickat från min WC via Tapatalk

Henrik Forslund
2015-11-19, 00:15
Men du kommer ju inte kunna starta den iaf bara för du kopplar ur sirenen om larmet inte går att stänga av som det är idag. Jag kanske förstod fel.

Larmet aktiveras automatiskt när tändningen slås av. Även om fobben är nära.

Sätt på batteriladdare och lägg fobben på sadeln, slå på tändningen o se om det fungerar.



—--------------
All comfort was sacrified for style

kapsylen
2015-11-19, 08:20
Men du kommer ju inte kunna starta den iaf bara för du kopplar ur sirenen om larmet inte går att stänga av som det är idag. Jag kanske förstod fel.

Larmet aktiveras automatiskt när tändningen slås av. Även om fobben är nära.

Sätt på batteriladdare och lägg fobben på sadeln, slå på tändningen o se om det fungerar.



—--------------
All comfort was sacrified for style

Tack för tipset ska testa...

kapsylen
2015-11-19, 15:24
Men du kommer ju inte kunna starta den iaf bara för du kopplar ur sirenen om larmet inte går att stänga av som det är idag. Jag kanske förstod fel.

Larmet aktiveras automatiskt när tändningen slås av. Även om fobben är nära.

Sätt på batteriladdare och lägg fobben på sadeln, slå på tändningen o se om det fungerar.



—--------------
All comfort was sacrified for style

Gick bra det, fick byta kontakten från batteriet till laddaren eftersom det var fel stift, och då gick ju larmet så klart, men när jag kopplat upp den till laddning och lagt pucken på dynan så larmade den av så snällt när jag slog på tändningen, så nu väntar jag på startström... din teori fungerade Henrik, Tack!

Henrik Forslund
2015-11-19, 23:45
Gick bra det, fick byta kontakten från batteriet till laddaren eftersom det var fel stift, och då gick ju larmet så klart, men när jag kopplat upp den till laddning och lagt pucken på dynan så larmade den av så snällt när jag slog på tändningen, så nu väntar jag på startström... din teori fungerade Henrik, Tack!
Kul o hjälpa till, fick tipset när jag köpte ny fob på probike.

Sändaren är där under sadeln.
Om du ska koppla ur batteriet en annan gång så slå på tändningen först, då går inte larmet igång för den känner att det är ägaren.

Larmet är pest men lättare att lära sig det än att koppla ur det för gemene man.

CC10
2015-11-21, 19:43
Ser att många är negativa till larm och tänker inte ta ställning till om det är bra eller inte, vill bara säga till alla som är oroliga ang larmet
Har haft larm på 3 olika HD sen 2007 och aldrig haft det minsta problem med det förutom på en hoj jag fick byta backupp batteriet på sirenen (lite bökigt att komma åt men absolut inget svårt jobb)

Häggen
2016-05-02, 22:58
Jag har en FXSTI, larmet gör så att blir spänningen under 10V så
kopplar larmet ur spridarna i ett antal timmar -tror det är 12 tim.
Så har man en insprutare o dålig batteri är det ingen höjdare, eller bara dålig laddning....