Visa fullständig version : Ladda batteri över vintern?
Frollokin
2015-11-05, 11:40
Hallå!
Kan man låta batteriet sitta kvar i hojen och ha batteriet på laddning över hela vintern? Eller finns det risk att man skadar nåt? Vill gärna att larmet ska vara aktivt under vintern.
Och funkar det bra att ladda med en laddare från Biltema, eller behöver man bättre grejer?
Har en Nighttrain -03
Mvh Jesper
Hallå!
Kan man låta batteriet sitta kvar i hojen och ha batteriet på laddning över hela vintern? Eller finns det risk att man skadar nåt? Vill gärna att larmet ska vara aktivt under vintern.
Och funkar det bra att ladda med en laddare från Biltema, eller behöver man bättre grejer?
Har en Nighttrain -03
Mvh Jesper
Batteriet kan sitta kvar i hojen. Har en optimateladdare med glappkontakt så nu kör jag med en "intelligent" laddare från Biltema, vågar dock inte gå god för dess kvalite. får ge mig på och reparera optimatens kablar, den känns ändå mer gedigen på nåt sätt.
De billiga laddarna fungerar bra.
På jobbet säljer vi C-tec laddare. Skall vara de bästa. vic;
Men på skoj har jag själv köpt några billgare kopior på Jula, Lidl och Netto. Kan bara säga att de funkar mycket bra. Trots bara en bråkdel av priset för C-tec.