handdator

Visa fullständig version : Klagomuren på harleyforum.se



admin
2011-08-01, 15:42
Vi får massa fina ord från massor av er medlemmar, tackar vi som fan för!!! ha;

MEN, vi vill gärna att ni skriver in dåliga grejer, vad fattas, önskemål eller annat. Detta så vi kan bli ännu bättre :)

Försök hålla denna tråd så saklig som möjlig. Moderatorerna och jag kommer att rensa upp emellanåt, även editera om något av önskemålen blivit lösta!

Ni kommer lättast åt klagomuren vi den nya Tipsrutan på förstasidan.


http://i1228.photobucket.com/albums/ee444/Harleyforum_Sweden/klaga.jpg

Hagis
2011-08-01, 16:50
Right behind you så in o skriv gott folk!

Zed
2011-08-01, 18:03
Jag tror att "topp tio" görs sig bättre längst ner på sidan faktiskt, ser lite stökigt ut nu med chatten nedanför, ser lite plottrigt ut..
Annars har allt annat blivit bra mkt snyggare och kul att se att sidan ständigt förnyas thb;

Mvh Zed

Admin svarar: Tack Zed, vi håller på att laborera med dessa två rutorna dessa dagar.
Vi har en röstatråd om just detta här: http://harleyforum.se/showthread.php?1340-Installerat-quot-Top-Stats-quot-p%E5-forat

PS: Man kan stänga av BÅDA eller en av rutorna om man INTE använder dom.

NY: Och vips kom det en ruta till... "Slumpade Garagebilder" Jaja..vi får se efter ett tag...

Wallis
2011-08-28, 14:35
Tjenare, Jag misstänker att det är ngt kalederfel i frorat.
Då jag klickar på [Vad är nytt?] så får jag emellanåt upp gamla trådar, Där det i infon står att senaste inlägget kom idag klockan blabla.
Men när man går in i tråden så kan senaste inlägget vara flera dagar gammalt.

kallblod
2011-08-28, 19:10
Kan det varit en omröstning du gick in på då?

sedaii
2011-08-28, 19:26
Tjenare, Jag misstänker att det är ngt kalederfel i frorat.
Då jag klickar på [Vad är nytt?] så får jag emellanåt upp gamla trådar, Där det i infon står att senaste inlägget kom idag klockan blabla.
Men när man går in i tråden så kan senaste inlägget vara flera dagar gammalt.

Nej, händer med helt vanliga trådar.

Wallis
2011-08-28, 20:33
Nu poppade SOA tråden upp igen, Den är ju iof en Omröstnings tråd.
Lite irriterande är det iafa. :dejection:

Ser även att Omröstning: Vad är viktigast för dig på/med din Harley? har kommit upp igen.
Det kanske är som Kallblod säger, Har inte tänkt på om det är alla typer av trådar som sedaii säger.

admin
2011-08-28, 22:33
Precis, såfort nån röstar, så poppar dessa upp i listan... vet ej om man kan göra nåt åt det.. ska kika på det...

admin
2011-08-30, 14:13
Wallis (och andra), fixat detta med omröstningstrådarna, nu kommer det ENDAST överst om någon skrivit ett nytt inlägg, INTE när en röst lagts! :thumbs up smiley:

Wallis
2011-08-30, 19:00
adn;
http://28.media.tumblr.com/tumblr_lq2u0cmb2s1qii6tmo1_500.gif

Axman
2011-08-30, 19:43
Har några synpunkter.

1) Det känns lite rörigt, man får väldigt mycket intryck när man ser sidan så man vet inte riktigt var man skall titta. Blir bättre när man kan förminska fönster osv men det är massor av rutor, fäger och herrejösses.
2) Fasen vad jag fick leta efter funktionen för hur man återställer sitt lösenord. Hittade en länk bland fönstren jag aldrig tittar på när jag väl återställt. ;)
3) Är nog en smaksak men jag vill gärna ha fler inlägg per sida. Körde 25 som standard när jag körde forum. (har bytt i min profil så man ser fler men många kanske missar att man kan)
4) Är väldigt många klistrade trådar i vissa forum. Bör inte vara mer än 1 eller 2 .

admin
2011-08-30, 19:58
Mycket bra axman! Jag tittar > 8 timmar om dagen på forat så jag hittar som i min egen ficka! :D Jag har blivit "hemmablind"..

Visst, massa kan man ställa in i sin kontrollpanel, men ska titta över dina punkter. Vad gäller lösenordet så är det bara att klicka "Logga in" utan att fylla i ett skit så fattar forat det som att du ev glömt lösen och du kommer till denna inforutan.. Men allt är ju enkelt när man kan det!

Axman
2011-08-30, 20:00
Jo det var så jag gjorde (brukar alltid funka) men den räknade det till antalet inloggningsförsök man gjort så man riskerar låsa sig ute då :)

admin
2011-08-30, 20:03
Är nog en smaksak men jag vill gärna ha fler inlägg per sida. Körde 25 som standard när jag körde forum. (har bytt i min profil så man ser fler men många kanske missar att man kan)

Har nu ändrat till 20st. (har man FÖR många, kan den bli för seg om det är film och bilder i inläggen....

admin
2011-08-30, 20:13
Är väldigt många klistrade trådar i vissa forum. Bör inte vara mer än 1 eller 2 .

Håller med fullständigt och har rensat upp ordentligt! (de sk. Sticky/Viktigt-trådarna)

admin
2011-08-30, 20:25
Det känns lite rörigt, man får väldigt mycket intryck när man ser sidan så man vet inte riktigt var man skall titta. Blir bättre när man kan förminska fönster osv men det är massor av rutor, fäger och herrejösses.

Jag ska titta över framsidan lite... mycket saker jag lägger in är lite på test, se om det finns intresse för funktionerna, speciellt i sidopanelen.
(Men som du sa, man kan "stänga" ner fönster man inte vill ha uppe.

Hagis
2011-08-30, 22:01
Detta forum är inte ens ett år så det är mycket som är på prov, det betyder att åsikter så som Axman kommer med är väldigt värdefulla! Det gör det lättare för Admin att få koll på läget och deligera ut uppgifter till oss andra! Jag säger som jag sagt till min personal, jag kan bara hjälpa er om ni hjälper mig genom att tala om vad ni vill förändra! Gör ni inte det så kan jag inte göra ett skit för då vet jag inte vad ni vill förändra!

Så keep up the good work Axman

Axman
2011-08-30, 22:16
Kanon! Och alla saker som jag kommenterar är ju inte nödvändigtvis något som är fel. Utan det är snarare min smak. =)

Fler än 20 skall ni nog inte ha, som du säger är risken att det blir segt då. Tror 20 är en lagom nivå som standard.

Edit: Kikade nu på det med klistrade trådar, nu är det kanon, jag upplever det mindre rörigt nu när man skall se vad för trådar som är nya/uppdaterade!

indy 500
2011-09-05, 22:36
Skulle det inte passa bra med en bild på en Dyna längst upp under inställningar? po;

admin
2011-09-05, 22:44
Skulle det inte passa bra med en bild på en Dyna längst upp under inställningar? po;

Du menar en Sportster? :D

ViLa
2011-09-05, 23:26
Tycker att man blir utloggad rätt så snabbt när man inte bläddrar(är aktiv) runt i forat.

Kan utloggningstiden vid inaktivitet ändras?

admin
2011-09-06, 08:09
Tycker att man blir utloggad rätt så snabbt när man inte bläddrar(är aktiv) runt i forat.

Kan utloggningstiden vid inaktivitet ändras?

Detta sker då du INTE bockar i bocken, "Kom ihåg mig" när du loggar in! Sen funkar det, annars är det 15min.

ViLa
2011-09-06, 18:25
Detta sker då du INTE bockar i bocken, "Kom ihåg mig" när du loggar in! Sen funkar det, annars är det 15min.
thx;adn;

tolfan
2011-09-07, 15:14
Det jag har är igentligen inge åsikt , men när jag ska logga in måste jag alltid logga in två gånger, andra gången kommer jag in. Ska lägga in meddelandet jag får.

Tolf

Boba Fett
2011-09-08, 21:23
Halloj Chief. Undra bara varför det finns Swap Meet - Prylmarknad när Motorblocket finns? Exempelvis när jag la in skinnjackan så var det inte på rätt ställe om jag har fattat rätt? Personligen tycker jag att det blir lite förvirrat med 2 ställen man kan sälja grejer wa; Annars ett helt underbart forum...

admin
2011-09-08, 21:31
Halloj Chief. Undra bara varför det finns Swap Meet - Prylmarknad när Motorblocket finns? Exempelvis när jag la in skinnjackan så var det inte på rätt ställe om jag har fattat rätt? Personligen tycker jag att det blir lite förvirrat med 2 ställen man kan sälja grejer wa; Annars ett helt underbart forum...

Tja! :D

Jo, för att det finns en hel del annonser på det "gamla" stället.... och jag kan/vill inte be annonsörer att flytta allt, så när jag lanserade MotorBlocket så skrev jag att vi kommer köra dessa parallellt ett tag, så småningom fasas den gamla ut och bort..

Forumet ät relativt nytt och fortfarande i fosterstadiet, det kommer till och man tar bort och ändrar lite här och där.. för att så småningom hitta en standard som funkar...

admin
2011-09-08, 21:33
Det jag har är igentligen inge åsikt , men när jag ska logga in måste jag alltid logga in två gånger, andra gången kommer jag in. Ska lägga in meddelandet jag får.

Tolf

Det har säkert med kakor, cookies att göra i din webbläsare. Testa att rensa cookies och historik i läsaren, starta om läsaren så brukar det lösa sig. (ctrl+shft+del-kommandot tar dig till denna menyn oavsett läsare)