handdator

Visa fullständig version : Besikta med TAB Slash Cut?



Pontus
2011-07-30, 23:19
Har en VRSCDX 2008 som köptes med Harley Davidson Night Rod Special Black Powdercoated Slash Cut Exhaust Pipes (NON-BAFFLED), KN filter och TAB fuel manager av MC Konsult.

Nästa vår är det dags för första besiktningen och nu undrar jag om man klarar ljudnivån med Slash Cuten?
Om inte vad kan man göra då?

Finns det någon dämpnings insats?
Eller kan man montera på originalet utan att göra någon förändring på fuel managern?


Som sagt många frågor och vad rekommenderar ni att jag gör?

-Lakritz

admin
2011-07-31, 09:12
Ska försöka svara. :)

Det kommer INTE att gå som det är idag. dB-gränserna är löjliga sen 2010. Kolla på ditt främre ramrör. Där står dB för just din hoj, kan tippa på 92-95dB (som en dammsugare från 1997 i buller). Annars i dina regpapper.

Mitt tips är att slänga på originalen till bes, så är du säker. Den kommer att gå dåligt men den lille biten/tiden klara den sig.
Insatser kan du ev få tag i, men tror inte du klarar dB-värdet ändå. (kan ha fel)

Notera att: Det kan hänga på din besiktningsstation och vilken gobbe man får där...



Du har bullermätare till Iphone :thumbs up smiley:

http://a3.phobos.apple.com/us/r1000/051/Purple/f7/8e/f5/mzl.schmcjzy.320x480-75.jpg

Appen hittar ni här!

http://itunes.apple.com/se/app/buller/id418022274?mt=8

Pontus
2011-07-31, 18:47
Finns det någon risk att motorn förstörs om jag inte kopplar ur fuel mangern?

admin
2011-07-31, 18:53
Tror flera härinne skulle påstå som jag att om du "bara" ska bort och besiktiga, och kör med huvudet så är det säkert ingen fara alls.

Fick själv backning på en Street Bob förra året med blåsen, hade 5 minuter bort, åkte hem och drämde på originalen, åkte bort igen, sen var det klart. Sen hem igen och byta.

Pontus
2011-07-31, 19:06
Tack för hjälpen. Det är inte så långt för mig till besiktningen så då kör jag på att byta till original och sedan ta det lugnt.

admin
2011-07-31, 20:34
Du kan vara lugn :D Finns säkert en och annan som slängt på öppnare blås och "struntat" i att mappa men kör för fullt ändå...