Logga in

Visa fullständig version : Byta styre på Street bob

tricku
2015-10-03, 23:59
Tjena alla, ny här och tänkte köpa mig en Street bob -16.
Jag vill få utseendet typ så nära en iron eller 48 som möjligt, inget ska ske över en natt givetvis men någonstans måste jag börja:)
Tänkte därför höra med er om ni vet vad som krävs för att få på ett iron styre på en street bob? Vill inte ha några risers dvs

http://www.harley-davidson.com/store/iron-883-handlebar

Tack på förhand

Henrik Forslund
2015-10-04, 09:53
Tjena alla, ny här och tänkte köpa mig en Street bob -16.
Jag vill få utseendet typ så nära en iron eller 48 som möjligt, inget ska ske över en natt givetvis men någonstans måste jag börja:)
Tänkte därför höra med er om ni vet vad som krävs för att få på ett iron styre på en street bob? Vill inte ha några risers dvs

http://www.harley-davidson.com/store/iron-883-handlebar

Tack på förhand
Det sitters risers även på Iron, men låga rackare. Iron har 1" styre och risers. Ganska säker på att du får ihop det genom att köpa riser och styret du vill ha.

Rekommenderas en manual till din hoj så blir ett smidigt byte. Lycka till

tricku
2015-10-07, 01:06
Det sitters risers även på Iron, men låga rackare. Iron har 1" styre och risers. Ganska säker på att du får ihop det genom att köpa riser och styret du vill ha.

Rekommenderas en manual till din hoj så blir ett smidigt byte. Lycka till

Okej, tack för svar. Tror du man måste korta ner några kablar/slangar?

CC10
2015-10-07, 07:35
Du måste inte korta vajrarna/kablarna för att det ska funka men du bör göra det för utseendet skull, blir svårt att få det snyggt annars.

Henrik Forslund
2015-10-07, 08:00
Okej, tack för svar. Tror du man måste korta ner några kablar/slangar?

Innan du sätter fast allt igen så prova lite alternativa dragningar om någonting verkar va lite för långt. Ingenting går att korta ner enkelt om man är lite nybörjare, då blir d att köpa nytt troligen.

—--------------
All comfort was sacrified for style

tricku
2015-10-07, 22:12
Tack alla för bra svar. Är lite kluven till mitt val fortfarande.

tricku
2015-10-11, 23:07
Tänkte visa ungefär vad jag tänkt mig med styret

1724017241

Fredrik_t
2016-06-22, 22:26
Hur har det gått med styret? Du och jag verkar vilja ha samma stuk på hojen.