Visa fullständig version : Byte av avgas: munstycke samt el-död (883 -04)
Bytte avgas på en 883 -04 tillbaka till original (tidigare V&H). Vid start var den för svag för att dra iväg vilket jag antar beror på att man även måste byta munstycke?
Just när jag skulle testa att starta en gång till, så "klickade" den till och elen slocknade helt. Vad kan vara felet?
Kollade de nio små gröna säkringarna, men de verkade hela...
Henrik Forslund
2015-09-30, 08:35
Börja med o kolla batteriet.
Ja kolla batteriet. Jag bytte startmotor och "starter-clutch" på en gammal hoj innan jag kollade batteriet... Troligtvis hade det räckt att byta batteri.
Sen sitter väl huvudsäkringen inte tillsammans med resten?
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Bytte avgas på en 883 -04 tillbaka till original (tidigare V&H). Vid start var den för svag för att dra iväg vilket jag antar beror på att man även måste byta munstycke?
Just när jag skulle testa att starta en gång till, så "klickade" den till och elen slocknade helt. Vad kan vara felet?
Kollade de nio små gröna säkringarna, men de verkade hela...
Beträffande att den kändes svag så beror det nog på nåt annat än munstyckena, förresten en -04 har väl insprutning? Hursomhelst, byte av avgassystem gör skillnad men inte så stor skillnad.
Beträffande att den kändes svag så beror det nog på nåt annat än munstyckena, förresten en -04 har väl insprutning? Hursomhelst, byte av avgassystem gör skillnad men inte så stor skillnad.
Insprutning kom 07.