Visa fullständig version : som alltid el problem
Tobias_hd
2015-09-20, 12:58
hej har nu kommit såpass långt i mitt lilla projekt på min shovel.
att det har blivit dags för el.(el problem)
har ingen aning om jag har gjort nånting rätt.
så snälla hjälp mig med detta helvete.
MVH Tobias
17124
Ser ut som om det borde funka! Om voltpacken är kopplad till statorn det vill säga[emoji41] antar att du bara inte ritat ut det! Vad har du för bekymmer? Ingen gnista? Laddar inte? Något annat?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tobias_hd
2015-09-21, 17:52
hej, tack för snabbt svar!
problemet är att det ej kommer gnista.
MVH Tobias17128
Ok! Och du har mätt så du får ström till tändspolen samt att brytaren funkar (om du inte kör brytarlöst förståss[emoji3]) och kollat så tändspolen funkar?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tobias_hd
2015-09-21, 21:13
Hej
Ja det kommer fram ström till tändspolen och brytaren funkar fint,
Har du något förslag på hur jag lättast kollar om spolen funkar?
Mvh Tobias
Gustav2K
2015-09-21, 22:07
det ska bara gå en sladd till brytarspetsen. den andra kan du ta bort. den röda ska bort. alltså: stator till voltpack till batteri till "av-och-på-brytare" till ena sidan på tändspole. andra sidan på tändspole ner till brytarspetsen.
Tobias_hd
2015-09-22, 19:55
Tobias_hd
2015-09-22, 20:02
Tobias_hd
2015-09-30, 13:41
17169
hej har testa så som tidaigare skrivare har berättat men det har varit utan succe sen har jag även testat med ny spole men ingen gnista kommer.
hade ju varit fint och fått igång den nu. man får ju ta vara på dom fina höst dagarna:)
MVH Tobias
Asså, om du har plus till tändspolen å sen duttar en jordkabel till minussidan så skall det gnicka i stiftet, om du gjordar stiftet givetvis..då ser du ju om spolen rockar.
Sen som Gustav säger...väck med den röda.
El är inte svårare än logik [emoji41]
Skickat från min WC via Tapatalk
Tobias_hd
2015-10-01, 21:42
Har nu nog gjort som du sa, och det verkar som om tändspolen inte funkar.
Så det blir till att beställa en ny , tack för hjälpen!
Mvh Tobias