handdator

Visa fullständig version : Handelsbodens tält.



indy 500
2011-07-23, 12:07
Har någon testat handelsbodens pop-upp tält, (flash-touch-systemet). Pris 1295. Funkar det? Vatten tätt? Lätt att demontera, in i säcken.

Benny
2011-07-23, 23:55
MCM har testat i nr 4 , gott betyg dock med ? på pinnarna som tydligen känns klena.

Hagis
2011-07-24, 11:54
Jag HAR ett sånt tält, helt nyinköpt! Jag prövade slå upp det i vardagsrummet och att slå upp det var inga problem! Tog inte lång tid men som påvisat av Benny, pinnarna är lite klena så man bör ta det lite varligt med dom och se till att dom verkligen böjs åt rätt håll! Jag lyckades dock vika en pinne baklänges i sin led, men ingen skada skedd! Dom ska vara vattentäta men är man orolig så kanske man ska inpegnera det en gång själv. Men annars har ytterduken ett bra mellanrum in till innerduken! Jag vet inte vad jag gjorde för fel när jag skulle få ner det i säcken igen men jag gav upp så jag bara ihop allt, så nej jag har inte fått ner grejerna i säcken och tror inte jag kommer orka försöka heller.....

jossi
2011-07-24, 12:36
Hej jag köpte också det lilla tältet från Handelsboden , det var inga problem att slå upp det eller vika ihop det däremot var det inte enkelt att få ner det i säcken , sen är det väl i klumpigaste laget för att ha med sig på hojen ?


MVH
Jossi

Tyrre
2011-07-28, 06:19
Hej, jag har oxå "lilla tältet" och håller med om att det är något bökigt att få ner i säcken, tältet blir lixom för tjockt så jag har köpt ett par extra spännband så jag får ner diametern och nu funkar det utmärkt att få ner i säcken.

jossi
2011-08-10, 20:48
Hej nu har jag testat "lilla tältet" det funkar kanon väldigt enkelt att resa och packa ihop som nämnts tidigare bara lite bökigt att få ner i säcken , Tyrre jag skall också testa med extra spännband

MVH
Jossi

Hagis
2011-08-11, 20:21
Jag köpte det tältet som går som 3mans tält! Kort och gott....
- att resa tältet? Ja, det vet vi som har deras tällt 4bikers att det tar inte många sekunder men + tid på att fästa det i marken om man behöver det!
- att packa ihop det? Jag hade problem första gången innan jag lärde mig hur jag ska vika ihop det och sen RULLA ihop tältet, men när jag väl kom på trixet så var det inga problem! Det vart till o med tomt utrymme i säcken!
- regn o väta? Kan absolut inte klaga! Spänner man ut tält duken med snörena och sträcker botten och fäster den i marken så finns det gott om utrymme mellan innerduk och ytterduk så även om det bokstavligt talat spöregnar så blir det inget fukt i tältet! Morgon kondens, har jag inte märkt något av tack vare utrymmet mellan dukarna!
- priset? Helt okej med tanke på vad man får! Ett tåligt, lätt rest och regn tätt tält!
- MINUS? Det enda jag tycker är mindre bra är att det måste ta sån jävla plats! Jag skulle inte ta med mig detta tält om vi var mindre än 3 st som var ut o åkte men å andra sidan, inte fan delar jag tält med någon annan än frugan! En får ta tältet, sin sovsäck och liggunderlag + sido väska/väskor. Medans den andre får ta lite mer prylar så allt kommer med!

Men överlag, väldigt nöjd! Överväger dock att köpa ett större tält för längre semestrar men då krävs följebil!