handdator

Visa fullständig version : Konvertera från kick till elstart och kick

JanneS
2015-08-17, 12:51
Hej

Har ett Evo bygge med beltdrive och gammal 4 växlad låda med kickstart. Undrar om det är någon vänlig skäl som kan berätta för mig hur jag enklast koverterar så att jag får bade elstart och kick Är det bara att köpa en ny låda med startmotor eller hur får man till det när man har belt?

Grymt tacksam för svar :)

stroker49
2015-08-17, 17:04
Lådan med kick kan du behålla som den är. Sedan är ju frågan hur det ser ut på vänstersidan. Du måste ju ha en kopplingskorg med kuggar till startern, men det kanske du har?. Vad har du för innertrans? Vad är det för beltrive du har? Om du har den gamla typen av original innertrans (och kanske yttertrans) så går det att sätta dit den gamla startanordningen med allt vad det innebär. Har du en BDL eller modern innertrans så kan du sätta dit den nya typen av starter som innehåller solenoid och är enklare att installera och kräver färre delar.

JanneS
2015-08-18, 09:45
Tusen tack för svar Stroker! Lägger ut en bild så blir det lättare att förstå. Ingen krans på kopplingen, 1.5 tums belt... Kanske inte funkar :(

1701617017

stroker49
2015-08-18, 20:45
Nä, du måste ha annan kopplingskorg med krans. Sedan måste du ha någon typ av innertrans eller i alla fall en bit av en innertrans att sätta startmotorn i. Jag vet inte om man kan sätta dit den nyare typen av startmotor på en rickracklåda eller om det inte går fritt. Om det inte är ett alternativ så blir det den gamla startern och solenoiden som sitter framåt på innertransen.

JanneS
2015-08-18, 22:52
Tackar !!!!!

Preben
2015-08-19, 07:23
Det kostar nog mer än det smakar, jag såg att BikeLine säljer ett kitt för 4500:- ; men utöver det måste du fortfarande ha kopplingskorg (om inte lös startkrans finns att köpa) och transkåpor.