Visa fullständig version : startar och går ett par sekunder sen dör.
Hallå, i går uppstod ett konstigt fel på min nightrain. under färd så bara dog hojen. Sen vid försök så starta den upp och efter 1-2 sek bara dör. fick dra hem den på vagn och gick igenom förgasaren och gjorde ren den. Då det va det första jag misstänkte. Men hittade inget som orsakade detta. Med rengjord förgasare och alla soppaledningar kollade så kvarstår problemet. Hojen startar går ett par sekunder sen dör. Går inte att starta upp den igen om man inte vrider av/på tändningen engång. Sen hoppar den igång och gör samma sak igen. Hojen går fint när det går. Men verkar som om att det är något som bryter tändningen. Har läst lite o blinkersmoduler på amerikanska forum. samt folk som pratar om nån tilt sensor. Men ingen rot orsak som verkar överstämma exakt lika som min gör. Någon som varit med eller hört om något liknande.. ?
hasse diesel
2015-07-05, 22:41
Jag vet inte hur det är på din hoj men jag har automatsäkringar som löser ut vid kortslutningar. När de kallnat så funkar de igen, men löser ut igen efter en stund. Du kan ju ha en avskavd kabel som ligger och jordar nånstans och fixar en kortslutning?
Mvh Hasse
Vet inte hur du har det, men råkade ut för detta för ett tag sedan på min....
Glapp i stöd givaren.. Den som varnar för när stödet är nere...
Värt att kolla och lycka till
Jonasbaggen
2015-07-28, 10:32
Bojjan: Ett tips är att kolla vevaxelgivaren (CPS). Den sitter framåt på motorns vänstra sidan. Denna givare ger pulser till tändmodulen.
Alt tändmodulen som kan ha gått sönder. Det är troligt eftersom din hoj startar upp kort efter reset genom av/på med tändningslåset.
Har du original larm på hojen? Blinkersmodulen är då en TSSM. Utan larm heter den TSM.
Dessa båda har en tilt sensor (BAS) inbyggd och måste sitta fast i sin rätta position.