handdator

Visa fullständig version : Strulande främre beltdrev från FXB Sturgis



NevYn
2015-06-26, 11:03
Tjoflöjt!

Jag har en tid haft ett tråkigt missljud från transen på min shovelhead som på väg hem från skåne i förrgår blev sju resor värre..
Har listat ut att den beltdriven som sitter i transen är samma som sitter original på en FXB Sturgis(den där med belt både i trans och till bakhjul), och det är kännbart och synbart glapp i främre beltdrevet nu så jag misstänker att gummibussningarna i hjulet är helt åt h-vete.

Är det någon som vet nåt annat beltdrev som passar bolt on, eller kanske tillochmed har något liggande? Är inte överjävligt sugen på att laga drevet med tanke på att konstruktionen är "mindre bra" vad jag kan läsa mig till..

//Micke

NevYn
2015-06-27, 00:00
hittat gummipluttarna för 520:- på bikestation, hade hellre skaffat ett fast drev istället för att trycka dit nya sådana... tror jag får sova på saken.

NevYn
2015-06-30, 20:10
Köpte nya gummipluttar, svårt hitta drev till 1,5"x14mm-belt.. byter nog ut hela skiten till vintern :)

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

modestrick
2015-06-30, 21:46
Funkar den åka me sålänge? Sommarn börja ju precis

NevYn
2015-06-30, 23:08
Japp, nu går den så fint så. Ska bara fixa främre bromsok som idag fick för sig att det är dumt att släppa när jag släpper bromshandtaget...

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk