handdator

Visa fullständig version : Väskfästen äldre Electra!!



Robban
2015-05-13, 11:29
har en Electra -84,väskorna och toppboxen sitter bara fästa med dzuz skruv,vilket känns väldigt klent.
I synnerhet toppboxen som bara siter med 4 dzuz i pakethållaren,har sneglat på nyare hojar och där verkar toppboxen vara mer eller mindre bultad i pakethållaren.
Förstår att det är med tanke att man ska kunna ta bort allt snabbt om man vill,men vågar man verkligen lasta nåt större i toppboxen???
Hänger ni med i mina tankegångar,nån som har tips,bara att borra större hål och bulta kanske,samntidigt synd på originalgrejerna!!



//Robban

- - - Uppdaterad - - -

Ifall nån inte vet vad jag menar. 16709

ghostwolf59
2015-09-15, 08:51
By memory these boxes were not designed for anything heavy (50L max 10kg or something like that)
- If it's a stock set top box, then you might find a sticker inside stating the max load (or... I seem to recall a small chrome sticker on the luggage rack close the the locking mechnism where the top box is locked into place on the rack.

hasse diesel
2015-09-15, 20:31
Har du den pakethållaren med tre skenor ?

Robban
2015-09-28, 09:08
Japp,tre skenor.Det står ju en viktbegränsning i locket på boxen,men känns ändå lite vekt..
Men jag har lastat den i mina ögon rätt tungt och det har då hittills hållit!!

//Robban

stroker49
2015-09-28, 12:39
Är det verkligen original med den infästningen? Jag har den lilla originaltopboxen på min FLH1977. Den sitter med fjäderbeslastade krokar i pakethållaren, rena skiten. Den lilla toppboxen är också så ful så den har jag inte använt sedan 1989! Jag har alltid använt andra toppboxar som jag satt fast ordentligt.