Visa fullständig version : Oskulden är tagen!
danne_smedjan
2015-05-10, 21:42
Hallå!
När jag tog mitt hojkort 2013 trodde jag aldrig att jag skulle köpa mig en H-D.. Resan började med en Suzuki GSR-600, en ettrig liten sak. Körde in mig på den och var även iväg på en bandag. Skitskoj!
Fick blodad tand, köpte mig en R1, bokade fler bandagar och förra sommaren var skitkul, på bandagarna. Köra en R1;a på gata är helt hopplöst. Så den såldes iväg, jag vill bli några år äldre..
Köpte mig i februari en Triumph Street Triple R, med tanken att ha en ekonomisk hoj, som passar till bandagen men även söndagsåkat och lite pendling. Även den bjöd upp till dans och var mest rolig när det gick undan, och inte heller särskilt bekväm.
Snöade in mig på en Yamaha XV-950R "Bolt". Var på vippen att beställa en med system, filter osv.. Men, då trillade poletten ner, nightster ser ju inte så dumma ut, lite mer mos, lite mer attityd..
Så igår for jag till Stockholm och köpte mig en XL1200n från 2010. Så här nöjd efter ett mc-köp har jag aldrig känt mig!
F.ö, detta är ju en presentationstråd, jag är en grabb på 29 år, jobbar och sliter med specialtransporter om dagarna och bor i Jönköping med min Sambo!
Sedition
2015-05-10, 22:00
Hallå!
När jag tog mitt hojkort 2013 trodde jag aldrig att jag skulle köpa mig en H-D.. Resan började med en Suzuki GSR-600, en ettrig liten sak. Körde in mig på den och var även iväg på en bandag. Skitskoj!
Fick blodad tand, köpte mig en R1, bokade fler bandagar och förra sommaren var skitkul, på bandagarna. Köra en R1;a på gata är helt hopplöst. Så den såldes iväg, jag vill bli några år äldre..
Köpte mig i februari en Triumph Street Triple R, med tanken att ha en ekonomisk hoj, som passar till bandagen men även söndagsåkat och lite pendling. Även den bjöd upp till dans och var mest rolig när det gick undan, och inte heller särskilt bekväm.
Snöade in mig på en Yamaha XV-950R "Bolt". Var på vippen att beställa en med system, filter osv.. Men, då trillade poletten ner, nightster ser ju inte så dumma ut, lite mer mos, lite mer attityd..
Så igår for jag till Stockholm och köpte mig en XL1200n från 2010. Så här nöjd efter ett mc-köp har jag aldrig känt mig!
F.ö, detta är ju en presentationstråd, jag är en grabb på 29 år, jobbar och sliter med specialtransporter om dagarna och bor i Jönköping med min Sambo!
Grattis till hojen och välkommen hit :)
Välkommen och grattis till hoj och kort.
Timeo Danaos Et Dona Ferentes
Erik Lundberg
2015-05-13, 02:23
Bra val. Original?
robbbull
2015-05-19, 18:31
Välkommen!
danne_smedjan
2015-05-25, 08:39
Första lite längre nöjesturen togs igår, nästan 30 mil i sadeln. Jag kan bara beskriva det med ett ord, underbart!
Så ruskigt rolig cykel, bra med kraft, snygg, åker relativt skönt och vilket ljud!
Jag var lite orolig för bränsleförbrukningen, hem från Stockholm tog han runt litern, strax över tror jag. Så den lilla 12.5 liters tanken trodde jag skulle bli ett problem.
Så efter första etappen på 14,5 mil till nästa mack tänkte jag att det är dags att tanka, lampan hade inte tänts och jag trodde nästan det var fel på den, då fick jag i 6,5ltr. Då hade han dragit endast 0,44 l/mil, det innebär att 20 mils etapper är absolut inga problem! Mycket skönt! Det var såklart skillnad på tempo, igår var det mest att puttra mellan 70-100 i princip förutom stadskörningen. Helt underbart, sporthojarna jag haft innan har inte riktigt tillåtit detta tempot..
Nje, cykeln är inte helt original.
Det sitter ett V&H system på, screaming eagle luftfilter, screaming eagle super tuner, framflyttade fotpinnar, bitwell tracker styre och lite annat. I mina ögon helt rätt utrustad :).
Egentligen med korta ordalag, jag är så in i bomben nöjd med denna cykeln, jag har aldrig längtat så efter att få ge mig ut och åka nu..!
abelseth
2015-05-25, 10:25
Hallå!
Välkommen till gemenskapen! Känn dig inte som en främling, bara att fråga om allt du undrar! :D Nightster i Värnamo, så man kanske ses i sommar ;)